fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott a Vasúttörténeti Parkban, ahol az elért eredményekről és kitűzött célokról adott tájékoztatást.

A közlekedés az utasról szól. Ennek érdekében pedig jobb feltételeket, hozzáférhetőbb szolgáltatásokat és megbízhatóbb infrastruktúrát kell biztosítani. A kodifikációs munkával, a MÁV-Volán-csoport átalakításával, az új tarifarendszerrel és a 10 éves vasútfejlesztési stratégia kidolgozásával pedig lefektettük az alapokat.” – hangzott el a miniszteri beszédben.

- Hirdetés -

Lázár János kitért arra, hogy Magyarországon keresztül vezető közlekedési infrastruktúra fel fog értékelődni. „Magyarország célja, hogy a régió legerősebb állama legyen, amelyhez többek között az szükséges, hogy megfelelő infrastruktúrával rendelkezzen. Azonban jelentős forrás a vasútfejlesztésre nincsen 2024-2025-ben. A vasúti infrastruktúra fejlesztéssel kapcsolatban megjegyezte: „A vasúti pályafejlesztéshez külső forrás nem vehető igénybe, a költségvetésből kell kiszakítanunk évi 100 milliárd forintot két éven keresztül, majd utána pedig emelni ezt az összeget, hogy megkezdődjön a vasúti pálya értelmes rekonstrukciója.

A miniszter beszédében kitért arra is, hogy vasúton kb. 6000 km-en van forgalom, amelynek minden egyes szakaszához hozzá kellene nyúlni. „A közlekedésnek, közlekedtetésnek, az ember vagy áru elszállításának óriási jelentősége van Magyarország geopolitikai helyzete, befolyása, ereje, hatalmi érvényesülése szempontjából. Óriási szerepe van az ide települő gyárak kiszolgálása szempontjából.” Lázár János beszélt az országba települő gyárak kiszolgálásáról is, mely kapcsán megjegyezte, hogy ha a dinamikus iparosítási törekvés infrastruktúra oldalról is megfelelően ki lesz szolgálva, akkor a környező országokhoz képest óriási versenyelőnyben lesz Magyarország.

Az állománygyűlésen a 10 éves vasútfejlesztési tervről is ejtett szót az építési és közlekedési miniszter, melynek három kulcs területe van: az infrastruktúra-, jármű- és szolgáltatásfejlesztés. „A szolgáltatási reformnak többet kell adni, egyszerűbben és olcsóbban.” – hangsúlyozta a miniszter.

Lázár János a márciusban életbe lépő új tarifarendszerről is adott tájékoztatást, kiemelte, hogy a „tarifareform ennek a négyéves ciklusnak a legfontosabb és legnagyobb döntése.” Március 1-jével ugyanis életbe lép az új tarifarendszer. A 14 év alatti gyermekek, a nagycsaládosok és a fogyatékkal élők ezentúl éppúgy díjmentesen utazhatnak, mint a nyugdíjasok. Emellett a 14 és 25 közötti fiatalok 50%-os kedvezménnyel válthatnak menetjegyet, csakúgy, mint a közalkalmazottak.

A közszolgáltatási törvényben az állampolgárok közlekedéssel szembeni jogait kell tisztázni.” – szögezte le a miniszter. „Tisztázni kell a politika és a közhatalom oldaláról, hogy mi a jogosultság. A MÁV-Volán menedzsmentnek és társvállalkozásainak pedig ezt racionálisan és költséghatékonyan, megfizethető módon kell biztosítani az államnak, amely megrendeli a szolgáltatást. Ez a 2024-es közvetlen feladat.” – zárta le a miniszter a beszédét.

Borítókép: Lázár János Facebook-oldala

 

 

Ezek is érdekelhetik

600 milliárd forintból fejlődhet az alföldi térség vasútja

Magyarország kormánya az elmúlt száz esztendő legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésére készül a következő években.

Lázár János: 10 vasúti pályaudvart építünk újjá

A világ legnagyobb vasútipari és közlekedési szakvásárán az idei évben 2940 kiállító szervezet jelent meg 59 országból.

Komplex pályafelújítás Szentlőrinc és Szigetvár között

A pályafelújítás eredményeként valamelyest gyorsul és kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés, jelentősen mérséklődnek a késések.

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Dr. Mosóczi László kapta a Baross Gábor-díjat

Az Építési és Közlekedési Minisztérium a mai napon tartotta a közlekedési kitüntetések átadó ünnepségét.

Lázár János: a kormány közlekedési akciótervet indított

A kormány ötpontos közlekedési akciótervéről adott részletes tájékoztatást Lázár János építési és közlekedési miniszter.

Legfrissebb híreink

A MÁV 285 db IC kocsi beszerzésére készül

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni szükséges, amelyre több megoldás is van.

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A MÁV 285 db IC kocsi beszerzésére készül

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni szükséges, amelyre több megoldás is van.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.

A rovat további cikkei

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.