fbpx
2025. május 22. csütörtök

Húszéves a Rail Cargo Terminal – BILK

A cégnél 24 órás munkarendben dolgoznak a vasúti és a közúti oldalon is.

Fennállásának 20. évfordulóját ünnepli idén a Rail Cargo Terminal – BILK, a Rail Cargo Group magyarországi leányvállalata, Európa stratégiai kombináltfuvarozási fordítókorongja – írja a Rail Cargo közleménye. A társaság 2022-ben mintegy 130 ezer kombinált fuvarozású küldemény – konténer, félpótkocsi és csereszekrény – továbbításában működött közre.

A jubileum alkalmából szervezett partnertalálkozón az RCT-BILK vezérigazgatója, Czöndör Attila hangsúlyozta:

A mögöttünk álló évtizedek bizonyítják, jó úton járunk, ezért továbbra is fő célunk, hogy komplex, magas minőségű szolgáltatásainkat a vállalatcsoport tagjaival szoros együttműködésben kínáljuk, lefedve a kombinált árufuvarozási lánc teljes egészét. Törekvéseinkben a zöldtechnológiás innovációknak és a digitalizációs fejlesztéseknek meghatározó szerepük van.

- Hirdetés -

Az RCT-BILK-nek az operátor partnerek által közlekedtetett vonatokon keresztül rendszeres és közvetlen összeköttetése van Európa számos kiemelt fontosságú tengeri kikötőjével (Hamburg, Koper, Pireusz, Rijeka) és szárazföldi intermodális termináljával (Bécs, Záhony, Halkali, Enns, Neuss, Wels, Kürtös, Ploiești.

Az RCT-BILK földrajzi elhelyezkedéséből adódóan mindig is fontos része volt a Rail Cargo Group eurázsiai stratégiájának, és azáltal, hogy a COSCO Shipping vállalatcsoport 2019-ben a társaság részvényese lett, tovább nőtt stratégiai jelentősége.

A 22,3 hektáros terminálnak hét, egyenként 750 méter hosszú és két 280 méteres rakodóvágánya van. A kombinált fuvarozási küldemények mozgatását két bakdaruval, kilenc teleszkópgémes konténerrakodó géppel, valamint 2 termináltraktor és 2 termináli félpótkocsi segítségével látja el. Az RCT-BILK mind közúti, mind vasúti oldalról 24 órás munkarendben biztosítja szolgáltatásait partnerei számára a jövőben is.

Nyitóképünkön a terminál (fotó: Rail Cargo).

Ezek is érdekelhetik

Az RCH az egyik legenergiahatékonyabb vasúttársaság hazánkban

A Rail Cargo Hungaria a működéséhez felhasznált energia hatékonyságának folyamatos növelésével fokozza versenyképességét.

Egyeskocsi-fuvarozással terelt árut közútról vasútra a Rail Cargo Hungaria

A Rail Cargo Hungaria egyedi rakodási technikával és vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldással szállítja az Ukrajnából érkező acélhuzalt.

Megkapták az üzembehelyezési és típusengedélyüket az RCH új villany-hibrid tolatómozdonyai

A járművekkel az üzemeltetési költségek csökkenthetők, és az RCH ott is tud szolgáltatást biztosítani, ahol nincs, vagy átmenetileg nem áll rendelkezésre felsővezeték.

RCH: 450 ezer tonna cukorrépa szállítása várható

A Rail Cargo Hungaria a szükséges vasúti kocsi és vontatási kapacitás biztosításával felkészült a fuvarozási feladatokra.

Környezettudatos hulladékfuvarozás vasúton

A hulladék fuvarozására a közúti mellett a vasúti egyes kocsi fuvarozási technológia is kiválóan alkalmas.

TransFLEX: új megoldás a rugalmas vasúti teherszállításban

A Rail Cargo Group 2023-ban mintegy 2,45 millió tonna fuvart bonyolított TransFLEX összeköttetés keretében.

Legfrissebb híreink

Az osztrákok közel 20 milliárd eurót költhetnek vasútépítésre

Az új ÖBB-Rahmenplan – több éves keretterv – a 2025-2030 időszakban 19,7 milliárd eurót szán vasúti pályahálózat-építésre Ausztriában.

A Stadler 7 exkluzív FLIRT vonatot szállít a stockholmi reptéri vasútnak

A nem mindennapi belső kialakítással készülő FLIRT vonatok 50%-kal növelik majd a kapacitást.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Az osztrákok közel 20 milliárd eurót költhetnek vasútépítésre

Az új ÖBB-Rahmenplan – több éves keretterv – a 2025-2030 időszakban 19,7 milliárd eurót szán vasúti pályahálózat-építésre Ausztriában.

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

Új vasúti ipari vágánnyal és rakodóterülettel bővül az iváncsai ipari terület

A beruházás tervezetten 2026 nyarára elkészül. Elsődleges cél az áruszállítás gyorsabb és költséghatékonyabb lebonyolítása.

A rovat további cikkei

Új Vectron mozdonyokat rendelt a CER Cargo

A CER Cargo Holding és a Siemens Mobility megállapodást kötött két darab Vectron MS típusú villamos mozdony gyártására.

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

Új vasúti ipari vágánnyal és rakodóterülettel bővül az iváncsai ipari terület

A beruházás tervezetten 2026 nyarára elkészül. Elsődleges cél az áruszállítás gyorsabb és költséghatékonyabb lebonyolítása.