fbpx
2024. szeptember 15. vasárnap
spot_img

Rekordmélységben a Deutsche Bahn pontossága

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

A regionális és a távolsági járatok menetrendszerűsége év eleje óta folyamatosan esik vissza, elsősorban azonban októberről novemberre zuhant be a pontosság. A távolsági vonatok (intercityk és az ICE-k) januárban még 73 százalékban érték el céljukat legfeljebb hat perc késéssel, novemberre viszont már 52 százalékra estek vissza. A regionális járatok eredménye ezzel szemben sokkal jobb: az év első hónapjában 93 százalékos pontossággal közlekedtek, és novemberben is 85,5 százalékot könyvelhettek el.

Egy vonat akkor számít pontosnak, ha a menetrend szerinti érkezést maximum hat perccel haladja meg (az ábrán piros vonal, a 7–16 perces késések arányát szürke vonal mutatja). Novemberben a távolsági járatok 74 százaléka maradt a 16 perces határ alatt – vagyis a maradék 24 százalék annál többet késett.

- Hirdetés -

A 24 nonprofit szervezetet és százötvennél is több, a vasúti ágazatban működő vállalatot tömörítő, német Allianz pro-Schiene szövetség szerint a helyzet még annál is rosszabb, mint a január–október közötti 66 százalékos átlagérték. Úgy vélik, a Deutsche Bahn biztosan alul fogja teljesíteni a 2023-as évre tervezett hetven százalék feletti célját.

A vasúttársaság szerint a távolsági vonatok körülbelül 75 százaléka késett meg útközben legalább egy felújítási helyszín miatt. A DB-nek az idén jelentősen növelnie kellett a felújítások mennyiségét a munkálatokat illető hatalmas lemaradás okán: körülbelül kétmilliárd euró saját forrást is fel kellett használniuk a nem megfelelő állapotú infrastruktúra helyrehozására.

Éves szinten különösen a rövid távú építési munkálatok ugrottak meg: novemberben 11 százalékkal több helyszínen zajlik fejlesztés, mint a tavalyi év hasonló időszakában. A pontosság viszont kilenc százalékkal esett vissza tavaly novemberhez képest. Az Allianz pro-Schiene szerint a helyzet az utasok szemszögéből nézve rendkívül lehangoló – a vasúthálózat fejlesztésének több évtizedes elhanyagolását tekintve azonban nem is meglepő.

Ezek is érdekelhetik

Csökkenő pontosság: közös pont a svéd és a magyar vasútban

A skandináv országban tavaly késtek a vonatok a legtöbbet 2010 óta. Az adatokat torzítja egy egyszeri, kirívó eset. 

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

2023-ban tovább romlott a magyar vonatok menetrendszerűsége

Az InterCity vonatok közül tízből négy tudott csak öt percnél kevesebb késsel célba érni, minden ötödik negyedóránál is hosszabb várakozásra kényszerült. A vasúti késések a...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Megtorpanás a német járműbeszerzésben

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

Újra felmerült, hogy versenyre hívják az Eurostart

Többen is próbálkoztak már személyszállító járatot indítani a Csalagúton, de eddig az Eurostaron kívül senkinek sem sikerült. Kétszeresére növelhetőnek látja a Nagy-Britannia és Franciaország közötti...

Legfrissebb híreink

Megállíthatatlanul idősödik az európai vasúti szakma

Automatizáció és digitalizáció nélkül esélytelennek látszik az egyre fokozódó vasúti munkaerőhiány kezelése.

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

A rovat további cikkei

Ősztől bővül a kalauz nélküli közlekedés Budapest elővárosában

A tesztüzemet követően döntött a MÁV-START: folytatják, sőt ki is bővítik a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

A Covid elmúlt, a vasutak pénzügyei még mindig nem heverték ki

A koronavírus járvány már évek óta elmúlt, de hosszú távon érezhető marad a hatása a vasúti szektorban

Egyre többen választják a vasutat az adriai nyaraláshoz

A nyári szezonban szinte végig közel teltházzal közlekedett a MÁV Adria IC járata. A vasúttársaság szeptemberre speciális ajánlattal készül.