fbpx
2024. március 5. kedd

Átmenetileg ketten látják el Virág István feladatait

A MÁV nyugállományba vonult vezérigazgató-helyettesét a pályaműködtetési területen Németh Réka, a beruházási területen Szilágyi Tibor helyettesíti.

Több mint négy és félévtizedes szolgálata után január 1-én leköszönt vezetői tisztségéből, és visszavonult az aktív szolgálattól Virág István, a MÁV Zrt. pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese.

Virág István személyében a vasutasok nagy generációjának nagy alakja: egy ismert és elismert kolléga távozik a társaság vezetéséből, de reméljük, hogy baráti támogatására és tanácsaira a jövőben is számíthatunk.

– mondta Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.

- Hirdetés -

Virág István olyan tekintélyes szakmai, illetve állami elismerésekben is részesült, mint a Baross Gábor-díj, a Mikó Imre-díj, elnök-vezérigazgatói dicséret vagy a Magyar Érdemrend lovagkeresztjének polgári fokozata.

A pályavasúti vezető utódjáról később lesz döntés

– közölte a Magyar Vasúttal a MÁV.

A pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes feladatait helyettesítési jogkörben Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, a beruházási vezérigazgató-helyettesi feladatokat szintén helyettesítési jogkörben Szilágyi Tibor fejlesztési és beruházási főigazgató látja el.

Németh Réka a Magyar Vasút 2023 konferencián (fotó: Szecsődi Balázs)
Németh Réka a Magyar Vasút 2023 konferencián (fotó: Szecsődi Balázs)

Németh Réka 2023. március 20-tól tölti be a forgalmi és üzemviteli főigazgatói posztot a MÁV Forgalmi és Üzemviteli Főigazgatóságán. Ezt megelőzően 2004-től a VPE Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft.-ben dolgozott, tíz éven át első számú vezetőként. Közgazdász és szociológus diplomája van. Az európai uniós hozzáférési és díjképzési szabályrendszer kialakításának területén 2002-től 2004-ig már dolgozott a MÁV-nál.

Szilágyi Tibor 2022. óta dolgozik a vasúttársaságnál fejlesztési és beruházási főigazgatóként, hatáskörébe tartozik a vonalhálózaton zajló beruházások, a hálózati stratégiai fejlesztések szakmai irányítása, a beruházási tervek összeállítása, továbbá a vonalszintű és lokális beavatkozások irányítása. Okleveles építőmérnöki és településmérnöki diplomája van. Korábban a NIF Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő vasúti projektirodáját vezette 2017-2022 között.

Szilágyi Tibor egy sajtóeseményen (fotó: MTI)
Szilágyi Tibor egy sajtóeseményen (fotó: MTI)

Nyitóképünkön egy tavalyi rendezvényen látható középen Virág István, jobbra Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója és Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkár (fotó: Tevan Imre).

Ezek is érdekelhetik

Miért drága az olcsó bérlet?

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus ügyvezetője és a FAIRTIQ kelet-közép-európai képviselőjének írása a részletszabályozást még nem ismerve járja körül az olcsó árazásban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, nem csak a közlekedés területéről.

Megkezdődtek az új állomási liftek építési munkálatai Tatabányán

A MÁV akadálymentesítést célzó projektjének keretében a tatabányai állomáson három új lift épül, mintegy 1 milliárd forintból.

Csökkenő pontosság: közös pont a svéd és a magyar vasútban

A skandináv országban tavaly késtek a vonatok a legtöbbet 2010 óta. Az adatokat torzítja egy egyszeri, kirívó eset. 

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Digitális, okos, kényelmes

Az okosjegy, a prémiumszolgáltatás és az online jegyváltás népszerűsége is nőtt a MÁV-START-nál. A MÁV-START belföldi és nemzetközi vonatait tavaly rekordszámú, mintegy 181 millió utazáshoz...

Letörte a sorompót, majd megállt a vonat útjában

Szaporodnak az útátjáróban a balesetek, és általában nem a vasút a hibás. A MÁV ismételten felhívja a közúton közlekedők figyelmét arra, hogy a vasúti átjárókban...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });