fbpx
2024. április 30. kedd

Két dunántúli mellékvonalon a GYSEV veheti át a szolgáltatást

Pápa–Csorna, valamint Zalaegerszeg–Rédics között a MÁV-START helyett a GYSEV szállíthatja az utasokat.

A Magyar Vasút arról értesült, hogy a 14-es és a 23-as regionális vasútvonalakon a MÁV-START-tól a Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút veheti át a személyszállítást.

A Dunántúli Helyiérdekű Vasút 1890-ben nyílt meg Ukk–Zalaegerszeg–Rédics–Alsólendva–Csáktornya útvonalon. A vasút délnyugati részét a trianoni határ levágta, a Zalaegerszegtől északkeletre vezető szakasz pedig 25-ös számmal fővonallá avanzsált, így a most 49 kilométeres 23-as vonal Zalaegerszegtől Rédicsig tart.

- Hirdetés -

A pápa–csornai helyiérdekű vasúton 1896. augusztus 1-jén indult az első vonat. A 14-es menetrendi mezőbe sorolt, 37 kilométeres vonalon 2007 és 2010 között szünetelt a személyszállítás.

Mindkét vonal a GYSEV jelenlegi szolgáltatási területének közelében helyezkedik el. Úgy tudjuk, a szolgáltatóváltásra a decemberi menetrendváltáskor kerülhet sor. Megkérdeztük az értesülésről a GYSEV-et, ha a válasz megérkezik, azt azonnal megosztjuk olvasóinkkal.

Nyitóképünk a két vonalat mutatja Magyarország vasúti térképén (az eredeti térkép forrása: MÁV)

Ezek is érdekelhetik

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.

Szükség van az infrastruktúra fejlesztésére!

Mind a hálózatméretet, mind a nyújtott szolgáltatásokat a lehető legpontosabban és hatékonyabban szükséges megtervezni.

Új intercity villamos motorvonatokról szerződött a Stadler és a GYSEV

9+4 db intercity villamos motorvonat szállításáról kötött szerződést a két vállalat, tervezetten 2027-től állítaná forgalomba a GYSEV.

Új tarifarendszer teszi olcsóbbá és egyszerűbbé a közlekedést

A közösségi közlekedésben az elmúlt évtizedek legjelentősebb tarifareformja lépett hatályba március 1-jén.

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

Legfrissebb híreink

Afrikában épít vasutat a Ganz

Megegyezés született a Ganz és tunéziai partnere között, amelynek értelmében nagyszabású vasútipari együttműködés indulhathat az észak-afrikai ország vasúti hálózatának modernizálása terén - jelentette be...

Stadler “csók” Bulgáriának

Új Stadler KISS vonatokat rendelt Bulgária.

Újvidék és Szabadka között már 200 száguldhatnak a vonatok

Befejeződtek a vágányfektetési munkálatok a Budapest-Belgrád vasútvonal Újvidék-Szabadka közötti, 108 kilométeres szakaszon - jelentette a kínai beruházó. Csütörtökön befejeződtek a Magyarország-Szerbia Vasút Újvidék és Szabadka...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

Stadler “csók” Bulgáriának

Új Stadler KISS vonatokat rendelt Bulgária.

„Last Mile” néven, kibővült feladatokkal, újjáalakult a HUNGRAIL Iparvágány munkacsoportja.

A vasút versenyképessége szempontjából kulcskérdés az “utolsó kilométerek” kezelése.

A spanyolok más kérőre vártak – de marad a Ganz-Mavag

Továbbra is berzenkedik attól a spanyol kormány, hogy a magyar Ganz-Mavag Europe vásárolja meg a Talgo vonatgyártót, más kérő azonban nem akad a cégre.