fbpx
2025. február 6. csütörtök

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

Ülésezett a MÁV-VOLÁN-csoport Csoportszintű Érdekegyeztető Tanácsa (CSÉT). Az érdekegyeztető tárgyaláson az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) képviseletében dr. Bartal Tamás helyettes államtitkár, a vállalatcsoport társaságainak elsőszámú vezetői, valamint a kollektív szerződés kötésre jogosult szakszervezetek képviselői vettek részt.

A CSÉT megkezdése előtt

Pafféri Zoltán vezérigazgató köszönetét fejezte ki a vállalatcsoport munkavállalóinak helytállásukért, a közösségi közlekedés fenntartásában végzett, kiemelt felelősségű munkájukért.

- Hirdetés -

Az ülés során a felek értékelték a vállalatcsoport bérhelyzetét, a szolidaritást szem előtt tartó 2023. évi bérfejlesztés megvalósulását, amelynek eredményeként a bérnövekedés a MÁV-VOLÁN-csoport munkavállalóinak közel kétharmada esetében meghaladta a 15%-os mértéket.  Az ülésen megállapodás született arról, hogy a hatályos bérmegállapodás szerinti, év végén kifizetésre kerülő 350 000 Ft lojalitás pénzjuttatás, az elérhető nettó jövedelem növelése érdekében SZÉP kártya juttatás formájában is választható lehet.

Elvi megállapodás született egyes határozott idejű juttatások időbeli hatályának meghosszabbításáról, így a megváltozott munkaképességű munkavállalók részére járó önkéntes egészségpénztári rehabilitációs támogatás, a vasutas cégek esetében az egészségpénztári munkáltatói tagdíj-kiegészítés, valamint az egyes cégeknél működő, a szolgálati idő hosszát elismerő juttatási rendszer további fenntartásáról.

Az érdekképviseletek jelezték, hogy 2024. évi bértárgyalásokkal kapcsolatban kezdeményezik a Közszolgáltató Vállalkozások Konzultációs Fóruma munkavállalói oldalának összehívását, az egységes tárgyalási álláspont kialakítása érdekében.

Ezek is érdekelhetik

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

Jól halad a MÁV pályafelújítása, 5 perccel is csökkenhet a menetidő

A korszerűsítéssel az év végétől megbízhatóbbá, kiszámíthatóbbá válik a vonatforgalom, közel 20 km hosszon megszűnik a sebességkorlátozás.

Ingyenes kerékpárszállítás és Autómentes napijegy

Az Európai Mobilitási Hét keretében különböző kedvezményekkel és programokkal készül a MÁV-VOLÁN-csoport a hétvégén.

Már a győri és az esztergomi vonalon is kalauz nélkül közlekednek egyes vonatok

A sikeres tesztüzemet követően a személyszállító vasúttársaság folyamatosan bővíti ki a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést.

A MÁV-VOLÁN-csoport is fokozottan készül az árvíz elleni védekezésre

A vasúttársaság folyamatos tájékoztatást ad az utasoknak az aktuális közlekedési helyzetekről, változásokról.

Legfrissebb híreink

Európai összefogás a fenntartható és hatékony vasúti áruszállításért

A nyilatkozat hangsúlyozza, hogy a döntéshozóknak konkrét intézkedések végrehajtásával javítaniuk kell az általános versenyképességi lehetőségeken.

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Belépnének a kínai piacra az európai vasútgyártók

Az EU keményebb fellépéssel próbálkozik Kínával szemben, többek közt a vasúti járművek piacán.

A rovat további cikkei

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

MV Körkérdés: hazai vasúti járműhelyzet

Körkérdés a hazai vasúti járműhelyzetről. Véleményt mond Balázs Gáspár, Homolya Róbert, Ludvig László és Vécsey Balázs.