fbpx
2025. július 20. vasárnap

Afrikába viszi az RCH a magyar gabonát

Fiumén keresztül Egyiptomba és Tunéziába jut el a kalászos termés.

Új piacokra juttatja el a kiváló minőségű magyar gabonát a Rail Cargo Hungaria (RCH). A hazai aratás befejezése óta 14 ezer tonna kalászost fuvarozott elsősorban egyiptomi és tunéziai úticéllal a rijekai kikötőbe – írja a cég sajtóközleménye. Az ÖBB Rail Cargo Group magyar leányvállalata a horvát államvasúttal (HŽ Cargo) együttműködésben eddig 13 szerelvényben továbbított főleg búzát és árpát Miskolcról az adriai dokkokban várakozó hajókhoz. A szállítások során jelentős mértékben igénybe veszik a horvát társaság gabonaszállító teherkocsi-szettjeit is.

A magyar piacvezető vasúti árufuvarozási vállalat megbízást kapott az eddigi mennyiség megduplázására az év végéig, továbbá tárgyalásokat folytat az export magyar gabona mellett ukrán tranzitgabona továbbításáról is.

Az idei magas magyarországi búza- és árpatermésátlagoknak, valamint a várhatóan kiváló kukoricatermésnek köszönhetően augusztus eleje óta jelentősen megnőtt a gabona vasúti fuvarozása iránti igény.

- Hirdetés -
Magyar Vasut

Az RCH az idei gabonaszezonban várhatóan több mint egymillió tonna magyar termény exportfuvarozására készült fel.

A hazai termés és az ukrán kalászosok nyugat-európai kivitelével összefüggő tranzitfeladatok teljesítéséhez a társaság 700 saját és a vállalatcsoport 1500 dedikált gabonakocsiját bocsátja rendelkezésre.

A magyar gabonaexport 60 százaléka Olaszországba, 30 százaléka Németországba, kisebb része Ausztriába és más európai piacokra irányul. Az RCH nagy teljesítményű Vectron mozdonyokat delegál a gabonavonatokhoz, ezzel lehetővé téve akár 2200 tonna (nettó 1600 tonna) terhelésű szerelvények továbbítását is. A költséghatékonyságot a kocsiforduló-idők radikális csökkentésével is javítják. Az Olaszországba irányuló forgalom egyre nagyobb részét például mozdonycsere nélkül bonyolítják a gyékényesi határátmenetben. Horvátországban a Rail Cargo Carrier horvát leányvállalatának mozdonyvezetői továbbítják a vonatokat, Gyékényesen pedig dedikált határállomási koordinátor gondoskodik a szerelvények áthaladásának zökkenőmentességéről.

Nyitóképünk forrása az RCH.

Ezek is érdekelhetik

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Calabria: újabb 3 keskenynyomközű hidrogénes Stadler-motorvonat

Olaszországban két régióban is üzemanyagcellás szerelvényekkel zöldítenek 950 milliméteren. A Ferrovie della Calabria (FdC) három új keskeny nyomtávú hidrogénvonatot hívott le a Stadlertől a tavaly...

Meloni privatizálná az államvasút kisebbségi tulajdonát

Az FS részvényeinek piacra dobása egyértelműen a költségvetés bevételeinek növelését célozná. Újra napirendre került Olaszországban a vasúti privatizáció, mint az államkassza feltöltésének eszköze. Az olasz miniszterelnök...

Dél-koreai–magyar szerződés egyiptomi kocsik szervizelésére

Szerződést írt alá a Ganz-MaVag International Kft. és a Rotem SRS 1350, Egyiptomnak gyártott vasúti kocsi szervizelésére. A Magyar Vagon Befektetési Vagyonkezelő Zrt. tulajdonában álló...

Kukoricavonat balesete Rijeka közelében

A Rail Cargo Carrier tehervonata pft-s géppel ütközött, személyi sérülés nincs. Horvátországban, az Ogulin–Fiume vasútvonal Meja állomásán hétfőn nem állt meg a Rail Cargo horvátországi...

Kétéves az egyeskocsi-támogatás

A szórt fuvarok fenntartását 2021 őszétől segíti a HUNGRAIL által kezdeményezett rendszer. Idén 6,4 milliárd forint állami támogatásban részesülnek vasúti áruszállító vállalatok az egyeskocsi-teherfuvarozási szolgáltatás...

Legfrissebb híreink

405 km/óra sebességgel száguldott az ICE-S tesztvonat

A DB és a Siemens Mobility új sebességi rekordot állított fel, egy ICE-S tesztvonattal 405 km/h sebességet értek el.

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

405 km/óra sebességgel száguldott az ICE-S tesztvonat

A DB és a Siemens Mobility új sebességi rekordot állított fel, egy ICE-S tesztvonattal 405 km/h sebességet értek el.

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

A rovat további cikkei

Első a biztonság

A vasúti átjárókan bekövetkezett balesetek megelőzése érdekében 42 balatoni helyszínen elkészült a figyelmeztető piktogramok felfestése.

A Siemens megnyitotta Európa egyik legmodernebb vonatgyárát és szervizközpontját

A 250 millió eurós beruházás során a vállalat új épületeket, gyártóberendezéseket, és mesterséges intelligencián alapuló megoldásokat vezetett be.

A vasúti árufuvarozás tovább gurul a lejtőn lefele

Felemás a hazai logisztika első negyedéves eredményessége: a légi áruszállítás dinamikusan bővül, ám a vasúti és közúti áruforgalom tovább csökkent.