fbpx
2025. január 22. szerda

Magyar Vasút Meetup - A vasúti veszélyesáru-szállítás jövője

Helyszín

Baross Gábor Oktatási Központ

1087 Budapest, Luther u. 3.

Dátum

2024. november 26.

Részvételi díj

49.900 Ft+ÁFA

A vasúti áruszállítás szereplőinek lehetőséget jelent az ország újraiparosítása keretében megtelepedő cégek, például az akkumulátor- és elektromosjármű-gyártók szállítási igényei, mind az alapanyagok, mind a késztermékek, mind a hulladék vonatkozásában. Évente 6 millió tonna veszélyes áru mozog vasúton hazánkban, melynek üzemszerű biztosítása számos biztonsági kérdést felvet. A rendezvényünk keretében a veszélyes áruk vasúti szállításában érintett szereplők hatékony felkészülését segítjük elő, továbbá szakmai ajánlások megfogalmazását célozzuk meg annak érdekében, hogy minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban történjen a veszélyes áruk szállítása. Megvizsgálunk válságkezelési helyzeteket, kitekintünk a jövő trendjeire, és megismerjük a 2025-ös RID előírások változásait.

A rendezvényen való részvétel felmentést ad a minősített RID oktató ismeretfelújító tanfolyam szakmai vizsgarésze alól.

Fő témáink:

  • Nemzetközi szabályozási trendek a veszélyes áruk vasúti szállításában A veszélyes áruk szállítására vonatkozó nemzetközi és hazai előírások,  RID és fejlesztési irányai
  • Szabályozói környezet és a piaci szereplők közötti együttműködés Hogyan dolgozhatnak együtt a különböző érintettek a veszélyes áruk biztonságos szállításának biztosítása érdekében? Milyen szabályozási kihívásokkal kell szembenézni, és hogyan kezelhetők?
  • Biztonsági kihívások és legjobb gyakorlatok a veszélyes áruk szállításában Melyek a leggyakoribb biztonsági kockázatok és baleseti források? Hogyan lehet ezeket minimalizálni, és hogyan segíthetnek a modern biztonsági technológiák a megelőzésben?
  • Válságkezelés: Esettanulmányok veszélyes áruk baleseteiről Konkrét esetek bemutatása a veszélyes áruk szállítása során bekövetkezett balesetekről, azok tanulságai, és a válságkezelés legjobb gyakorlatai;
  • A jövő trendjei a veszélyes áruk szállításában A vasúti szállítás fejlesztése a következő évtizedben, különös tekintettel a veszélyes áruk biztonságosabb és hatékonyabb szállítására, új szállítási megoldások és fejlesztések, amelyek növelhetik a veszélyes áruk szállításának biztonságát és hatékonyságát (pl. intelligens konténerkövetési rendszerek, fejlett kocsitechnológiák);

KÖSZÖNJÜK HOGY MEGTISZTELTEK JELENLÉTÜKKEL!

Belügyminisztérium – Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság – Veszélyes Szállítmányok Főosztály | BILK Kombiterminál Zrt. | CER Cargo Holding SE | CER Hungary Zrt. | Építési és Közlekedési Minisztérium – Közlekedésbiztonsági Szervezet | Építési és Közlekedési Minisztérium – Vasúti Hatósági Főosztály | Építési és Közlekedési Minisztérium – Gépjármű-közlekedési és Vasúti Szabályozási Főosztály | GYSEV Zrt. | HEXUM Tartálypark Zrt. | Hungária Veszélyesáru Mérnöki Iroda Kft. | Magyar Hidrogéntechnológiai Szövetség | MÁV Magyar Államvasutak Zrt. | MÁV Szolgáltató Központ Zrt. Baross Gábor Oktatási Központ | METRANS Danubia Kft. | MMV Magyar Magánvasút Zrt. | MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt. | Nemzeti Adó- és Vámhivatal – Központi Irányítás Vám Főosztály | Rail Cargo Hungaria Zrt. | Ring Mérnöki Iroda Kft. | Train Hungary Magánvasút Kft.

LETÖLTHETŐ ELŐADÁSANYAGOK

Kozma Sándor

tűzoltó ezredes, főosztályvezető, BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, Veszélyes Szállítmányok Főosztály
A hivatásos katasztrófavédelmi szervek hatásköreinek változásai 2024. október 01-től


Vasúti veszélyesáru-szállítás ellenőrzésének tapasztalatai

Papp László

külső szakértő, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Veszélyesáru ellenőrzések a vasúti szállításban

Balogh Gábor

vasúti üzemeltetés vezető, MOL Nyrt.
Biztonsági kihívások és legjobb gyakorlatok a veszélyes áruk vasúton történő szállításában

Dr. Sárosi György

ügyvezető igazgató, Hungária Veszélyesáru Mérnöki Iroda Kft.
Veszélyes áruk szállítása - Tájékoztató a főbb RID 2025 változásokról

FOTÓGALÉRIA

Jelentkezés

    Személyes adatok
    Számlázási adatok

    HELYSZÍN

    Baross Gábor Oktatási Központ

    1087 Budapest, Luther utca 3.

    A RENDEZVÉNY TÁMOGATÓI

    Arany fokozatú támogató

    Együttműködő partnerünk

    Szakmai támogató

    ÖSSZEFOGLALÓ A MAGYAR VASÚT MEETUP KORÁBBI RENDEZVÉNYEIRŐL

    A vasutakat helyzetbe kell hozni, mert nem fogják tudni kielégíteni az ipar szállítási igényét

    Még magasabb szintre kell emelni a vasúti szektor szereplőinek és a minisztériumok közötti együttműködést.

    Sikeres és tartalmas meetup a digitalizációról

    A vasúton már ma is irdatlan mennyiségű adat képződik digitálisan, ez a jövőben még inkább így lesz, érdemes lenne ezt az értékes adatvagyont az érdekelt cégeknek egymás között megosztaniuk, és elemezniük, akár a mesterséges intelligencia segítségével.

    CIKKEINK VESZÉLYESÁRU SZÁLLÍTÁS TÉMÁBAN

    Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

    Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

    A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

    Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

    Nagy kérdőjel a hazai vasúti árufuvarozás idei helyzete

    Fontos, hogy hazánkban folytatódjon a vasúti egyeskocsi-támogatás, a versenyképesség fennmaradása érdekében.

    Az RCH készül az akkumulátoripar adta lehetőségekre

    Az RCH dolgozik az ukrán fuvarok visszaszerzésén és újabb kínai mozdonyokat is vásárol.

    Újra kell szabályozni a veszélyes áruk vasúti szállításának ellenőrzését

    A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület veszélyesáru-szállítási munkacsoportjában folyó munkáról a testület vezetőjét, Sárosi Györgyöt, a Hungária Veszélyesáru Mérnöki Iroda Kft. ügyvezető igazgatóját kérdeztük.