fbpx
2024. május 20. hétfő

I. Vasúti Járműipari Szimpózium és Kiállítás

Helyszín

Danubius Hotel Helia

Dátum

2024. május 28.

Időpont

8:00 - 17:00

Program

  8:00 –   9:00 Regisztráció
  9:00 – 10:30 Ünnepélyes megnyitó, köszöntőbeszédek
10:30 – 11:00 KÁVÉSZÜNET
11:00 – 12:30 I. SZEKCIÓ: Vasúti járműipar és zöld irányok
Villámsebességre kapcsolt a világ. Az újdonságok, a változások heti rendszerességgel formálják az üzleti döntéseket. Egyre több területre terjednek ki részletszabályok, a makrogazdaság sokkjai és a globális jelenségek tovagyűrűző hatásai sem elhanyagolhatók a vasúti szférában. Nehezített pályán kell irányt választani, gyorsan reagálni és hosszú távú, jövőbiztos elkötelezéseket tenni. Aki nem fogékony az innovációra, nem tud lépést tartani a változásokkal, annak komoly versenyképességi kihívásokkal kell szembe néznie a jövőben. Melyek most a vasúti járműipar nagyvállalatainak fókuszpontjai? Ki, milyen technológiára mondja, hogy „All In”? Tudja-e bárki, hogy merre megy a világ, vagy csak a szerencsén múlik, ha valaki eltalálja a jó irányt? Milyen futurisztikusnak tűnő, de már az ajtónkon dörömbölő újítások vannak a vasút világában?
Panel beszélgetés: Nagyvállalatok iránymutatása – ki, milyen technológiára mondja, hogy „All-In”?
   
12:30 – 13:30 EBÉDSZÜNET
   
13:30 – 15:00 II. SZEKCIÓ: Vasúti jármű finanszírozás a közép-kelet európai régióban – Forrást kell szerezni!
A tarifareform eredményeként növekvő utasszám, Magyarország újra iparosítási törekvéseinek eredményeként növekvő teherszállítási igények kielégítése, nem csak a vasúti infrastruktúra kapacitást fejlesztését teszik szükségessé, hanem a gördülőállományét is. Szükséges áttekintenünk milyen finanszírozási lehetőségek állnak nyitva az állami és a magánszereplők előtt, hogy fejleszteni tudják eszközparkjukat és a meglévők karbantartására. Milyen beszerzési stratégiát érdemes folytatniuk.
Panel beszélgetés: A vasúti járműállomány-fejlesztés finanszírozási lehetőségei a közép-kelet európai régióban
   
15:00 – 15:30 KÁVÉSZÜNET
   
15:30 – 16:30 III. SZEKCIÓ: Intermodális fuvareszköz trendek, megbízói elvárások, legjobb gyakorlatok
Mára az intermodális szállítás elismert eszközzé vált a környezetszennyezés csökkentésében, valamint az utak és autópályák hálózatának tehermentesítésében. Abban mind a szállítmányozók, mind a közúti fuvarozók egyetértenek, hogy kevés információval rendelkeznek a közúti fuvareszközök hatékony vasúti szállításáról és feltételeiről. A szekció áttekinti, hogy milyen megrendelői igényekre kell reagálni fuvareszköz oldalról és erre milyen megoldásai vannak a vasúti járműgyártó partnereknek annak érdekében, hogy valódi alternatívaként lehessen tekinteni erre a szegmensre.
Reakció beszélgetés a szekcióban elhangzottakról  
16:30 – 16:35 Záró gondolatok
16:35 – 17:00 Networking

Akikkel találkozhat

A rendezvény fővédnöke

Dr. Mosóczi László

a hazai kötöttpályás járműgyártás fejlesztésének koordinálásáért felelős miniszteri biztos
a MÁV-START Zrt. és a Volánbusz Zrt. vezérigazgatója
a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület elnöke

Dr. Petri Bernadett

közvetlen uniós források felhasználásának koordinációjáért felelős miniszteri biztos,
ügyvezető igazgató, Magyar Fejlesztésösztönző Iroda

Lepsényi István

elnök, MÁV Zrt.

Dr. Pafféri Zoltán

vezérigazgató, MÁV Zrt.

Dr. Homolya Róbert

elnök, STADLER TRAINS Magyarország Zrt.

Dr. Ludvig László

vezérigazgató, Magyar Vagon Zrt.

Horváth Zsolt Csaba

vezérigazgató, BME ITS Nonprofit Zrt.

Kovács Ákos

ügyvezető igazgató,
Ekol Logistics Kft.

A rendezvény kiemelt témakörei

Járműhelyzet Magyarországon

Mi a reakció a megnövekvő utazási igényekre és az árufuvarozási piac kihívásaira?

Finanszírozás és eszközpark

Lízing | EKR-lehetőségek | egyéb finanszírozási megoldások

Innovációk a járműiparban

Zöld átállás | digitalizáció | alternatív hajtásmegoldások

Intermodális árufuvarozás

Mi kell az árufuvarozási igények versenyképes kiszolgálásához jármű oldalról?

JEGYEK

EARLY BIRD jegy

59.900 Ft + ÁFA/fő
2024. április 28-ig elérhető

A jegyár a következőket tartalmazza

  • Részvétel a konferencián

  • A konferencián elhangzott előadások anyagai

  • Networking, kötetlen beszélgetés az előadókkal, résztvevőkkel

  • Frissítők a kávészünetekben

  • Svédasztalos ebéd a Hotel Hélia Episode éttermében

Normál jegy

79.900 Ft + ÁFA/fő

2024. május 24-ig elérhető

A jegyár a következőket tartalmazza
  • Részvétel a konferencián

  • A konferencián elhangzott előadások anyagai

  • Networking, kötetlen beszélgetés az előadókkal, résztvevőkkel

  • Frissítők a kávészünetekben

  • Svédasztalos ebéd a Hotel Hélia Episode éttermében

HUNGRAIL tagvállalatoknak 10% kedvezményt biztosítunk a belépőjegy árából*

5 vagy több fő együttes jelentkezése esetén 15% kedvezményt biztosítunk a belépőjegy árából*

*A kedvezmények nem összevonhatók.

Szeretne cégével megjelenni a rendezvényen?
MÉG ÉRTÉKESEBBÉ TETTÜK A JELENLÉTET!

Amennyiben nem csak résztvevőként, de előadóként is szívesen részt venne a rendezvényen, bemutatná új termékét, megoldását, töltse le PARTNERI AJÁNLATUNKAT és keressen bennünket május 20-ig.

Kiknek szól a rendezvény

  • Vállalkozó vasúti társaságok
  • Szállítmányozók
  • Pályahálózat-működtetők
  • Járműjavító és karbantartó vállalatok
  • Járműgyártó vállalatok
  • Vasútépítő vállalatok
  • Vasútigényes terméket előállító iparági szereplők
  • Tanácsadók
  • Lízingcégek
  • Intermodális szállításban résztvevő szereplők
  • Gazdasági elemzők
  • Kormányzati háttérintézmények

Regisztráció

    VÁLASZTOTT JEGY (kötelező mező) Kedvezmény
    SZEMÉLYES ADATOK +1 résztvevő
    +1 résztvevő
    +1 résztvevő
    +1 résztvevő
    SZÁMLÁZÁSI ADATOK

    Jelentkezés

      Személyes adatok
      Számlázási adatok

      HELYSZÍN

      Danubius Hotel Helia

      1133 Budapest, Kárpát utca 62-64.

      A RENDEZVÉNY TÁMOGATÓI

      Ezüst fokozatú támogató

      Bronz fokozatú támogató

      Szakmai támogató

      CIKKEINK VASÚTI JÁRMŰIPAR TÉMÁBAN

      Egyre több vasutast támadnak meg

      Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az utasok a jegyvizsgálókra a vonatokon, ezért van, ahol már vasútőr vigyáz a kalauzokra. Leköpték, megdobálták, sörrel öntötték le a jegyvizsgálókat, s az is előfordult, hogy megrúgták...

      Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

      A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és az útkarbantartásra fordított közkiadások növekedéséhez vezetnek. A Weights and Dimensions – közúti tehergépjárművek tömegéről és méreteiről szóló – 96/53/EK irányelv módosítására irányuló javaslat aláássa az EU...

      FENYEGETÉS A BIZTONSÁGOS KÖZLEKEDÉSRE: GIGAKAMIONOK!

      Bár az EU a közlekedés mielőbbi zöldítését célozta meg az elmúlt években, ennek ellenére jelenleg olyan jogszabály-módosítást tárgyalnak a döntéshozók, amely megengedné a gigakamionok közlekedését az európai utakon. Ez nem csak vasúti árufuvarozási szektor versenyképességét csökkentené jelentősen, de az emberek mindennapi életére is komoly fenyegetést jelentene. A május 11-i Közlekedési Kultúra...

      A MÁV-nál már szezon van

      Az utasigényekhez igazodva a MÁV-VOLÁN-csoport idén is „megnyújtja” a balatoni szezont.

      Visszazuhant az ukrán-magyar árufuvarozás

      A 2024-es első negyedévi adatok szerint az ukrán-magyar határátkelőhelyeken a vasúti áruszállítás volumene 45 százalékkal, azaz közel 650 ezer tonnával csökkent - írja a railinsider.com.ua. Valerij Tkachov, az Ukrzaliznyica JSC kereskedelmi osztályának igazgatóhelyettese a lapnak elmondta: 2024 első három hónapjában 782,8 ezer tonna árut szállítottak vasúton az ukrán-magyar vonalon. Ez...