fbpx
2024. május 20. hétfő

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója. A keddi eseményről Hódosi Lajost, a Hungrail ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

– Hogy jött létre a találkozó a cseh és a magyar vasútszakma között?

– A csehországi vasúti ipari szövetség, az ACRI – cseh kormányzati támogatással, export elősegítési céllal – szervez olyan találkozókat, ahol a cseh vasúti cégek bemutatkozhatnak, illetve partnereket találhatnak az adott ország iparában. Voltak ilyen találkozók több európai országban is, ezúttal Magyarországra, a magyar vasúti szektorra esett a választásuk. A Hungrailt a nagykövetség kérte fel, hogy segítsünk a szervezésben.

- Hirdetés -
Hódosi Lajos, a Hungrail ügyvezető igazgatója

– Milyennek ítéli meg az eseményt?

– A cseh és a magyar visszajelzések alapján egyértelműen nagyon sikeres volt. Tagvállalataink is nagy számban képviseltették magukat ezen a találkozón, a csehek részéről pedig rekord létszámú delegáció érkezett, tizenhét vállalat mutatkozott be röviden, ezt követően pedig eszmecserét B2B tárgyalásokat folytattak a potenciális partnerek képviselői. Ugyancsak örömmel tapasztaltuk, hogy számos cseh cég képviselője magyarul is folyékonyan beszélt, ami nagyban segítheti a közös munkát és tanúsítja, hogy szorosabbra szeretnék fűzni a kapcsolatot a magyar vasúti szektorral.

– A cseh nagykövet asszony által megnyitott rendezvényen magyar részről dr. Bói Loránd az ÉKM helyettes-államtitkára, Németh Réka a MÁV Zrt. főigazgatója és ön köszöntötték a résztvevőket. Mit tartott a legfontosabbnak elmondani a találkozón?

B2B megbeszélések a bemutatkozások után

– Talán a legfontosabb, hogy idehaza még sokat kell beruházni a vasútba. Ezt bár időben el lehet tolni, de elkerülni nem lehet. Fel kell készítenünk a magyar vasutat az iparfejlesztés által generált, növekvő logisztikai igények versenyképes kiszolgálására. Jelenleg a pályaszakaszok 40 százalékán lassújel van, a járműállomány elavult. Nagyon nagy lehetőséget látok a cseh cégekkel történő együttműködésben, hiszen nagyon komoly fejlesztések előtt állunk – elég csak V0-ra, vagy a Visegrádi négyek fővárosai között kiépülő, nagysebességű gyorsvasút hazai szakaszának megvalósítására gondolni. A cseh vasúti cégek pedig nem ismeretlenek idehaza: számos olyan vállalkozás van, akinek a termékével közvetlenül vagy közvetve, de találkozik már most is a magyar utazóközönség: említhetem a miskolci villamosokat, de részletekbe jobban belemenve például a székek, ragasztástechnikai anyagok, szigetelő anyagok – mind beépülnek a magyar vasúti pályahálózaton közlekedő járművekbe, amikkel nap mint nap találkoznak az utazók.

– A találkozó záróakkordjaként megmutatták a vendégeknek a Dunakeszi Járműjavító Kft. telepét. Mit szóltak hozzá?

– Le voltak nyűgözve. Nem voltak tisztában azzal, hogy a hamarosan évszázados múltú járműjavító ilyen nagy és ennyire sokrétű tevékenységet végez. Hálásak voltak a bejárásért és a gyártásért felelős igazgató úr azt kísérő szakszerű és lelkes vezetésért.

Ezek is érdekelhetik

FENYEGETÉS A BIZTONSÁGOS KÖZLEKEDÉSRE: GIGAKAMIONOK!

Bár az EU a közlekedés mielőbbi zöldítését célozta meg az elmúlt években, ennek ellenére jelenleg olyan jogszabály-módosítást tárgyalnak a döntéshozók, amely megengedné a gigakamionok közlekedését az...

„Last Mile” néven, kibővült feladatokkal, újjáalakult a HUNGRAIL Iparvágány munkacsoportja.

A vasút versenyképessége szempontjából kulcskérdés az “utolsó kilométerek” kezelése.

Csehország, Szlovákia vagy Magyarország: melyik országban fordul elő több vonatsiklás?

A Railtarget.eu portál megvizsgálta, hogy hazánkban, Csehországban vagy Szlovákiában történik több vasúti siklási baleset.

Felülvizsgálják az állami támogatások szabályozását az EU-ban

A CER-workshopon a vasutak megismerhették egymás gyakorlatát. Az Európai Vasúti és Pályaműködtető társaságok Közössége (CER) által szervezett műhelymegbeszélés célja volt, hogy az európai vasutak, szervezetek...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Új elnökkel folytatja a HUNGRAIL árufuvarozási bizottsága

Sok a feladat a vasút körül, hiszen egyre messzebb látszanak a 2030-as EU-s célok. A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület továbbra is elkötelezetten képviseli a hazai...

Legfrissebb híreink

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Nem lesz szükség Ukrajnába nyomtávváltásra?

Már épülnek Ukrajnában a normál nyomtávú szakaszok, amik feleslegessé teszik nem csak Záhonynál, hanem a lengyel, szlovák szakaszon is a költséges átrakásokat. Már fektetik a...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Stadler “csók” Bulgáriának

Új Stadler KISS vonatokat rendelt Bulgária.

Újvidék és Szabadka között már 200 száguldhatnak a vonatok

Befejeződtek a vágányfektetési munkálatok a Budapest-Belgrád vasútvonal Újvidék-Szabadka közötti, 108 kilométeres szakaszon - jelentette a kínai beruházó. Csütörtökön befejeződtek a Magyarország-Szerbia Vasút Újvidék és Szabadka...

A rovat további cikkei

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Nem lesz szükség Ukrajnába nyomtávváltásra?

Már épülnek Ukrajnában a normál nyomtávú szakaszok, amik feleslegessé teszik nem csak Záhonynál, hanem a lengyel, szlovák szakaszon is a költséges átrakásokat. Már fektetik a...

Új CEO, Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. élén

Vécsey Balázs a Siemens Mobility Kft. új CEO-ja. Verner Attila CFO-val közösen digitalizációs megoldások és innovatív technológiák megvalósításával dolgoznak a fenntartható hazai közlekedés átalakításáért,...