fbpx
2024. december 4. szerda

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója. A keddi eseményről Hódosi Lajost, a Hungrail ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

– Hogy jött létre a találkozó a cseh és a magyar vasútszakma között?

– A csehországi vasúti ipari szövetség, az ACRI – cseh kormányzati támogatással, export elősegítési céllal – szervez olyan találkozókat, ahol a cseh vasúti cégek bemutatkozhatnak, illetve partnereket találhatnak az adott ország iparában. Voltak ilyen találkozók több európai országban is, ezúttal Magyarországra, a magyar vasúti szektorra esett a választásuk. A Hungrailt a nagykövetség kérte fel, hogy segítsünk a szervezésben.

- Hirdetés -
Hódosi Lajos, a Hungrail ügyvezető igazgatója

– Milyennek ítéli meg az eseményt?

– A cseh és a magyar visszajelzések alapján egyértelműen nagyon sikeres volt. Tagvállalataink is nagy számban képviseltették magukat ezen a találkozón, a csehek részéről pedig rekord létszámú delegáció érkezett, tizenhét vállalat mutatkozott be röviden, ezt követően pedig eszmecserét B2B tárgyalásokat folytattak a potenciális partnerek képviselői. Ugyancsak örömmel tapasztaltuk, hogy számos cseh cég képviselője magyarul is folyékonyan beszélt, ami nagyban segítheti a közös munkát és tanúsítja, hogy szorosabbra szeretnék fűzni a kapcsolatot a magyar vasúti szektorral.

– A cseh nagykövet asszony által megnyitott rendezvényen magyar részről dr. Bói Loránd az ÉKM helyettes-államtitkára, Németh Réka a MÁV Zrt. főigazgatója és ön köszöntötték a résztvevőket. Mit tartott a legfontosabbnak elmondani a találkozón?

B2B megbeszélések a bemutatkozások után

– Talán a legfontosabb, hogy idehaza még sokat kell beruházni a vasútba. Ezt bár időben el lehet tolni, de elkerülni nem lehet. Fel kell készítenünk a magyar vasutat az iparfejlesztés által generált, növekvő logisztikai igények versenyképes kiszolgálására. Jelenleg a pályaszakaszok 40 százalékán lassújel van, a járműállomány elavult. Nagyon nagy lehetőséget látok a cseh cégekkel történő együttműködésben, hiszen nagyon komoly fejlesztések előtt állunk – elég csak V0-ra, vagy a Visegrádi négyek fővárosai között kiépülő, nagysebességű gyorsvasút hazai szakaszának megvalósítására gondolni. A cseh vasúti cégek pedig nem ismeretlenek idehaza: számos olyan vállalkozás van, akinek a termékével közvetlenül vagy közvetve, de találkozik már most is a magyar utazóközönség: említhetem a miskolci villamosokat, de részletekbe jobban belemenve például a székek, ragasztástechnikai anyagok, szigetelő anyagok – mind beépülnek a magyar vasúti pályahálózaton közlekedő járművekbe, amikkel nap mint nap találkoznak az utazók.

– A találkozó záróakkordjaként megmutatták a vendégeknek a Dunakeszi Járműjavító Kft. telepét. Mit szóltak hozzá?

– Le voltak nyűgözve. Nem voltak tisztában azzal, hogy a hamarosan évszázados múltú járműjavító ilyen nagy és ennyire sokrétű tevékenységet végez. Hálásak voltak a bejárásért és a gyártásért felelős igazgató úr azt kísérő szakszerű és lelkes vezetésért.

Ezek is érdekelhetik

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Kritikus vágányzárhelyzetre kell felkészülni augusztusban

Az érintett hazai vasúti árufuvarozó szerint a vágányzárak idején több napra lebénulhat a hazai intermodális forgalom legnagyobb része.

Figyelmeztetnek a vasúti szervezetek a DAC-kal kapcsolatban

A tervezés és koordináció fontosságát hangsúlyozták, legyen szó a DAC migrációs stratégiáról, karbantartási ütemezésről vagy infrastrukturális munkafolyamatokról.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.

Gőzerővel robog az I. Vasúti Járműipari Szimpózium

2030-ig 100.000 férőhelynyi új vasúti járműre van szüksége a magyar vasúti piacnak.

A pályahasználati díj emelése ellentétes a kormányzati célokkal 

A pályahasználati díj szeptemberi emelése alapvetően rontja a vasúti áruszállítás versenyképességét - mondta el Hódosi Lajos, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető igazgatója a...

Legfrissebb híreink

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Stadler “csók” Bulgáriának

Új Stadler KISS vonatokat rendelt Bulgária.

Újvidék és Szabadka között már 200 száguldhatnak a vonatok

Befejeződtek a vágányfektetési munkálatok a Budapest-Belgrád vasútvonal Újvidék-Szabadka közötti, 108 kilométeres szakaszon - jelentette a kínai beruházó. Csütörtökön befejeződtek a Magyarország-Szerbia Vasút Újvidék és Szabadka...

A rovat további cikkei

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.

Országos állomásmegújítási program indul

Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV közös állomásmegújítási programot indított, melyre a pályázati kiírások már elérhetők.