A cégnél 24 órás munkarendben dolgoznak a vasúti és a közúti oldalon is.
Fennállásának 20. évfordulóját ünnepli idén a Rail Cargo Terminal – BILK, a Rail Cargo Group magyarországi leányvállalata, Európa stratégiai kombináltfuvarozási fordítókorongja – írja a Rail Cargo közleménye. A társaság 2022-ben mintegy 130 ezer kombinált fuvarozású küldemény – konténer, félpótkocsi és csereszekrény – továbbításában működött közre.
A jubileum alkalmából szervezett partnertalálkozón az RCT-BILK vezérigazgatója, Czöndör Attila hangsúlyozta:
A mögöttünk álló évtizedek bizonyítják, jó úton járunk, ezért továbbra is fő célunk, hogy komplex, magas minőségű szolgáltatásainkat a vállalatcsoport tagjaival szoros együttműködésben kínáljuk, lefedve a kombinált árufuvarozási lánc teljes egészét. Törekvéseinkben a zöldtechnológiás innovációknak és a digitalizációs fejlesztéseknek meghatározó szerepük van.
Az RCT-BILK-nek az operátor partnerek által közlekedtetett vonatokon keresztül rendszeres és közvetlen összeköttetése van Európa számos kiemelt fontosságú tengeri kikötőjével (Hamburg, Koper, Pireusz, Rijeka) és szárazföldi intermodális termináljával (Bécs, Záhony, Halkali, Enns, Neuss, Wels, Kürtös, Ploiești.
Az RCT-BILK földrajzi elhelyezkedéséből adódóan mindig is fontos része volt a Rail Cargo Group eurázsiai stratégiájának, és azáltal, hogy a COSCO Shipping vállalatcsoport 2019-ben a társaság részvényese lett, tovább nőtt stratégiai jelentősége.
A 22,3 hektáros terminálnak hét, egyenként 750 méter hosszú és két 280 méteres rakodóvágánya van. A kombinált fuvarozási küldemények mozgatását két bakdaruval, kilenc teleszkópgémes konténerrakodó géppel, valamint 2 termináltraktor és 2 termináli félpótkocsi segítségével látja el. Az RCT-BILK mind közúti, mind vasúti oldalról 24 órás munkarendben biztosítja szolgáltatásait partnerei számára a jövőben is.
Nyitóképünkön a terminál (fotó: Rail Cargo).