fbpx
2024. március 1. péntek

Az RCH-nak jó éve lesz minden nehézség ellenére

Kovács Imre elnök szerint 2024 második negyedévében jöhet a gazdasági fellendülés.

Az elmúlt években jelentős hatékonysági átalakításon ment keresztül a Rail Cargo Hungaria (RCH), másrészt sok előnye van annak, például a vagongazdálkodásban, hogy a vállalat egy nemzetközi cégcsoport, a Rail Cargo Austria része – alapvetően ezt a két okot látja Kovács Imre, amiért a nehéz körülmények ellenére jó évük lesz idén. Az RCH igazgatóságának elnökét, a Rail Cargo Austria igazgatóságának tagját a Trend FM rádió A nap vendége című műsorában kérdezték pénteken.

Az interjút készítő Érczfalvi András felidézte, hogy a szakember másoknál pontosabban jósolta meg 2022-ben az idei év gazdasági visszaesését, ezért most is előrejelzést kért. Kovács Imre a jövő év második negyedéve előtt nem vár fellendülést. A fuvarozók egyébként megrendeléseik mennyiségéből látják jól előre a gazdaság szállítási igényeit, ezzel együtt a konjunktúraváltozásokat.

- Hirdetés -

Jelenleg az egyik legnagyobb probléma a vasút vérkeringésének lelassulása, ma sokkal tovább tart egy fuvar, mint az előző években. Ennek egyik oka, hogy térségünkben rengeteg rekonstrukciót végeznek a pályahálózat-működtetők.

Erre szoktam mondani, hogy a hatalmas infrastruktúra-fejlesztések vagy akár a digitalizáció valóban nagyon fontosak az ágazat jövője szempontjából, de azért nekünk addig is meg kell élnünk

– mondta Kovács Imre. Speciális probléma az ukrán szemestermények szállítása. Tavaly az aszály miatt szívesen fogadták ezeket a közép-európai országok, most azonban megtiltották a bevitelt, így csak a tranzit maradt. Ugyanakkor nemzetközi cégként érzik az Európai Unió közös szándékát is, hogy segítsük egyrészt Ukrajnát másrészt az importáló országokat elsősorban Afrikában minél több agrártermék szállításával. Csakhogy tavaly hetente kétszer is fordulhatott egy szerelvény a záhonyi átrakókörzetből, most hetekig tart megjárni az olasz, német célállomásokat vagy a kikötőket.

A beszélgetésben szó esett több olyan témáról is, ami a Hungrail tevékenységének is fókuszában van. Az egyeskocsi-támogatást német és osztrák minták alapján is vezették be 2021-ben. E nélkül egyszerűen nem élhetne meg ez a tevékenység.

Az RCH támogatója a digitális automata kapcsolókészülék, a DAC bevezetésének, noha érzékelik, hogy van idegenkedés is a költségek és a szervezési nehézségek miatt.

Egy évtizede magam is szkeptikus voltam, de mára egyértelműen támogatja a vasúti fuvarozás hatékonyságát növelő DAC bevezetését az EU központi akarata, másrészt kikényszeríti a munkaerőhiány

– mondta az RCH elnöke, aki ugyanakkor látja a rugalmasság lehetőségét is a bevezetés módjában:

a korábbi 2026-os határidő helyett már inkább 2030-ról beszélünk, és az unió 16 milliárd euró támogatást is szán az átállás költségeire.

Nyitóképünkön Kovács Imre (fotó: RCH).

Ezek is érdekelhetik

A távoli kapcsoláson kívül milyen szerepe lehet a DAC-nak a digitalizációban?

Bizonyos digitális funkciók már megjelentek a teherszállításban, a rakománymonitoringban és -követésben, de nem dőlt még el, hogy pontosan mire fogjuk használni a digitális automatikus kapcsolót.

Új elnökkel folytatja a HUNGRAIL árufuvarozási bizottsága

Sok a feladat a vasút körül, hiszen egyre messzebb látszanak a 2030-as EU-s célok. A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület továbbra is elkötelezetten képviseli a hazai...

Újra Kovács Imre a Rail Cargo Hungaria vezérigazgatója

Raisz Csaba az RCH új pénzügyi vezérigazgató-helyettese. Dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria (RCH) igazgatóságának elnöke a Rail Cargo Group (RCG) igazgatóságában betöltött ötéves...

Európának több vasút kell, a vasútnak több Európa

A CER sürgeti a közös európai vasútirányítási rendszer kiépítését és az utasok hatékonyabb védelmét. Az Európai Vasuti és Pályahálózat-működtetők Közössége (CER) kedden tartotta 73. közgyűlését,...

Lesújt az Európai Bizottság az államvasutak áruszállító cégeire?

Tiltott állami támogatások miatt át kell alakítani az SNCF áruszállító részlegének működését. A döntés után egyre többen várják, hogy az állami eurómilliárdokkal támogatott DB...

Kétéves az egyeskocsi-támogatás

A szórt fuvarok fenntartását 2021 őszétől segíti a HUNGRAIL által kezdeményezett rendszer. Idén 6,4 milliárd forint állami támogatásban részesülnek vasúti áruszállító vállalatok az egyeskocsi-teherfuvarozási szolgáltatás...

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });