Az ügyletben a vonatokat is az állami hatóság adja Romániában.
A román országos vasúti közlekedésszervező, a Vasúti Reformhatóság (Autoritatea pentru Reformă Feroviară – ARF) a CFR Călătorinak, azaz az államvasút személyszállító cégének ítélte oda a közszolgáltatás jogát az először meghirdetett négy, távolsági útvonalon. Bukarestből induló, végig villamosított vonalakról van szó, konkrétan:
- Bukarest–Brassó–Segesvár–Arad–Temesvár
- Bukarest–Craiova–Karánsebes–Temesvár–Arad
- Bukarest–Craiova–Zsilvásárhely–Petrozsény
- Bukarest–Konstanca
Csak látszólag marad minden változatlan, hiszen – a Magyarországon éppen most tíz évvel meghosszabbodó rendszerhez hasonlóan – eddig a CFR Călători automatikusan kapta meg a szolgáltatási jogot, noha az is igaz, hogy a román vasúti személyszállításban régóta régóta járnak magántársaságok elsősorban mellékvonalakon (kizárólagosan), de fővonalakon (nem kizárólagosan) is.

Most azonban versenyt hirdettek, mégpedig elektronikusan, az árverést a Román Árutőzsde független aukciós platformján bonyolították le, az ARF szerint a CFR-én kívül is voltak érdeklődök bel- és külföldről egyaránt. A kialakult ár 43,25 lej/vonatkilométer lett, cserében előre meghatározott minőségi követelményeket kell teljesíteni. Félévente fölülvizsgálják az árat, ha kiderül, hogy a valós költségeken felül többletet tartalmaz, azt elvonják, ugyanakkor a valós többletköltségek megtérítésére is van mód.
A tenderhez járművek is járnak, viszonylag jók, az elmúlt 20 évben vásárolt szerelvények. Az ARF már készül a következő versenyekre, ahol viszont már vadonatúj járművekkel lehet megkezdeni az utasok szállítását, az Alstomtól megrendelt 37 új elektromos motorvonattal. Az ARF 2022 márciusában rendelte meg az első 20 Coradia Streamet távolsági kivitelben, majd tavaly szeptemberben lehívta a 17 példányos opciót is. Az ügylet része a 15 éves karbantartás is. Egy ilyen szerelvény látható a nyitóképünkön.