fbpx
2024. július 20. szombat
spot_img

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

Ülésezett a MÁV-VOLÁN-csoport Csoportszintű Érdekegyeztető Tanácsa (CSÉT). Az érdekegyeztető tárgyaláson az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) képviseletében dr. Bartal Tamás helyettes államtitkár, a vállalatcsoport társaságainak elsőszámú vezetői, valamint a kollektív szerződés kötésre jogosult szakszervezetek képviselői vettek részt.

A CSÉT megkezdése előtt

Pafféri Zoltán vezérigazgató köszönetét fejezte ki a vállalatcsoport munkavállalóinak helytállásukért, a közösségi közlekedés fenntartásában végzett, kiemelt felelősségű munkájukért.

- Hirdetés -

Az ülés során a felek értékelték a vállalatcsoport bérhelyzetét, a szolidaritást szem előtt tartó 2023. évi bérfejlesztés megvalósulását, amelynek eredményeként a bérnövekedés a MÁV-VOLÁN-csoport munkavállalóinak közel kétharmada esetében meghaladta a 15%-os mértéket.  Az ülésen megállapodás született arról, hogy a hatályos bérmegállapodás szerinti, év végén kifizetésre kerülő 350 000 Ft lojalitás pénzjuttatás, az elérhető nettó jövedelem növelése érdekében SZÉP kártya juttatás formájában is választható lehet.

Elvi megállapodás született egyes határozott idejű juttatások időbeli hatályának meghosszabbításáról, így a megváltozott munkaképességű munkavállalók részére járó önkéntes egészségpénztári rehabilitációs támogatás, a vasutas cégek esetében az egészségpénztári munkáltatói tagdíj-kiegészítés, valamint az egyes cégeknél működő, a szolgálati idő hosszát elismerő juttatási rendszer további fenntartásáról.

Az érdekképviseletek jelezték, hogy 2024. évi bértárgyalásokkal kapcsolatban kezdeményezik a Közszolgáltató Vállalkozások Konzultációs Fóruma munkavállalói oldalának összehívását, az egységes tárgyalási álláspont kialakítása érdekében.

Ezek is érdekelhetik

Ünnepel a vasút: 74. alkalommal tartják a Vasutasnapot

A 74. vasutasnap alkalmából az egész országban ünnepel a vasúti szektor, cikkünkben a MÁV, a GYSEV és a Rail Cargo Hungaria ünnepségeiről adunk összefoglalót.

Szombaton startol a nyári főszezoni menetrend

Június 22-től életbe lép a MÁV-VOLÁN-csoport főszezoni menetrendje, gyakoribb vonatközlekedéssel, több IC-kocsival és motorvonattal.

Magyar költők versei hallhatók nyáron a MÁV-VOLÁN-csoport állomásain

Az idei évben újra visszatér a „Vers a peronon” program, a helyszínek köre pedig tovább bővült.

A MÁV-nál már szezon van

Az utasigényekhez igazodva a MÁV-VOLÁN-csoport idén is „megnyújtja” a balatoni szezont.

Összeolvad a MÁV és a VOLÁN telefonos ügyfélszolgálata

2024. május 1-től két területen is szintet lép a MÁV-START és a Volánbusz integrációja: a telefonos utas-tájékoztatás egységesítésének, a jegyváltási lehetőségek bővítésének előnyeit is...

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

Legfrissebb híreink

Meghatározták a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre

A CLECAT, az Európai Szállítmányozók Szövetsége meghatározta a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre.

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Belépnének a kínai piacra az európai vasútgyártók

Az EU keményebb fellépéssel próbálkozik Kínával szemben, többek közt a vasúti járművek piacán.

A rovat további cikkei

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Akadályfelismerő rendszert tesztel a Siemens Mobility

A projekt célja egy balesetmegelőzést és vezető nélküli vasúti működést segítő rendszer kifejlesztése.