fbpx
2024. szeptember 11. szerda
spot_img

Öt év alatt 7,5%-os növekedés az angol vasúti áruszállításban

Megjelent a brit pályavasút ötéves stratégiai üzleti terve.

A jövő áprilistól induló ciklusban a Network Rail (NR) 44 milliárd fontot (1 font jelenleg 429 forint) kíván költeni a vasúti hálózat üzemeltetésére, karbantartására és felújítására Angliában és Walesben. Az Egyesült Királyság sajátságos alkotmányos rendje miatt ugyanis Skóciára külön üzleti terv készül, a nyomtávban is eltérő (1,6 méteres), természetesen fizikailag is elkülönülő észak-ír hálózatot pedig teljesen függetlenül kezelik, más céghez is tartozik.

A fejlesztések azonban nem tartoznak bele a fenti összegbe és így a NR most nyilvánosságra hozott stratégiájának témái közé sem.

- Hirdetés -

Igazság szerint az anyag kevés konkrétumot tartalmaz, nagyrészt az elméleti megközelítés és az általánosságok szintjén előadott kívánság és ígéretek szerepelnek benne, olyan megállapítások, hogy javítani kell a teljesítményt, színvonalasabban kell kiszolgálni az utasokat és a fuvarozókat.

Azért a Railway Gazette összeszedte a legérdekesebb célkitűzéseket:

  • A liftek, mozgólépcsők és a világítás felújítása, az utastájékoztatási rendszerek fejlesztése nemcsak kényelmi, hanem biztonsági kérdés is.
  • Az előző ciklushoz képest több mint a kétszeresét, 1,6 milliárd fontot akarnak fordítani a klímaváltozás miatt és a fenntarthatóság érdekében. Itt persze nem arra kell gondolni, hogy a legzöldebb közlekedési mód, a vasút térnyerése eleve környezetbarát tendencia (lenne). Hanem egyrészt alkalmazkodást a változó időjáráshoz (a vízelvezetés javítása, a kockázatok elemzése), másrészt a biológiai sokféleséggel, levegőminőséggel és hulladékkal kapcsolatos kormányzati célkitűzések teljesítését.
  • A terv 3–4 milliárd fontnyi hatékonyságnövelés. Az anyag megjegyzi, hogy a költségvetési finanszírozásra egyre kevésbé lehet számítani.
  • A létszámszükséglet csökkentésére be kell ruházni a technológiába, ideértve az infrastruktúra állapotának automatizált monitorozását.
  • Az új generációs jelzőberendezésekbe és vonatbefolyásolásba 1,8 milliárd fontot kívánnak fektetni öt év alatt.
  • A stratégia szerint ambiciózus, de reális cél a ciklus végére vasúti árufuvarozás 7,5 százalékos növekedése.

Nyitóképünk a stratégia címlapjának részlete.

Ezek is érdekelhetik

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Újra felmerült, hogy versenyre hívják az Eurostart

Többen is próbálkoztak már személyszállító járatot indítani a Csalagúton, de eddig az Eurostaron kívül senkinek sem sikerült. Kétszeresére növelhetőnek látja a Nagy-Britannia és Franciaország közötti...

Átmenetileg ketten látják el Virág István feladatait

A MÁV nyugállományba vonult vezérigazgató-helyettesét a pályaműködtetési területen Németh Réka, a beruházási területen Szilágyi Tibor helyettesíti. Több mint négy és félévtizedes szolgálata után január 1-én...

Nyolcvan új IC-szerelvénnyel tervez a MÁV-START

Háromféle kapacitásra motorvonatok, illetve ingaszerelvények szerepelnek a stratégiában. A Magyar Vasút 2023 konferencia második, járműves szekciójában hallgathattuk meg Mosóczi Lászlónak, a MÁV-START vezérigazgatójának, a magyarországi...

Az első osztálytól a hidrogénig

A Magyar vasút konferencia második szekciójának témája a magyarországi járműhelyzet jelene és jövője volt. A konferencia kezdetéről itt, az első szekcióról itt közvetítettünk. Homolya Róbert: A...

Véglegesítették az Oxford és Cambridge közötti nyomvonalat

Az angol fővonalakat összekötő régi-új vasút villamosításáról nincs döntés. East West Rail néven új vasútvonal létesül a két patinás angol egyetemi város közé. Oxford és...

Legfrissebb híreink

Újabb Vectron AC mozdonnyal bővíti flottáját a FOXrail

A magyar árufuvarozó  vasúttársaság ismét egy Siemens Mobility-féle Vectron AC mozdonnyal bővíti járműparkját.

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

A CRRC ZELC magyar partnerével európai termelési központot tervez

A magyar Acemil csoport a CRRC Zhuzhou Locomotive Co-val együttműködve gördülőállomány-gyártó üzemet építene Magyarországon.

Kötelező jegyelővételi zónát vezet be a MÁV

Az új tanév kezdetétől és a kalauz nélküli rendszer kiterjesztésével egyidőben kötelező elővételes jegyvásárlást vezet be a vasúttársaság.

Speciális kalodarendszerrel szállít vasúti kerékpárokat a TS Hungária

A kétsoros kalodarendszerrel teherkocsinként 30 db vasúti kerékpár szállítható, ez versenyképes alternatíva a közúti fuvarozással szemben.