fbpx
2024. március 1. péntek

Fontos EU-s bírósági ítélet támogatja a kombinált fuvarozást

Az üres konténer szállítása a terminálról a rakodóhelyig kombinált fuvarozásnak számít.

Egy román közúti fuvarozót 8625 euró közigazgatási bírsággal sújtották Németországban arra hivatkozva, hogy megszegte a kabotázsszabályokat, hiszen az országon belül szállította az üres konténereket. A cég álláspontja szerint viszont valójában nem belföldi, hanem nemzetközi szállításban, kombinált fuvarozásban vett részt. Magyarul a konténer teljes útját kell figyelembe venni, márpedig a megrakás után (vagy éppen a kirakás előtt) külföldre utazott (onnan jött) vasúton vagy hajón.

Az Európai Unió Bírósága a román cég javára döntött, kimondva, hogy az üres konténerek szállítása részesül a kombinált fuvarozásról szóló 92/106 irányelv 4. cikke szerinti liberalizált rendszer előnyeiből – adta hírül az UIRR, az Európai Kombinált Fuvarozási Társaságok Szövetsége.

- Hirdetés -

Az ügy megértéséhez tudni kell a közúti kabotázsról, hogy az nem liberalizált. Azaz ha egy fuvarozó egy másik országon belül közúton szállít, akkor azt csak korlátok közt teheti, hét nap alatt csak három ilyen fuvart vállalhat. A kombinált fuvarozás közúti lábára azonban ez a korlátozás nem érvényes, ezért fontos, hogy a bíróság kimondta, az üres konténerek oda- és elszállítása is már a kombinált fuvarozási folyamat szerves részének számít.

Három északi ország, Svédország, Finnország és Dánia már kilépett a szóban forgó 4. cikk hatálya alól, így ott egy hasonló ügy másfajta eredménnyel is járhatna. Más tagországoknál is fölmerült – a hazai kamionos cégek védelmében – hasonló lépés, de a három országon kívül még nem lépett érvénybe ilyesmi.

Ezek is érdekelhetik

Európa régiós vezetői több árut terelnének vasútra

Ha meg akarjuk fékezni, majd csökkenteni az áruszállítási ágazat károsanyag-kibocsátásának növekedését, sokkal nagyobb szerepet kell adni a vasútnak. A közlekedés, különösen a közúti közlekedés hátrányai...

Hatalmas kerülőre kényszerülnek a konténerhajók

A jemeni húszik egyenesen a globális kereskedelem szívébe döfték kardjukat a Vörös-tenger blokádjával. Gyakorlatilag megbénítják a világkereskedelmet, Európa biztosan vesztésre áll. Igen nagyot szól a...

Felülvizsgálják az állami támogatások szabályozását az EU-ban

A CER-workshopon a vasutak megismerhették egymás gyakorlatát. Az Európai Vasúti és Pályaműködtető társaságok Közössége (CER) által szervezett műhelymegbeszélés célja volt, hogy az európai vasutak, szervezetek...

Új elnökkel folytatja a HUNGRAIL árufuvarozási bizottsága

Sok a feladat a vasút körül, hiszen egyre messzebb látszanak a 2030-as EU-s célok. A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület továbbra is elkötelezetten képviseli a hazai...

Európának több vasút kell, a vasútnak több Európa

A CER sürgeti a közös európai vasútirányítási rendszer kiépítését és az utasok hatékonyabb védelmét. Az Európai Vasuti és Pályahálózat-működtetők Közössége (CER) kedden tartotta 73. közgyűlését,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });