Intermodális terminált épít Erdélyben a dubai központú DP World a konstancai kikötő szárazföldi kiszolgálására. A magyar-román határ innenső oldalán több hasonló létesítmény épül.
Az enyedi terminál révén gyors, közvetlen vasúti összeköttetést biztosítanak majd az erdélyi vállalatok számára a konstancai kikötővel. A beruházók szerint az őket választók nemcsak a környezetet kímélik, hanem a közúti fuvarozást vasúti-tengeri szállításra cserélésve olcsóbban is kijönnek. És az sem mellékes, hogy a közutakat ellepő kamionok számának csökkenésével biztonságosabbá válhat az autós közlekedés – olvasható a kolozsvári KronikaOnline.ro hírportálon. A Nagyenyed melletti Miriszló községben, Marosdécsén,
mintegy 20 millió euróból megvalósítandó beruházás során 82 ezer négyzetméteres létesítmény eleinte hetente egy, konténereket és kamionos félpótkocsikat szállító vasúti szerelvényt indít majd Konstanca és Enyed között, majd remélik, hogy később már naponta megtehetik ezt.
A tervek szerint az első három esztendőben évente 50 ezer konténert „mozgatnak meg”, egyszerre legfeljebb 3000 tároló egység tartózkodhat a raktárukban. A telephely az A10-es autópálya, illetve a villamosított vasúti fővonal közelében található; 100 kilométeres körzetben 11 nagyobb város, megyei jogú város fekszik. A beruházó cég képviselői szerint az enyedi terminál révén gyors, közvetlen vasúti összeköttetést biztosítanak majd az erdélyi vállalatok számára a konstancai kikötővel, ezáltal a Fekete-, az Északi- és az Adriai-tenger térségével. Állításuk szerint az őket választók nemcsak a környezetet kímélik, hanem a közúti fuvarozás vasúti-tengeri szállításra cserélésével olcsóbban is kijönnek. És az sem mellékes, hogy a közutakat ellepő kamionok számának csökkenésével biztonságosabbá válhat az autós közlekedés.
A logisztikai világcég képviselői eleinte az idei év első felére tették az Enyed mellett épülő intermodális terminál elkészültét. A romániai cégük Facebook-oldalán idén júniusban közölt bejegyzés viszont már arról árulkodik, hogy még több hónapot várni kell rá.
A nagyenyedi központ versenytársa lehet – mint arról korábban beszámoltunk – a határ magyar oldalán, Szeged mellett, Kiskundorozsmán épülő PSP Terminal intermodális logisztikai központja, amelyen 4,8 hektáros területen egyszerre 120 darab daruzható és nem daruzható félpótkocsit, csereszekrényt vagy TEU-konténert és naponta három, 19 ikervagonból álló 650 méteres vonatpárt tudnak majd kezelni csúcsidőben, melyek 38 félpótkocsit vagy ugyanennyi konténert szállíthatnak. De 2025-re nyit a Metrans 100 ezer négyzetméteres szegedi telepe is, amely elsősorban konténerekre összpontosít.