fbpx
2024. március 1. péntek

Rekordév a tízéves Mávdirektnél

Tavaly több mint 750 ezren keresték fel a telefonos ügyfélszolgálatot.

Idén januárban ünnepli az újjászervezésének 10. évfordulóját a MÁV-START telefonos ügyfélszolgálata, a Mávdirekt. A jubileumra egy rekordévvel készültek, 2023-ban több mint 750 ezer hívást bonyolítottak le, valamint elindult a mesterséges intelligencia által működtetett robotasszisztens Elvira, aki 333 ezer alkalommal segítette az utasokat – írja közleményében a MÁV.

2024 májusától már a MÁV–Volán-csoport színeiben a Volánbusz ügyfélszolgálati feladatait is a Mávdirekt látja el.

- Hirdetés -

A vasúthoz 2014-ben visszakerült Mávdirekt idén ünnepli tízéves születésnapját. A visszaszervezése során nagy hangsúlyt fektettek a telefonos ügyfélszolgálati szolgáltatás megújítására, újragondolására. Ezzel egyidejűleg vezette ki a vasúttársaság az internetes jegyértékesítés elterjedése miatt az InterCity-pótjegy-előrendelést, helyette nagy hangsúlyt fektettek a jegyértékesítő automatákon történő vásárlás és az e-vonatjegyek megváltásának telefonos támogatására. A Mávdirekt menürendszere a visszaszervezéssel teljesen megújult.

Mávdirekt infografika (forrás: MÁV)
Mávdirekt infografika (forrás: MÁV)

A Mávdirekt egy könnyen átlátható, maximum kétlépcsős menürendszert kapott, rövid várakozási időt, és meglepően gyors ügyintézőhöz jutást biztosítva. Az Index.hu akkori, országos call centerek között végzett felmérésén a Mávdirekt az első helyen végzett az ügyintézőhöz jutás legrövidebb idejének versenyében.

Az átlagos várakozási idő 2023-ban is alig 39 másodperc volt, miközben a hívások mennyisége csúcsot döntött, több mint 750 ezren keresték fel a telefonos ügyfélszolgálatot.

Az elmúlt 10 évben összesen több mint 5,6 millió telefonhívás érkezett a telefonos ügyfélszolgálathoz. Átlagosan 97-98 %-os a beérkezett hívások megválaszolásának aránya. A beérkező telefonhívások kezelése mellett az utasok e-mailben érkező kérdéseire is válaszolnak. Ezek száma 2014-ben még épp csak elérte a 19 ezret, 2023-ra viszont már közel 57 ezer írásos választ küldött ki a Mávdirekt, főként a díjszabási és menetrendi kérdésekre válaszolva. A 10 év alatt összesen közel 300 ezer válaszlevelet kaptak tőlük az ügyfelek.

Közel egyéves, igen intenzív fejlesztői munka eredményeként 2023 januárjában szolgálatba állt Elvira, a Mávdirekt robotasszisztense, aki mesterséges intelligenciája révén egy önkiszolgáló rendszerbe ágyazva válaszokat képes adni a belföldi menetrendi kérdésekre. Elvira célzott kérdéseket tesz fel az érdeklődőknek, és több milliónyi közlekedési adatból a kiajánlás során az utazási igényeknek leginkább megfelelő menetrendet mondja el. A robotasszisztens 2023 októberétől egy újabb funkcióval bővült: azonosítani tudja, hogy ha a hívó fél mobiltelefonszámról érdeklődik, és a lekérdezett menetrendi és jegyárra vonatkozó ajánlatot már nemcsak szóban, hanem az utas választásának megfelelően írásban, a kijelzett mobilszámra SMS-ben is meg tudja adni. Elvira 2023-ban több 333 ezer alkalommal segítette az utasokat.

Nyitóképünkön a Mávdirekt munkatársa (fotó: MÁV).

Ezek is érdekelhetik

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Hároméves a MÁV-START CO2-számlálója

A MÁV-START 2021. február 17. óta működteti a CO2-számlálót. A vasúttársaság azzal a céllal indította el a kezdeményezést, hogy tudatosítsa, a közlekedési mód választásával is jelentősen csökkenthető a légkörbe kerülő károsanyag mennyisége.

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

2023-ban tovább romlott a magyar vonatok menetrendszerűsége

Az InterCity vonatok közül tízből négy tudott csak öt percnél kevesebb késsel célba érni, minden ötödik negyedóránál is hosszabb várakozásra kényszerült. A vasúti késések a...

Digitális, okos, kényelmes

Az okosjegy, a prémiumszolgáltatás és az online jegyváltás népszerűsége is nőtt a MÁV-START-nál. A MÁV-START belföldi és nemzetközi vonatait tavaly rekordszámú, mintegy 181 millió utazáshoz...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });