A forgóvázak, a hajtóművek, a kerékpárok és a motorok is javítást kapnak.
Az Alstom és a MÁV Vagon Kft. mintegy 3 millió euró értékű szerződést kötött a MÁV-START flottájába tartozó 25 Traxx típusú villanymozdony forgóvázának felújítására – írja a MÁV közleménye. A várhatóan három év alatt megvalósuló projekt célja a járművek minőségének és megbízhatóságának javítása, a vasúti közlekedés biztonságának és hatékonyságának növelése.
A felújításhoz szükséges munkálatokat a két cég közösen végzi el: a MÁV Vagon végzi a forgóvázak felújítását, a hajtóművek leszerelését és visszaszerelését, a kerékpárok javítását, míg az Alstom a hajtóművek nagyjavítását, új tengelyek és keréktárcsák szállítását biztosítja. A munkálatokhoz a mozdonyokat a forgóvázak cseréjének idejére egyenként vonják ki a forgalomból, majd újra forgalomba állnak. A forgóvázak szét- és összeszerelése, valamint üzembe helyezése a MÁV Vagon szolnoki központjában történik, míg a hozzá kapcsolódó hajtóműfelújítást Németországban, Hennigsdorfban végzik.
A felújítandó hajtóművek első szállítmánya 2023. december 12-én indult útnak Szolnokról, a javítás után várhatóan a jövő év első negyedévében érkeznek vissza, és kerülnek be a felújított forgóvázakba. A Traxxok a MÁV-START flotta legfiatalabb mozdonyai, 2011-12-ben érkeztek a Bombardiertől, amely azóta már beolvadt az Alstomba. Összesen már több mint 60 millió kilométert futottak.
Nyitóképünkön egy Traxx a Balaton partján (fotó: MÁV).