fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott a Vasúttörténeti Parkban, ahol az elért eredményekről és kitűzött célokról adott tájékoztatást.

A közlekedés az utasról szól. Ennek érdekében pedig jobb feltételeket, hozzáférhetőbb szolgáltatásokat és megbízhatóbb infrastruktúrát kell biztosítani. A kodifikációs munkával, a MÁV-Volán-csoport átalakításával, az új tarifarendszerrel és a 10 éves vasútfejlesztési stratégia kidolgozásával pedig lefektettük az alapokat.” – hangzott el a miniszteri beszédben.

- Hirdetés -

Lázár János kitért arra, hogy Magyarországon keresztül vezető közlekedési infrastruktúra fel fog értékelődni. „Magyarország célja, hogy a régió legerősebb állama legyen, amelyhez többek között az szükséges, hogy megfelelő infrastruktúrával rendelkezzen. Azonban jelentős forrás a vasútfejlesztésre nincsen 2024-2025-ben. A vasúti infrastruktúra fejlesztéssel kapcsolatban megjegyezte: „A vasúti pályafejlesztéshez külső forrás nem vehető igénybe, a költségvetésből kell kiszakítanunk évi 100 milliárd forintot két éven keresztül, majd utána pedig emelni ezt az összeget, hogy megkezdődjön a vasúti pálya értelmes rekonstrukciója.

A miniszter beszédében kitért arra is, hogy vasúton kb. 6000 km-en van forgalom, amelynek minden egyes szakaszához hozzá kellene nyúlni. „A közlekedésnek, közlekedtetésnek, az ember vagy áru elszállításának óriási jelentősége van Magyarország geopolitikai helyzete, befolyása, ereje, hatalmi érvényesülése szempontjából. Óriási szerepe van az ide települő gyárak kiszolgálása szempontjából.” Lázár János beszélt az országba települő gyárak kiszolgálásáról is, mely kapcsán megjegyezte, hogy ha a dinamikus iparosítási törekvés infrastruktúra oldalról is megfelelően ki lesz szolgálva, akkor a környező országokhoz képest óriási versenyelőnyben lesz Magyarország.

Az állománygyűlésen a 10 éves vasútfejlesztési tervről is ejtett szót az építési és közlekedési miniszter, melynek három kulcs területe van: az infrastruktúra-, jármű- és szolgáltatásfejlesztés. „A szolgáltatási reformnak többet kell adni, egyszerűbben és olcsóbban.” – hangsúlyozta a miniszter.

Lázár János a márciusban életbe lépő új tarifarendszerről is adott tájékoztatást, kiemelte, hogy a „tarifareform ennek a négyéves ciklusnak a legfontosabb és legnagyobb döntése.” Március 1-jével ugyanis életbe lép az új tarifarendszer. A 14 év alatti gyermekek, a nagycsaládosok és a fogyatékkal élők ezentúl éppúgy díjmentesen utazhatnak, mint a nyugdíjasok. Emellett a 14 és 25 közötti fiatalok 50%-os kedvezménnyel válthatnak menetjegyet, csakúgy, mint a közalkalmazottak.

A közszolgáltatási törvényben az állampolgárok közlekedéssel szembeni jogait kell tisztázni.” – szögezte le a miniszter. „Tisztázni kell a politika és a közhatalom oldaláról, hogy mi a jogosultság. A MÁV-Volán menedzsmentnek és társvállalkozásainak pedig ezt racionálisan és költséghatékonyan, megfizethető módon kell biztosítani az államnak, amely megrendeli a szolgáltatást. Ez a 2024-es közvetlen feladat.” – zárta le a miniszter a beszédét.

Borítókép: Lázár János Facebook-oldala

 

 

Ezek is érdekelhetik

Lázár János: fizetés kiegészítést kapnak a MÁV munkavállalói

Az építési és közlekedési miniszter a MÁV-VOLÁN-csoport több ezer dolgozójára vonatkozó bérintézkedést jelentett be.

Ünnepel a vasút: 74. alkalommal tartják a Vasutasnapot

A 74. vasutasnap alkalmából az egész országban ünnepel a vasúti szektor, cikkünkben a MÁV, a GYSEV és a Rail Cargo Hungaria ünnepségeiről adunk összefoglalót.

Lázár János: folytatódik a Déli körvasút fejlesztése

Az építési és közlekedési miniszter kijelentette, hogy folytatják a Déli körvasút építését, a projektre szánt uniós források rendelkezésre állnak.

Megújul a magyar vasúti műszaki szabályozás

Korszerűbb, egységesebb és az uniós előírásokkal harmonizáló új magyar vasúti műszaki szabályozás készül.

Kerékgyártó János: a vasúti közlekedési hatóságnak sikerült egy erősödő, prosperáló pályára állnia

Az Építési és Közlekedési Minisztérium, közlekedési hatósági ügyekért felelős helyettes államtitkára a hatóság működésének aktuális kérdéseiről beszélt.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Ősztől bővül a kalauz nélküli közlekedés Budapest elővárosában

A tesztüzemet követően döntött a MÁV-START: folytatják, sőt ki is bővítik a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

Elhunyt dr. Józan Tibor

Életének 77. évében elhunyt dr. Józan Tibor, a GYSEV Zrt. korábbi vasútigazgatója, vezérigazgató-helyettese.

Egyre több a jegyvizsgáló elleni támadás a MÁV-START járatain

Az év második negyedévében tovább romlott a MÁV-START jegyvizsgálóit ért támadások száma.

A rovat további cikkei

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.