fbpx
2024. március 1. péntek

Húszéves a Rail Cargo Terminal – BILK

A cégnél 24 órás munkarendben dolgoznak a vasúti és a közúti oldalon is.

Fennállásának 20. évfordulóját ünnepli idén a Rail Cargo Terminal – BILK, a Rail Cargo Group magyarországi leányvállalata, Európa stratégiai kombináltfuvarozási fordítókorongja – írja a Rail Cargo közleménye. A társaság 2022-ben mintegy 130 ezer kombinált fuvarozású küldemény – konténer, félpótkocsi és csereszekrény – továbbításában működött közre.

A jubileum alkalmából szervezett partnertalálkozón az RCT-BILK vezérigazgatója, Czöndör Attila hangsúlyozta:

A mögöttünk álló évtizedek bizonyítják, jó úton járunk, ezért továbbra is fő célunk, hogy komplex, magas minőségű szolgáltatásainkat a vállalatcsoport tagjaival szoros együttműködésben kínáljuk, lefedve a kombinált árufuvarozási lánc teljes egészét. Törekvéseinkben a zöldtechnológiás innovációknak és a digitalizációs fejlesztéseknek meghatározó szerepük van.

- Hirdetés -

Az RCT-BILK-nek az operátor partnerek által közlekedtetett vonatokon keresztül rendszeres és közvetlen összeköttetése van Európa számos kiemelt fontosságú tengeri kikötőjével (Hamburg, Koper, Pireusz, Rijeka) és szárazföldi intermodális termináljával (Bécs, Záhony, Halkali, Enns, Neuss, Wels, Kürtös, Ploiești.

Az RCT-BILK földrajzi elhelyezkedéséből adódóan mindig is fontos része volt a Rail Cargo Group eurázsiai stratégiájának, és azáltal, hogy a COSCO Shipping vállalatcsoport 2019-ben a társaság részvényese lett, tovább nőtt stratégiai jelentősége.

A 22,3 hektáros terminálnak hét, egyenként 750 méter hosszú és két 280 méteres rakodóvágánya van. A kombinált fuvarozási küldemények mozgatását két bakdaruval, kilenc teleszkópgémes konténerrakodó géppel, valamint 2 termináltraktor és 2 termináli félpótkocsi segítségével látja el. Az RCT-BILK mind közúti, mind vasúti oldalról 24 órás munkarendben biztosítja szolgáltatásait partnerei számára a jövőben is.

Nyitóképünkön a terminál (fotó: Rail Cargo).

Ezek is érdekelhetik

Újra Kovács Imre a Rail Cargo Hungaria vezérigazgatója

Raisz Csaba az RCH új pénzügyi vezérigazgató-helyettese. Dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria (RCH) igazgatóságának elnöke a Rail Cargo Group (RCG) igazgatóságában betöltött ötéves...

Kukoricavonat balesete Rijeka közelében

A Rail Cargo Carrier tehervonata pft-s géppel ütközött, személyi sérülés nincs. Horvátországban, az Ogulin–Fiume vasútvonal Meja állomásán hétfőn nem állt meg a Rail Cargo horvátországi...

Kétéves az egyeskocsi-támogatás

A szórt fuvarok fenntartását 2021 őszétől segíti a HUNGRAIL által kezdeményezett rendszer. Idén 6,4 milliárd forint állami támogatásban részesülnek vasúti áruszállító vállalatok az egyeskocsi-teherfuvarozási szolgáltatás...

Afrikába viszi az RCH a magyar gabonát

Fiumén keresztül Egyiptomba és Tunéziába jut el a kalászos termés. Új piacokra juttatja el a kiváló minőségű magyar gabonát a Rail Cargo Hungaria (RCH). A...

Közösen a vasúti egyeskocsi-fuvarozás támogatásáért

A Magyar Vasút 2023 konferencián írták alá az érdekeltek a rendszer fenntartásáért kiálló nyilatkozatot. A kisebb, egy vagy néhány vagonnyi, logisztikai és humánerőforrás-okokból másképp gazdaságosan...

Az RCH-nak jó éve lesz minden nehézség ellenére

Kovács Imre elnök szerint 2024 második negyedévében jöhet a gazdasági fellendülés. Az elmúlt években jelentős hatékonysági átalakításon ment keresztül a Rail Cargo Hungaria (RCH), másrészt...

Legfrissebb híreink

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

Hat százalékkal csökkent tavaly a vasúti áruszállítás teljesítménye

2023 utolsó negyedévében öt százalékkal esett vissza a megelőző év azonos időszakához képest.

Miért drága az olcsó bérlet?

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus ügyvezetője és a FAIRTIQ kelet-közép-európai képviselőjének írása a részletszabályozást még nem ismerve járja körül az olcsó árazásban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, nem csak a közlekedés területéről.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });