fbpx
2024. április 14. vasárnap

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A Guiyang (Kujcsou)-Guangzhou (Kanton) gyorsvasút felújítása lerövidíti az utazási időt Délnyugat-Kína és a Guangdong-Hong Kong-Macao régió között, ez pedig újabb lépést jelent a kínai vasútfejlesztésben – jelentette a Global Times. A délnyugat-kínai Guizhou tartományt a dél-kínai Guangdong tartománnyal összekötő 857 kilométeres nagysebességű vasút 2014-ben kezdte meg működését, a korszerűsítést 2022 decemberében kezdték meg. A korszerűsítés a a két régióközpont közötti utazási időt 3 óra 39 percre csökkenti, ami tovább javítja a szállítási kapacitást és hatékonyságot.

Kína folyamatosan gyorsítja a gyorsvasutak építését.

A China Railway Co 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly. Az ország idén 2500 kilométer nagysebességű vasút üzembe helyezését tervezi.

- Hirdetés -

Ezek közé tartozik, hogy az észak-kínai Belső-Mongólia Autonóm Területen október 5-én elkészült az első folyamatos vasúti pályaszakasz a Baotou-Yinchuan nagysebességű vasút Yinchuan-Bayanhaote elágazásában, ami szilárd alapot teremtett a későbbi építkezéshez – írta a People’s Daily. 

Az északnyugat-kínai Shaanxi tartományban található Tianzhu-hegység 3 kilométeres alagútjában, amely a Xi’an-Shiyan nagysebességű vasút egyik nehéz pontja, szeptember végén áttörést értek el.

A Xi’an-Shiyan nagysebességű vasút több mint öt óráról körülbelül egy órára rövidíti le a két város közötti utazási időt.

A Fuzhou-Hsziamen nagysebességű vasút, egyben Kína első, 350 kilométer/órás tervezett sebességű, tengeren áthaladó nagysebességű vasútja, szeptember 28-án kezdte meg a menetrendszerinti szolgáltatást.

Borítókép: Unsplash

Ezek is érdekelhetik

A cél az egységes európai hálózat

A vonatok még nem, a tárgyalások már nagy sebességre kapcsoltak az EU-ban. Az Európai Bizottság, Parlament és Tanács is elszánt, hogy még a nyári európai...

A közös nagy sebességű hálózatot közösen kell finanszírozni

A MÁV vezérigazgatója, Pafféri Zoltán is részt vett az Európai Parlament konferenciáján. A nagy sebességű vasúti hálózatok (NSV) már több évtizede épülnek, és az olyan...

Legfrissebb híreink

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

Belépnének a kínai piacra az európai vasútgyártók

Az EU keményebb fellépéssel próbálkozik Kínával szemben, többek közt a vasúti járművek piacán.

A rovat további cikkei

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.