fbpx
2025. május 22. csütörtök

Az RCH-nak jó éve lesz minden nehézség ellenére

Kovács Imre elnök szerint 2024 második negyedévében jöhet a gazdasági fellendülés.

Az elmúlt években jelentős hatékonysági átalakításon ment keresztül a Rail Cargo Hungaria (RCH), másrészt sok előnye van annak, például a vagongazdálkodásban, hogy a vállalat egy nemzetközi cégcsoport, a Rail Cargo Austria része – alapvetően ezt a két okot látja Kovács Imre, amiért a nehéz körülmények ellenére jó évük lesz idén. Az RCH igazgatóságának elnökét, a Rail Cargo Austria igazgatóságának tagját a Trend FM rádió A nap vendége című műsorában kérdezték pénteken.

Az interjút készítő Érczfalvi András felidézte, hogy a szakember másoknál pontosabban jósolta meg 2022-ben az idei év gazdasági visszaesését, ezért most is előrejelzést kért. Kovács Imre a jövő év második negyedéve előtt nem vár fellendülést. A fuvarozók egyébként megrendeléseik mennyiségéből látják jól előre a gazdaság szállítási igényeit, ezzel együtt a konjunktúraváltozásokat.

- Hirdetés -

Jelenleg az egyik legnagyobb probléma a vasút vérkeringésének lelassulása, ma sokkal tovább tart egy fuvar, mint az előző években. Ennek egyik oka, hogy térségünkben rengeteg rekonstrukciót végeznek a pályahálózat-működtetők.

Erre szoktam mondani, hogy a hatalmas infrastruktúra-fejlesztések vagy akár a digitalizáció valóban nagyon fontosak az ágazat jövője szempontjából, de azért nekünk addig is meg kell élnünk

– mondta Kovács Imre. Speciális probléma az ukrán szemestermények szállítása. Tavaly az aszály miatt szívesen fogadták ezeket a közép-európai országok, most azonban megtiltották a bevitelt, így csak a tranzit maradt. Ugyanakkor nemzetközi cégként érzik az Európai Unió közös szándékát is, hogy segítsük egyrészt Ukrajnát másrészt az importáló országokat elsősorban Afrikában minél több agrártermék szállításával. Csakhogy tavaly hetente kétszer is fordulhatott egy szerelvény a záhonyi átrakókörzetből, most hetekig tart megjárni az olasz, német célállomásokat vagy a kikötőket.

A beszélgetésben szó esett több olyan témáról is, ami a Hungrail tevékenységének is fókuszában van. Az egyeskocsi-támogatást német és osztrák minták alapján is vezették be 2021-ben. E nélkül egyszerűen nem élhetne meg ez a tevékenység.

Az RCH támogatója a digitális automata kapcsolókészülék, a DAC bevezetésének, noha érzékelik, hogy van idegenkedés is a költségek és a szervezési nehézségek miatt.

Egy évtizede magam is szkeptikus voltam, de mára egyértelműen támogatja a vasúti fuvarozás hatékonyságát növelő DAC bevezetését az EU központi akarata, másrészt kikényszeríti a munkaerőhiány

– mondta az RCH elnöke, aki ugyanakkor látja a rugalmasság lehetőségét is a bevezetés módjában:

a korábbi 2026-os határidő helyett már inkább 2030-ról beszélünk, és az unió 16 milliárd euró támogatást is szán az átállás költségeire.

Nyitóképünkön Kovács Imre (fotó: RCH).

Ezek is érdekelhetik

Az RCH az egyik legenergiahatékonyabb vasúttársaság hazánkban

A Rail Cargo Hungaria a működéséhez felhasznált energia hatékonyságának folyamatos növelésével fokozza versenyképességét.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Megkapták az üzembehelyezési és típusengedélyüket az RCH új villany-hibrid tolatómozdonyai

A járművekkel az üzemeltetési költségek csökkenthetők, és az RCH ott is tud szolgáltatást biztosítani, ahol nincs, vagy átmenetileg nem áll rendelkezésre felsővezeték.

RCH: 450 ezer tonna cukorrépa szállítása várható

A Rail Cargo Hungaria a szükséges vasúti kocsi és vontatási kapacitás biztosításával felkészült a fuvarozási feladatokra.

Döntés született a E-csatlakozókról a DAC vonatkozásában

Az FP5-TRANS4M-R projekt irányítóbizottsága döntést hozott a projektben egységesen alkalmazandó E-csatlakozó kialakításáról.

Környezettudatos hulladékfuvarozás vasúton

A hulladék fuvarozására a közúti mellett a vasúti egyes kocsi fuvarozási technológia is kiválóan alkalmas.

Legfrissebb híreink

Az osztrákok közel 20 milliárd eurót költhetnek vasútépítésre

Az új ÖBB-Rahmenplan – több éves keretterv – a 2025-2030 időszakban 19,7 milliárd eurót szán vasúti pályahálózat-építésre Ausztriában.

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Az osztrákok közel 20 milliárd eurót költhetnek vasútépítésre

Az új ÖBB-Rahmenplan – több éves keretterv – a 2025-2030 időszakban 19,7 milliárd eurót szán vasúti pályahálózat-építésre Ausztriában.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

Új vasúti ipari vágánnyal és rakodóterülettel bővül az iváncsai ipari terület

A beruházás tervezetten 2026 nyarára elkészül. Elsődleges cél az áruszállítás gyorsabb és költséghatékonyabb lebonyolítása.

A rovat további cikkei

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.