fbpx
2024. március 5. kedd

Rekordmélységben a Deutsche Bahn pontossága

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

A regionális és a távolsági járatok menetrendszerűsége év eleje óta folyamatosan esik vissza, elsősorban azonban októberről novemberre zuhant be a pontosság. A távolsági vonatok (intercityk és az ICE-k) januárban még 73 százalékban érték el céljukat legfeljebb hat perc késéssel, novemberre viszont már 52 százalékra estek vissza. A regionális járatok eredménye ezzel szemben sokkal jobb: az év első hónapjában 93 százalékos pontossággal közlekedtek, és novemberben is 85,5 százalékot könyvelhettek el.

Egy vonat akkor számít pontosnak, ha a menetrend szerinti érkezést maximum hat perccel haladja meg (az ábrán piros vonal, a 7–16 perces késések arányát szürke vonal mutatja). Novemberben a távolsági járatok 74 százaléka maradt a 16 perces határ alatt – vagyis a maradék 24 százalék annál többet késett.

- Hirdetés -

A 24 nonprofit szervezetet és százötvennél is több, a vasúti ágazatban működő vállalatot tömörítő, német Allianz pro-Schiene szövetség szerint a helyzet még annál is rosszabb, mint a január–október közötti 66 százalékos átlagérték. Úgy vélik, a Deutsche Bahn biztosan alul fogja teljesíteni a 2023-as évre tervezett hetven százalék feletti célját.

A vasúttársaság szerint a távolsági vonatok körülbelül 75 százaléka késett meg útközben legalább egy felújítási helyszín miatt. A DB-nek az idén jelentősen növelnie kellett a felújítások mennyiségét a munkálatokat illető hatalmas lemaradás okán: körülbelül kétmilliárd euró saját forrást is fel kellett használniuk a nem megfelelő állapotú infrastruktúra helyrehozására.

Éves szinten különösen a rövid távú építési munkálatok ugrottak meg: novemberben 11 százalékkal több helyszínen zajlik fejlesztés, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A pontosság viszont kilenc százalékkal esett vissza tavaly novemberhez képest. Az Allianz pro-Schiene szerint a helyzet az utasok szemszögéből nézve rendkívül lehangoló – a vasúthálózat fejlesztésének több évtizedes elhanyagolását tekintve azonban nem is meglepő.

Ezek is érdekelhetik

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

2023-ban tovább romlott a magyar vonatok menetrendszerűsége

Az InterCity vonatok közül tízből négy tudott csak öt percnél kevesebb késsel célba érni, minden ötödik negyedóránál is hosszabb várakozásra kényszerült. A vasúti késések a...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Megtorpanás a német járműbeszerzésben

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

Újra felmerült, hogy versenyre hívják az Eurostart

Többen is próbálkoztak már személyszállító járatot indítani a Csalagúton, de eddig az Eurostaron kívül senkinek sem sikerült. Kétszeresére növelhetőnek látja a Nagy-Britannia és Franciaország közötti...

Rekordév a tízéves Mávdirektnél

Tavaly több mint 750 ezren keresték fel a telefonos ügyfélszolgálatot. Idén januárban ünnepli az újjászervezésének 10. évfordulóját a MÁV-START telefonos ügyfélszolgálata, a Mávdirekt. A jubileumra...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

A rovat további cikkei

Miért drága az olcsó bérlet?

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus ügyvezetője és a FAIRTIQ kelet-közép-európai képviselőjének írása a részletszabályozást még nem ismerve járja körül az olcsó árazásban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, nem csak a közlekedés területéről.

Megkezdődtek az új állomási liftek építési munkálatai Tatabányán

A MÁV akadálymentesítést célzó projektjének keretében a tatabányai állomáson három új lift épül, mintegy 1 milliárd forintból.

Csökkenő pontosság: közös pont a svéd és a magyar vasútban

A skandináv országban tavaly késtek a vonatok a legtöbbet 2010 óta. Az adatokat torzítja egy egyszeri, kirívó eset. 
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });