fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek.

Az Európai Vasúti Díjat már 17-szer adták át. Az Európai Vasúti és Infrastrukturális Vállalatok Közössége (CER) valamint az Európai Vasútipari Szövetség (UNIFE) Violeta Bulc erőfeszítéseit kívánta elismerni, hogy a közlekedési szakmákban, ahol a nők hagyományosan alulreprezentáltak, nagyobb szerepet kapjanak. A szlovén politikus, korábbi biztos a Nők a közlekedésben elnevezésű program élére állt. Ez a kezdeményezés a mai napig létezik, és továbbra is napirenden tartja a kérdést.

Hihetetlen, ezt nem vártam, teljesen úgy érzem magam, mint egy Oscar-átadón. Ez egyben elismerés Juncker elnök úr csapatának is

– mondta Violeta Bulc, majd hozzátette:

Ha a közlekedés zökkenőmentesen működik, a társadalom virágzik; ha viszont a közlekedés leáll, minden leáll. Ezért a közlekedési ágazatban dolgozók a társadalom súlyát viselik a vállukon.

- Hirdetés -

A döntéshozókból, ágazati szakértőkből és újságírókból álló zsűri a 2024 Vasúti Úttörője díjat a DSB-nek adta, az S-tog elnevezésű elővárosi hálózaton az új biztosítóberendezés telepítése alkalmából bevezetett munkaerő-toborzási rendszerért.

A projekt egy új digitális biztosítóberendezés bevezetésével jött létre Koppenhágában és környékén. A vonatok üzemeltetésének feladata megváltozott, az automatikus működés miatt a mozdonyvezetők sokkal inkább felügyeleti munkát látnak el, nem hagyományos vezetést.

A gyorsított jelentkezési folyamat és a klasszikus mozdonyvezetőkhöz képest rövidebb, fókuszáltabb képzés lehetőséget teremtett arra, hogy a toborzásnál szélesebb legyen a merítési bázis. A projekt sikere már az első felvételi fordulókon is nyilvánvaló lett, rekordszámban voltak a jelentkezők, köztük kétszer annyi volt a nő, mint korábban.

A díjakat a CER hétfőn és kedden tartott, kétnapos rendezvénye keretében adták át Brüsszelben, a belga Királyi Szépművészeti Múzeumban.

Az eseményt megnyitó Maroš Šefčovič, az Európai Bizottság európai zöld megállapodásért felelős ügyvezető alelnöke kijelentette:

A mobilitás zöldítése kell, hogy legyen a közlekedési ágazat új növekedési engedélye. Európának erős vasúti rendszerre van szüksége ahhoz, hogy megőrizze versenyképességét, és egyúttal az éghajlati és környezetvédelmi céljait is elérje. A zöld átállás sikere a közlekedési ágazatban nagymértékben függ a vasúti piac fejlődőképességétől és innovációjától.

Az EU belga elnökségének képviseletében Georges Gilkinet belga miniszterelnök-helyettes és mobilitásért felelős miniszter a CEF-re, az európai hálózatfinanszírozási eszközre utalva azt mondta:

A fenntartható és összekapcsolt jövő felé tett úttörő lépésként a transzeurópai közlekedési hálózatról szóló rendeletről nemrégiben született megállapodás világos, hosszú távú jövőképet nyújt az európai vasúti infrastruktúrák számára. Egy ilyen jövőképhez jelentős pénzügyi forrásokra van szükség.

Nyitóképünkön Violeta Bulc (fotó: Mogyorósi Szilvia).

Ezek is érdekelhetik

A vasúti ágazat fenntartható, jövőorientált uniós közlekedéspolitikát kér a közlekedési miniszterektől

Szükség van egy olyan európai nagysebességű vasúti főtervre, amely 2050-re összekötné az összes európai fővárost és nagyvárost.

Világszerte erős az európai vasútipar, aminek munkát ad a koros járműflotta

Az átlagosan 23 éves uniós vasúti flotta a keleti tagállomokban jóval korosabb. A dízel járművek és a koros mozdonyok cseréje leginkább új motorvonatok iránti igényt fog jelenteni.

A CER hétvégi csúcstalálkozóján Budapesti Nyilatkozatot fogadtak el

Az esemény kiemelt témájaként a vasútfinanszírozás kritikus kérdéseit vitatták meg a résztvevők.

Vasútfejlesztés is szerepel az EU 1,2 milliárd eurós támogatási csomagjában

A beruházási keret a vasút mellett a vízellátás és szennyvízkezelés, az innováció fejlesztését, valamint a régió vállalkozásainak zöldítését célozza.

Az EU közlekedési miniszterei megállapodtak a kapacitás-elosztási rendelettervezetről

A június 18-ai közlekedési miniszteri tanács elfogadta az általános megközelítést a kapacitás-elosztási rendelettervezettel kapcsolatban.

Elmaradt a vasúti fordulat az európai kohéziós politikában

Továbbra is több forrást biztosít az EU a közúti fejlesztésekre, mint a vasútiakra a 2021-2027 közötti tagállami fejlesztési tervek elemzése alapján. A 2021-2027 között elkölteni...

Legfrissebb híreink

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Az áruszállítás jövője a közút és a vasút együttműködésén alapul

Barna Zsolt úgy véli, a vasútnak megbízhatóságban, szolgáltatási minőségben, de kapacitásban is javulnia kell, különben nem tud teret hódítani a kombinált fuvarozás.

A rovat további cikkei

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.