fbpx
2024. május 18. szombat

Dryport épül Nagyenyed mellett

Intermodális terminált épít Erdélyben a dubai központú DP World a konstancai kikötő szárazföldi kiszolgálására. A magyar-román határ innenső oldalán több hasonló létesítmény épül.

Az enyedi terminál révén gyors, közvetlen vasúti összeköttetést biztosítanak majd az erdélyi vállalatok számára a konstancai kikötővel. A beruházók szerint az őket választók nemcsak a környezetet kímélik, hanem a közúti fuvarozást vasúti-tengeri szállításra cserélésve olcsóbban is kijönnek. És az sem mellékes, hogy a közutakat ellepő kamionok számának csökkenésével biztonságosabbá válhat az autós közlekedés – olvasható a kolozsvári KronikaOnline.ro hírportálon. A Nagyenyed melletti Miriszló községben, Marosdécsén,

mintegy 20 millió euróból megvalósítandó beruházás során 82 ezer négyzetméteres létesítmény eleinte hetente egy, konténereket és kamionos félpótkocsikat szállító vasúti szerelvényt indít majd Konstanca és Enyed között, majd remélik, hogy később már naponta megtehetik ezt.

A tervek szerint az első három esztendőben évente 50 ezer konténert „mozgatnak meg”, egyszerre legfeljebb 3000 tároló egység tartózkodhat a raktárukban. A telephely az A10-es autópálya, illetve a villamosított vasúti fővonal közelében található; 100 kilométeres körzetben 11 nagyobb város, megyei jogú város fekszik. A beruházó cég képviselői szerint az enyedi terminál révén gyors, közvetlen vasúti összeköttetést biztosítanak majd az erdélyi vállalatok számára a konstancai kikötővel, ezáltal a Fekete-, az Északi- és az Adriai-tenger térségével. Állításuk szerint az őket választók nemcsak a környezetet kímélik, hanem a közúti fuvarozás vasúti-tengeri szállításra cserélésével olcsóbban is kijönnek. És az sem mellékes, hogy a közutakat ellepő kamionok számának csökkenésével biztonságosabbá válhat az autós közlekedés.

- Hirdetés -

A logisztikai világcég képviselői eleinte az idei év első felére tették az Enyed mellett épülő intermodális terminál elkészültét. A romániai cégük Facebook-oldalán idén júniusban közölt bejegyzés viszont már arról árulkodik, hogy még több hónapot várni kell rá.

A nagyenyedi központ versenytársa lehet – mint arról korábban beszámoltunk – a határ magyar oldalán, Szeged mellett, Kiskundorozsmán épülő PSP Terminal intermodális logisztikai központja, amelyen 4,8 hektáros területen egyszerre 120 darab daruzható és nem daruzható félpótkocsit, csereszekrényt vagy TEU-konténert és naponta három, 19 ikervagonból álló 650 méteres vonatpárt tudnak majd kezelni csúcsidőben, melyek 38 félpótkocsit vagy ugyanennyi konténert szállíthatnak. De 2025-re nyit a Metrans 100 ezer négyzetméteres szegedi telepe is, amely elsősorban konténerekre összpontosít.

Ezek is érdekelhetik

Szabadabbá vált a pálya a korábbinál az európai kombinált áruszállítás előtt

Az átalakított európai szabályozás segíthet még gyorsabb pályára állítani a folyamatosan bővülő európai kombinált áruszállítási piacot. A változások részleteit azonban 2030-ig a tagországoknak kell kidolgozniuk.

Segíteni kell a kombinált fuvarozás vasúti ágát!

A HUNGRAIL elküldte javaslatait a szaktárcához az intermodális árufuvarozás EU-s irányelv módosításához. Az intermodális szállítás, ezen belül a kombinált fuvarozás részarányának növelésében nyilvánvalóan a vasútnak...

Az áruszállítás jövője a közút és a vasút együttműködésén alapul

Barna Zsolt úgy véli, a vasútnak megbízhatóságban, szolgáltatási minőségben, de kapacitásban is javulnia kell, különben nem tud teret hódítani a kombinált fuvarozás.

Az európai nagyvállalatok vasútra váltanak

Számos vállalat szeretne nettó zéró kibocsájtást elérni működése során, amihez az egyik legegyszerűbb és legolcsóbb lehetőség, ha a logisztikai láncokban a közúti áruszállítást vízi...

Sikerül vasútra hangolnia Európát a belga uniós elnökségnek?

Jelentősebb európai uniós szerepvállalás kellene, hogy a személy- és áruszállításban nagyobb részesedést szerezhessen a vasút. Az eddigi liberalizációs lépéseken túl jóval több kell a...

Olcsóbbá kell tenni a kombinált fuvarozást

A szlovák és a magyar vasúti közszolgáltatás és a pályahálózat finanszírozásának összehasonlítása azt mutatja, hogy a karbantartásra és üzemeltetésre többet fordítva olcsóbban és jobb minőségben üzemeltetik északi szomszédunk vasúti hálózatát.

Legfrissebb híreink

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Nem lesz szükség Ukrajnába nyomtávváltásra?

Már épülnek Ukrajnában a normál nyomtávú szakaszok, amik feleslegessé teszik nem csak Záhonynál, hanem a lengyel, szlovák szakaszon is a költséges átrakásokat. Már fektetik a...