fbpx
2024. március 1. péntek

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek.

Az Európai Vasúti Díjat már 17-szer adták át. Az Európai Vasúti és Infrastrukturális Vállalatok Közössége (CER) valamint az Európai Vasútipari Szövetség (UNIFE) Violeta Bulc erőfeszítéseit kívánta elismerni, hogy a közlekedési szakmákban, ahol a nők hagyományosan alulreprezentáltak, nagyobb szerepet kapjanak. A szlovén politikus, korábbi biztos a Nők a közlekedésben elnevezésű program élére állt. Ez a kezdeményezés a mai napig létezik, és továbbra is napirenden tartja a kérdést.

Hihetetlen, ezt nem vártam, teljesen úgy érzem magam, mint egy Oscar-átadón. Ez egyben elismerés Juncker elnök úr csapatának is

– mondta Violeta Bulc, majd hozzátette:

Ha a közlekedés zökkenőmentesen működik, a társadalom virágzik; ha viszont a közlekedés leáll, minden leáll. Ezért a közlekedési ágazatban dolgozók a társadalom súlyát viselik a vállukon.

- Hirdetés -

A döntéshozókból, ágazati szakértőkből és újságírókból álló zsűri a 2024 Vasúti Úttörője díjat a DSB-nek adta, az S-tog elnevezésű elővárosi hálózaton az új biztosítóberendezés telepítése alkalmából bevezetett munkaerő-toborzási rendszerért.

A projekt egy új digitális biztosítóberendezés bevezetésével jött létre Koppenhágában és környékén. A vonatok üzemeltetésének feladata megváltozott, az automatikus működés miatt a mozdonyvezetők sokkal inkább felügyeleti munkát látnak el, nem hagyományos vezetést.

A gyorsított jelentkezési folyamat és a klasszikus mozdonyvezetőkhöz képest rövidebb, fókuszáltabb képzés lehetőséget teremtett arra, hogy a toborzásnál szélesebb legyen a merítési bázis. A projekt sikere már az első felvételi fordulókon is nyilvánvaló lett, rekordszámban voltak a jelentkezők, köztük kétszer annyi volt a nő, mint korábban.

A díjakat a CER hétfőn és kedden tartott, kétnapos rendezvénye keretében adták át Brüsszelben, a belga Királyi Szépművészeti Múzeumban.

Az eseményt megnyitó Maroš Šefčovič, az Európai Bizottság európai zöld megállapodásért felelős ügyvezető alelnöke kijelentette:

A mobilitás zöldítése kell, hogy legyen a közlekedési ágazat új növekedési engedélye. Európának erős vasúti rendszerre van szüksége ahhoz, hogy megőrizze versenyképességét, és egyúttal az éghajlati és környezetvédelmi céljait is elérje. A zöld átállás sikere a közlekedési ágazatban nagymértékben függ a vasúti piac fejlődőképességétől és innovációjától.

Az EU belga elnökségének képviseletében Georges Gilkinet belga miniszterelnök-helyettes és mobilitásért felelős miniszter a CEF-re, az európai hálózatfinanszírozási eszközre utalva azt mondta:

A fenntartható és összekapcsolt jövő felé tett úttörő lépésként a transzeurópai közlekedési hálózatról szóló rendeletről nemrégiben született megállapodás világos, hosszú távú jövőképet nyújt az európai vasúti infrastruktúrák számára. Egy ilyen jövőképhez jelentős pénzügyi forrásokra van szükség.

Nyitóképünkön Violeta Bulc (fotó: Mogyorósi Szilvia).

Ezek is érdekelhetik

Európa régiós vezetői több árut terelnének vasútra

Ha meg akarjuk fékezni, majd csökkenteni az áruszállítási ágazat károsanyag-kibocsátásának növekedését, sokkal nagyobb szerepet kell adni a vasútnak. A közlekedés, különösen a közúti közlekedés hátrányai...

Felülvizsgálják az állami támogatások szabályozását az EU-ban

A CER-workshopon a vasutak megismerhették egymás gyakorlatát. Az Európai Vasúti és Pályaműködtető társaságok Közössége (CER) által szervezett műhelymegbeszélés célja volt, hogy az európai vasutak, szervezetek...

Új elnökkel folytatja a HUNGRAIL árufuvarozási bizottsága

Sok a feladat a vasút körül, hiszen egyre messzebb látszanak a 2030-as EU-s célok. A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület továbbra is elkötelezetten képviseli a hazai...

Bővül a HUNGRAIL aktivitása a CER-ben

A Magyar Vasúti Egyesület egy pénzügyi munkabizottság tagja lett. A HUNGRAIL csatlakozott az Európai Vasúti és Pályahálózat-működtetők Közössége (CER) a vasúti infrastruktúra finanszírozása biztonságának megteremtését...

Európának több vasút kell, a vasútnak több Európa

A CER sürgeti a közös európai vasútirányítási rendszer kiépítését és az utasok hatékonyabb védelmét. Az Európai Vasuti és Pályahálózat-működtetők Közössége (CER) kedden tartotta 73. közgyűlését,...

Egyre nagyobb távolságra éri meg vasúton szállítani

Szlovák kutatók modellezték, mikor és honnan éri meg a közép-európai nagyvárosokból vasúton árut szállítani közút helyett. Az eredmények szerint egyre távolabb kerülünk az uniós...

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Az áruszállítás jövője a közút és a vasút együttműködésén alapul

Barna Zsolt úgy véli, a vasútnak megbízhatóságban, szolgáltatási minőségben, de kapacitásban is javulnia kell, különben nem tud teret hódítani a kombinált fuvarozás.

A rovat további cikkei

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });