fbpx
2024. március 5. kedd

Öt év alatt 7,5%-os növekedés az angol vasúti áruszállításban

Megjelent a brit pályavasút ötéves stratégiai üzleti terve.

A jövő áprilistól induló ciklusban a Network Rail (NR) 44 milliárd fontot (1 font jelenleg 429 forint) kíván költeni a vasúti hálózat üzemeltetésére, karbantartására és felújítására Angliában és Walesben. Az Egyesült Királyság sajátságos alkotmányos rendje miatt ugyanis Skóciára külön üzleti terv készül, a nyomtávban is eltérő (1,6 méteres), természetesen fizikailag is elkülönülő észak-ír hálózatot pedig teljesen függetlenül kezelik, más céghez is tartozik.

A fejlesztések azonban nem tartoznak bele a fenti összegbe és így a NR most nyilvánosságra hozott stratégiájának témái közé sem.

- Hirdetés -

Igazság szerint az anyag kevés konkrétumot tartalmaz, nagyrészt az elméleti megközelítés és az általánosságok szintjén előadott kívánság és ígéretek szerepelnek benne, olyan megállapítások, hogy javítani kell a teljesítményt, színvonalasabban kell kiszolgálni az utasokat és a fuvarozókat.

Azért a Railway Gazette összeszedte a legérdekesebb célkitűzéseket:

  • A liftek, mozgólépcsők és a világítás felújítása, az utastájékoztatási rendszerek fejlesztése nemcsak kényelmi, hanem biztonsági kérdés is.
  • Az előző ciklushoz képest több mint a kétszeresét, 1,6 milliárd fontot akarnak fordítani a klímaváltozás miatt és a fenntarthatóság érdekében. Itt persze nem arra kell gondolni, hogy a legzöldebb közlekedési mód, a vasút térnyerése eleve környezetbarát tendencia (lenne). Hanem egyrészt alkalmazkodást a változó időjáráshoz (a vízelvezetés javítása, a kockázatok elemzése), másrészt a biológiai sokféleséggel, levegőminőséggel és hulladékkal kapcsolatos kormányzati célkitűzések teljesítését.
  • A terv 3–4 milliárd fontnyi hatékonyságnövelés. Az anyag megjegyzi, hogy a költségvetési finanszírozásra egyre kevésbé lehet számítani.
  • A létszámszükséglet csökkentésére be kell ruházni a technológiába, ideértve az infrastruktúra állapotának automatizált monitorozását.
  • Az új generációs jelzőberendezésekbe és vonatbefolyásolásba 1,8 milliárd fontot kívánnak fektetni öt év alatt.
  • A stratégia szerint ambiciózus, de reális cél a ciklus végére vasúti árufuvarozás 7,5 százalékos növekedése.

Nyitóképünk a stratégia címlapjának részlete.

Ezek is érdekelhetik

Újra felmerült, hogy versenyre hívják az Eurostart

Többen is próbálkoztak már személyszállító járatot indítani a Csalagúton, de eddig az Eurostaron kívül senkinek sem sikerült. Kétszeresére növelhetőnek látja a Nagy-Britannia és Franciaország közötti...

Átmenetileg ketten látják el Virág István feladatait

A MÁV nyugállományba vonult vezérigazgató-helyettesét a pályaműködtetési területen Németh Réka, a beruházási területen Szilágyi Tibor helyettesíti. Több mint négy és félévtizedes szolgálata után január 1-én...

Nyolcvan új IC-szerelvénnyel tervez a MÁV-START

Háromféle kapacitásra motorvonatok, illetve ingaszerelvények szerepelnek a stratégiában. A Magyar Vasút 2023 konferencia második, járműves szekciójában hallgathattuk meg Mosóczi Lászlónak, a MÁV-START vezérigazgatójának, a magyarországi...

Az első osztálytól a hidrogénig

A Magyar vasút konferencia második szekciójának témája a magyarországi járműhelyzet jelene és jövője volt. A konferencia kezdetéről itt, az első szekcióról itt közvetítettünk. Homolya Róbert: A...

Véglegesítették az Oxford és Cambridge közötti nyomvonalat

Az angol fővonalakat összekötő régi-új vasút villamosításáról nincs döntés. East West Rail néven új vasútvonal létesül a két patinás angol egyetemi város közé. Oxford és...

Politikai vita a német pályavasút átalakításáról

Az InfraGO-nak még csak neve van, így mindenki arra gondol, amire szeretne.

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });