fbpx
2025. április 20. vasárnap

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója. A keddi eseményről Hódosi Lajost, a Hungrail ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

– Hogy jött létre a találkozó a cseh és a magyar vasútszakma között?

– A csehországi vasúti ipari szövetség, az ACRI – cseh kormányzati támogatással, export elősegítési céllal – szervez olyan találkozókat, ahol a cseh vasúti cégek bemutatkozhatnak, illetve partnereket találhatnak az adott ország iparában. Voltak ilyen találkozók több európai országban is, ezúttal Magyarországra, a magyar vasúti szektorra esett a választásuk. A Hungrailt a nagykövetség kérte fel, hogy segítsünk a szervezésben.

- Hirdetés -
Hódosi Lajos, a Hungrail ügyvezető igazgatója

– Milyennek ítéli meg az eseményt?

– A cseh és a magyar visszajelzések alapján egyértelműen nagyon sikeres volt. Tagvállalataink is nagy számban képviseltették magukat ezen a találkozón, a csehek részéről pedig rekord létszámú delegáció érkezett, tizenhét vállalat mutatkozott be röviden, ezt követően pedig eszmecserét B2B tárgyalásokat folytattak a potenciális partnerek képviselői. Ugyancsak örömmel tapasztaltuk, hogy számos cseh cég képviselője magyarul is folyékonyan beszélt, ami nagyban segítheti a közös munkát és tanúsítja, hogy szorosabbra szeretnék fűzni a kapcsolatot a magyar vasúti szektorral.

– A cseh nagykövet asszony által megnyitott rendezvényen magyar részről dr. Bói Loránd az ÉKM helyettes-államtitkára, Németh Réka a MÁV Zrt. főigazgatója és ön köszöntötték a résztvevőket. Mit tartott a legfontosabbnak elmondani a találkozón?

B2B megbeszélések a bemutatkozások után

– Talán a legfontosabb, hogy idehaza még sokat kell beruházni a vasútba. Ezt bár időben el lehet tolni, de elkerülni nem lehet. Fel kell készítenünk a magyar vasutat az iparfejlesztés által generált, növekvő logisztikai igények versenyképes kiszolgálására. Jelenleg a pályaszakaszok 40 százalékán lassújel van, a járműállomány elavult. Nagyon nagy lehetőséget látok a cseh cégekkel történő együttműködésben, hiszen nagyon komoly fejlesztések előtt állunk – elég csak V0-ra, vagy a Visegrádi négyek fővárosai között kiépülő, nagysebességű gyorsvasút hazai szakaszának megvalósítására gondolni. A cseh vasúti cégek pedig nem ismeretlenek idehaza: számos olyan vállalkozás van, akinek a termékével közvetlenül vagy közvetve, de találkozik már most is a magyar utazóközönség: említhetem a miskolci villamosokat, de részletekbe jobban belemenve például a székek, ragasztástechnikai anyagok, szigetelő anyagok – mind beépülnek a magyar vasúti pályahálózaton közlekedő járművekbe, amikkel nap mint nap találkoznak az utazók.

– A találkozó záróakkordjaként megmutatták a vendégeknek a Dunakeszi Járműjavító Kft. telepét. Mit szóltak hozzá?

– Le voltak nyűgözve. Nem voltak tisztában azzal, hogy a hamarosan évszázados múltú járműjavító ilyen nagy és ennyire sokrétű tevékenységet végez. Hálásak voltak a bejárásért és a gyártásért felelős igazgató úr azt kísérő szakszerű és lelkes vezetésért.

Ezek is érdekelhetik

Nagy Bálint: a szaktárca célja, hogy a vasút részaránya növekedjen

Az államtitkár szövetséget ajánlott a vasúti árufuvarozásban részt vevő szereplők számára.

Vágtába kezdtek a vasúti árufuvarozók

Nyolc fő kategóriában, több mint 40 beavatkozási területet tartalmaz a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület által készített VÁGTA program.

Iparvágányokról első kézből

A vasúti szektor résztvevőitől sokkal nagyobb együttműködésre lesz szükség, amelyhez a HUNGRAIL és társszervezetei kiváló kereteket tudnak biztosítani.

Dr. Bakai Kristóf Péter: a logisztikai racionalitások kiszolgálására készek vagyunk

Dr. Bakai Kristóf Péterrel beszélgettünk a vasúti szektort érintő határforgalmi kihívásokról, fejlesztésekről, aktualitásokról.

A NAV partner a vasúti határforgalmi teljesítmény növelésében

A világ legnagyobb vasútipari és közlekedési szakvásárán az idei évben 2940 kiállító szervezet jelent meg 59 országból.

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Legfrissebb híreink

Figyelmeztető piktogramok a vasúti átjárókban

Növekszik a súlyos vagy akár halálos kimenetelű balesetek száma a vasúti átjárókban, amelyek oka az okoseszközök miatti figyelmetlenség.

Megjelent a legfrissebb Magyar Vasút magazin!

Megjelent az idei év első negyedéves Magyar Vasút magazinja, már le lehet adni a rendelést a 2025/01-es számra.

Születésnapját ünnepli a budapesti Gyermekvasút – programkavalkád szombaton

Április 12-én ünnepli születésnapját a budapesti Gyermekvasút, melynek keretében színes programokkal várják a családokat és vasútbarátokat.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Stadler “csók” Bulgáriának

Új Stadler KISS vonatokat rendelt Bulgária.

Újvidék és Szabadka között már 200 száguldhatnak a vonatok

Befejeződtek a vágányfektetési munkálatok a Budapest-Belgrád vasútvonal Újvidék-Szabadka közötti, 108 kilométeres szakaszon - jelentette a kínai beruházó. Csütörtökön befejeződtek a Magyarország-Szerbia Vasút Újvidék és Szabadka...

A rovat további cikkei

Megjelent a legfrissebb Magyar Vasút magazin!

Megjelent az idei év első negyedéves Magyar Vasút magazinja, már le lehet adni a rendelést a 2025/01-es számra.

Születésnapját ünnepli a budapesti Gyermekvasút – programkavalkád szombaton

Április 12-én ünnepli születésnapját a budapesti Gyermekvasút, melynek keretében színes programokkal várják a családokat és vasútbarátokat.

Elszállt költségek és romló jövedelmezőség a vasúti árufuvarozóknál

A vasúti árufuvarozók fajlagos költségei 10,3%-kal nőttek, miközben a fajlagos bevételek csak 2,2%-kal tudtak emelkedni.