Az üres konténer szállítása a terminálról a rakodóhelyig kombinált fuvarozásnak számít.
Egy román közúti fuvarozót 8625 euró közigazgatási bírsággal sújtották Németországban arra hivatkozva, hogy megszegte a kabotázsszabályokat, hiszen az országon belül szállította az üres konténereket. A cég álláspontja szerint viszont valójában nem belföldi, hanem nemzetközi szállításban, kombinált fuvarozásban vett részt. Magyarul a konténer teljes útját kell figyelembe venni, márpedig a megrakás után (vagy éppen a kirakás előtt) külföldre utazott (onnan jött) vasúton vagy hajón.
Az Európai Unió Bírósága a román cég javára döntött, kimondva, hogy az üres konténerek szállítása részesül a kombinált fuvarozásról szóló 92/106 irányelv 4. cikke szerinti liberalizált rendszer előnyeiből – adta hírül az UIRR, az Európai Kombinált Fuvarozási Társaságok Szövetsége.
Az ügy megértéséhez tudni kell a közúti kabotázsról, hogy az nem liberalizált. Azaz ha egy fuvarozó egy másik országon belül közúton szállít, akkor azt csak korlátok közt teheti, hét nap alatt csak három ilyen fuvart vállalhat. A kombinált fuvarozás közúti lábára azonban ez a korlátozás nem érvényes, ezért fontos, hogy a bíróság kimondta, az üres konténerek oda- és elszállítása is már a kombinált fuvarozási folyamat szerves részének számít.
Három északi ország, Svédország, Finnország és Dánia már kilépett a szóban forgó 4. cikk hatálya alól, így ott egy hasonló ügy másfajta eredménnyel is járhatna. Más tagországoknál is fölmerült – a hazai kamionos cégek védelmében – hasonló lépés, de a három országon kívül még nem lépett érvénybe ilyesmi.