fbpx
2024. május 6. hétfő

Az Alstom 59 Flirtöt szerelt föl ETCS-sel

Európában az Alstom szállította az összes ETCS-szel felszerelt vonatok 70 százalékát.

Az Alstom sikeresen zárta a MÁV-START azon Flirt motorvonatainak felszerelését ETCS L2 fedélzeti berendezéssel, amelyekben még nem volt – írta közleményében a cég.

A magára az intelligens és fenntartható mobilitás globális vezető vállalataként tekintő Alstom szigorú európai követelményeknek is megfelelő Atlas ETCS (European Train Control System) Level 2 vonatbefolyásoló berendezésének köszönhetően a modernizált szerelvények nagyobb biztonsággal és adott esetben nagyobb sebességgel közlekedhetnek azokon a pályaszakaszokon, ahol az megengedett.

- Hirdetés -

Az érintett 59 villamos motorvonat mindegyike megkapta a szükséges üzemeltetői és hatósági engedélyeket, és mára már újra forgalomba állt. A teljes projekt – amely uniós és hazai finanszírozás segítségével valósult meg – a részletes teszteléssel és ellenőrzésekkel járó tanúsítási eljárást követően, 2023. decemberének végén fejeződött be.

Mint ismert, lényegében ugyanezeket a járművek az ETCS felszerelésével gyakorlatilag párhuzamosan, de független projekt keretében a gyártó Stadler is korszerűsítette elsősorban az utaskomfort tekintetében, illetve az eredeti piros fényezés helyett a MÁV-Start kék-fehér-sárga flottaszínét is megkapták.

A magyar vasút iránt elkötelezett vállalatként örömmel vettünk részt a MÁV-START Zrt. szerelvényeinek biztonságosabbá tételében. A szerelvényeket a megrendelő igényeit szem előtt tartva a lehető legkevesebb ideig, ütemezve és a meglévő karbantartási ütemterv szerint vettük ki az utasforgalomból. Az Alstom által beépített, saját fejlesztésű fedélzeti berendezések és rendszerek a jelenlegi legmodernebb megoldást kínálják a fedélzeti vonatbefolyásoló eszközök körében

– hangsúlyozta Balázs Gáspár, az Alstom Transport Hungary Zrt. vezérigazgatója.

Az Európai Vonatbefolyásoló Rendszer (ETCS) elsődleges célja a vonatok mozgásának felügyelete és a vasúti közlekedés biztonságának fokozása különböző üzemi helyzetekben. A rendszer folyamatosan kiszámítja az üzemi-, a figyelmeztető- és vészfékezési sebességprofilokat, valamint figyelemmel kíséri a vonat és a pálya megengedett sebességét is. Teljes felügyeleti üzemmódban a rendszer megakadályozza, hogy a mozdonyvezető tévesen figyelmen kívül hagyjon egy vörös ’Megállj!’ jelzést, vagy az adott pályaszakaszra előírt sebességet túllépje. A továbbfejlesztett ETCS L2 rendszer folyamatos kétirányú adatkapcsolatot és felügyeletet biztosít a GSM-R (a GSM kommunikációs rendszer vasúti változata) hálózat segítségével a közlekedő járművek és a pálya közt.

Az Alstom világszerte több mint 120 ETCS-projekttel, 19 200 fedélzeti egységgel és 13 300 kilométernyi pályamenti biztosítóberendezéssel szerelt vasúti pályával vezető szakértő a fővonali jelzőrendszerek terén. Európában az Alstom szállította az összes ETCS-szel felszerelt vonatok 70 százalékát.

Nyitóképünkön egy motorvonat vezetőállása az ETCS-szerelés közben (fotó: Alstom).

Ezek is érdekelhetik

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.

Új intercity villamos motorvonatokról szerződött a Stadler és a GYSEV

9+4 db intercity villamos motorvonat szállításáról kötött szerződést a két vállalat, tervezetten 2027-től állítaná forgalomba a GYSEV.

Új tarifarendszer teszi olcsóbbá és egyszerűbbé a közlekedést

A közösségi közlekedésben az elmúlt évtizedek legjelentősebb tarifareformja lépett hatályba március 1-jén.

Befejezte a hatvan darab első generációs FLIRT korszerűsítését a Stadler

Az összesen 123 darabos flotta elsőként beszerzett egységeinek műszaki színvonalát emelték a később érkező, korszerűbb vonatok szintjére.

Legfrissebb híreink

Rónai: elképesztő, ami at RNE elért 20 év alatt

A Rail Net Europe nemzetközi esernyőszervezet 20. születésnapja alkalmából készített a szervezet interjút Rónai Péter alelnökkel.  A magyar szakember 2013 óta dolgozik az RNE igazgatóságában,...

Visszazuhant az ukrán-magyar árufuvarozás

A 2024-es első negyedévi adatok szerint az ukrán-magyar határátkelőhelyeken a vasúti áruszállítás volumene 45 százalékkal, azaz közel 650 ezer tonnával csökkent - írja a...

Összeolvad a MÁV és a VOLÁN telefonos ügyfélszolgálata

2024. május 1-től két területen is szintet lép a MÁV-START és a Volánbusz integrációja: a telefonos utas-tájékoztatás egységesítésének, a jegyváltási lehetőségek bővítésének előnyeit is...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Rónai: elképesztő, ami at RNE elért 20 év alatt

A Rail Net Europe nemzetközi esernyőszervezet 20. születésnapja alkalmából készített a szervezet interjút Rónai Péter alelnökkel.  A magyar szakember 2013 óta dolgozik az RNE igazgatóságában,...

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

A rovat további cikkei

Visszazuhant az ukrán-magyar árufuvarozás

A 2024-es első negyedévi adatok szerint az ukrán-magyar határátkelőhelyeken a vasúti áruszállítás volumene 45 százalékkal, azaz közel 650 ezer tonnával csökkent - írja a...

Összeolvad a MÁV és a VOLÁN telefonos ügyfélszolgálata

2024. május 1-től két területen is szintet lép a MÁV-START és a Volánbusz integrációja: a telefonos utas-tájékoztatás egységesítésének, a jegyváltási lehetőségek bővítésének előnyeit is...

Afrikában épít vasutat a Ganz

Megegyezés született a Ganz és tunéziai partnere között, amelynek értelmében nagyszabású vasútipari együttműködés indulhathat az észak-afrikai ország vasúti hálózatának modernizálása terén - jelentette be...