fbpx
2025. február 6. csütörtök

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd.

Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az Olaszország és Svájc közötti forgalom bővítéséhez. Az első sorozat 29 Giruno vonatához hasonlóan ezek a vonatok is teljes egészében a svájci Bussnangban készülnek majd, és a megrendelés az akkor kikötött opció részét képezi. A Giruno, a Stadler SMILE, az első olyan nagy sebességű vonat Európában, amelyet teljesen akadálymentesen terveztek és építettek.

Svájc és Olaszország között az elmúlt években folyamatosan nőtt az igény a vasúti személyszállításban, ezért bővít az olasz (Trenitalia) és a svájci (SBB) államvasút a nyolc éve megnyílt, 57 kilométeres bázisalagúton át vezető új Gotthard-vonalon.

A meglévő 29 Girunót 2014-ben rendelték meg és 2021-ig szállították le. A járművek jelenleg Svájc (Bázel, illetve Zürich) és Olaszország (Lugano, Milánó) között járnak. Később Genova, Bologna és Velence is bekerül a célpontok közé.

- Hirdetés -

Az opciós mennyiségből hét Girunót már megrendeltek 2022-ben, ezek közül az első járműveket várhatóan még az idén leszállítják, és a tervek szerint Svájc és Németország között közlekednek majd.

A Stadler nagy sebességű vonata egy tizenegy kocsis, 202 méter hosszú motorvonat, amelynek végsebessége 250 kilométer/óra. Csatolt üzemmódban 810 ülőhelyet kínál. Az utasok kényelmét Wi-Fi, a minden ülésen található konnektorok, nagyméretű csomagtartók és modern LED-világítás növeli.

Nyitókép: Stadler

Ezek is érdekelhetik

Rekordmélységben a Deutsche Bahn pontossága

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

Újra felmerült, hogy versenyre hívják az Eurostart

Többen is próbálkoztak már személyszállító járatot indítani a Csalagúton, de eddig az Eurostaron kívül senkinek sem sikerült. Kétszeresére növelhetőnek látja a Nagy-Britannia és Franciaország közötti...

A cél az egységes európai hálózat

A vonatok még nem, a tárgyalások már nagy sebességre kapcsoltak az EU-ban. Az Európai Bizottság, Parlament és Tanács is elszánt, hogy még a nyári európai...

A közös nagy sebességű hálózatot közösen kell finanszírozni

A MÁV vezérigazgatója, Pafféri Zoltán is részt vett az Európai Parlament konferenciáján. A nagy sebességű vasúti hálózatok (NSV) már több évtizede épülnek, és az olyan...

Calabria: újabb 3 keskenynyomközű hidrogénes Stadler-motorvonat

Olaszországban két régióban is üzemanyagcellás szerelvényekkel zöldítenek 950 milliméteren. A Ferrovie della Calabria (FdC) három új keskeny nyomtávú hidrogénvonatot hívott le a Stadlertől a tavaly...

Meloni privatizálná az államvasút kisebbségi tulajdonát

Az FS részvényeinek piacra dobása egyértelműen a költségvetés bevételeinek növelését célozná. Újra napirendre került Olaszországban a vasúti privatizáció, mint az államkassza feltöltésének eszköze. Az olasz miniszterelnök...

Legfrissebb híreink

Európai összefogás a fenntartható és hatékony vasúti áruszállításért

A nyilatkozat hangsúlyozza, hogy a döntéshozóknak konkrét intézkedések végrehajtásával javítaniuk kell az általános versenyképességi lehetőségeken.

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Európai összefogás a fenntartható és hatékony vasúti áruszállításért

A nyilatkozat hangsúlyozza, hogy a döntéshozóknak konkrét intézkedések végrehajtásával javítaniuk kell az általános versenyképességi lehetőségeken.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

Továbbra is biztosított a vasúti forgalom a Gubacsi Duna-ág hídon

A Gubacsi Duna-ág híd állapotának felülvizsgálata után a vasúti forgalom további fenntartását engedélyezték 2025. július 31-ig.

A rovat további cikkei

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

MV Körkérdés: hazai vasúti járműhelyzet

Körkérdés a hazai vasúti járműhelyzetről. Véleményt mond Balázs Gáspár, Homolya Róbert, Ludvig László és Vécsey Balázs.