fbpx
2024. október 7. hétfő
spot_img

Átmenetileg ketten látják el Virág István feladatait

A MÁV nyugállományba vonult vezérigazgató-helyettesét a pályaműködtetési területen Németh Réka, a beruházási területen Szilágyi Tibor helyettesíti.

Több mint négy és félévtizedes szolgálata után január 1-én leköszönt vezetői tisztségéből, és visszavonult az aktív szolgálattól Virág István, a MÁV Zrt. pályaműködtetési vezérigazgató-helyettese.

Virág István személyében a vasutasok nagy generációjának nagy alakja: egy ismert és elismert kolléga távozik a társaság vezetéséből, de reméljük, hogy baráti támogatására és tanácsaira a jövőben is számíthatunk.

– mondta Pafféri Zoltán, a MÁV Zrt. vezérigazgatója.

- Hirdetés -

Virág István olyan tekintélyes szakmai, illetve állami elismerésekben is részesült, mint a Baross Gábor-díj, a Mikó Imre-díj, elnök-vezérigazgatói dicséret vagy a Magyar Érdemrend lovagkeresztjének polgári fokozata.

A pályavasúti vezető utódjáról később lesz döntés

– közölte a Magyar Vasúttal a MÁV.

A pályaműködtetési vezérigazgató-helyettes feladatait helyettesítési jogkörben Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, a beruházási vezérigazgató-helyettesi feladatokat szintén helyettesítési jogkörben Szilágyi Tibor fejlesztési és beruházási főigazgató látja el.

Németh Réka a Magyar Vasút 2023 konferencián (fotó: Szecsődi Balázs)
Németh Réka a Magyar Vasút 2023 konferencián (fotó: Szecsődi Balázs)

Németh Réka 2023. március 20-tól tölti be a forgalmi és üzemviteli főigazgatói posztot a MÁV Forgalmi és Üzemviteli Főigazgatóságán. Ezt megelőzően 2004-től a VPE Vasúti Pályakapacitás-elosztó Kft.-ben dolgozott, tíz éven át első számú vezetőként. Közgazdász és szociológus diplomája van. Az európai uniós hozzáférési és díjképzési szabályrendszer kialakításának területén 2002-től 2004-ig már dolgozott a MÁV-nál.

Szilágyi Tibor 2022. óta dolgozik a vasúttársaságnál fejlesztési és beruházási főigazgatóként, hatáskörébe tartozik a vonalhálózaton zajló beruházások, a hálózati stratégiai fejlesztések szakmai irányítása, a beruházási tervek összeállítása, továbbá a vonalszintű és lokális beavatkozások irányítása. Okleveles építőmérnöki és településmérnöki diplomája van. Korábban a NIF Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő vasúti projektirodáját vezette 2017-2022 között.

Szilágyi Tibor egy sajtóeseményen (fotó: MTI)
Szilágyi Tibor egy sajtóeseményen (fotó: MTI)

Nyitóképünkön egy tavalyi rendezvényen látható középen Virág István, jobbra Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója és Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkár (fotó: Tevan Imre).

Ezek is érdekelhetik

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

Még szorosabb együttműködés a MÁV-VOLÁN-csoport és az ÖBB között

A megállapodás fókuszában a közlekedési kapcsolatos javítása áll, amely a személy- és áruszállítási szolgáltatások színvonalának emelésére is kiterjed.

Nemzetközi elismerés a MÁV új vezérigazgatójának

Két fontos nemzetközi szervezet vezető bizottsága is tagjának választotta a MÁV új vezérigazgatóját, Hegyi Zsoltot.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű villamos motorvonatok közlekedtetése lehetővé teszi a környezetterhelés csökkentését.

Személyi változás a MÁV FKG élén

Dr. Kormányos Lászlót nevezték ki a MÁV Felépítménykarbantartó és Gépjavító (FKG) Kft. új ügyvezető igazgatójának.

Egyre több a jegyvizsgáló elleni támadás a MÁV-START járatain

Az év második negyedévében tovább romlott a MÁV-START jegyvizsgálóit ért támadások száma.

Legfrissebb híreink

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

A rovat további cikkei

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Vasúti influenszer díj – újdonság az Innotrans-on

Az InnoTrans szervezői vasúti influenszer díjakat hoztak létre világ vezető közlekedéstechnológiai és mobilitási szakvásárán.