fbpx
2024. március 1. péntek

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

Ülésezett a MÁV-VOLÁN-csoport Csoportszintű Érdekegyeztető Tanácsa (CSÉT). Az érdekegyeztető tárgyaláson az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) képviseletében dr. Bartal Tamás helyettes államtitkár, a vállalatcsoport társaságainak elsőszámú vezetői, valamint a kollektív szerződés kötésre jogosult szakszervezetek képviselői vettek részt.

A CSÉT megkezdése előtt

Pafféri Zoltán vezérigazgató köszönetét fejezte ki a vállalatcsoport munkavállalóinak helytállásukért, a közösségi közlekedés fenntartásában végzett, kiemelt felelősségű munkájukért.

- Hirdetés -

Az ülés során a felek értékelték a vállalatcsoport bérhelyzetét, a szolidaritást szem előtt tartó 2023. évi bérfejlesztés megvalósulását, amelynek eredményeként a bérnövekedés a MÁV-VOLÁN-csoport munkavállalóinak közel kétharmada esetében meghaladta a 15%-os mértéket.  Az ülésen megállapodás született arról, hogy a hatályos bérmegállapodás szerinti, év végén kifizetésre kerülő 350 000 Ft lojalitás pénzjuttatás, az elérhető nettó jövedelem növelése érdekében SZÉP kártya juttatás formájában is választható lehet.

Elvi megállapodás született egyes határozott idejű juttatások időbeli hatályának meghosszabbításáról, így a megváltozott munkaképességű munkavállalók részére járó önkéntes egészségpénztári rehabilitációs támogatás, a vasutas cégek esetében az egészségpénztári munkáltatói tagdíj-kiegészítés, valamint az egyes cégeknél működő, a szolgálati idő hosszát elismerő juttatási rendszer további fenntartásáról.

Az érdekképviseletek jelezték, hogy 2024. évi bértárgyalásokkal kapcsolatban kezdeményezik a Közszolgáltató Vállalkozások Konzultációs Fóruma munkavállalói oldalának összehívását, az egységes tárgyalási álláspont kialakítása érdekében.

Ezek is érdekelhetik

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Az országbérlet hozott gyógyulást a járványra

Tavaly rekordokat döntött a közösségi közlekedés. A MÁV–Volán-csoport járatain 2023-ban 837 millió utazás történt. Ez 118 millióval több, mint 2022-ben, ami azt mutatja, hogy a...

A teljes MÁV–Volán-csoportnál megszületett a bérmegállapodás

A vasúti és HÉV-es szakszervezetek után a buszosok is csatlakoztak a hároméves megegyezéshez. Többfordulós tárgyalássorozat után, szerdán a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) és a Szolidaritás...

A BKK bérlet olcsóbb lesz márciustól

Jól járnak a közösségi közlekedés használói a központi régióban. A tavasz kezdetétől a tömegközlekedést használó budapestieknek minden hónapban el kell dönteniük, hogy BKK-bérletet vásárolnak 8950...

Vasárnap és hétfőn sztrájk a Volánbusznál

Az elégséges szolgáltatás keretében a járatok 54–95 százaléka fog közlekedni. Ismét kétnapos munkabeszüntetést hirdetett január 28-ára és 29-ére az adventi sztrájk után a Szolidaritás Autóbusz-közlekedési...

Fokozatosan vonják össze a MÁV-START-ot és a Volánbuszt

A Magyar Vasút Clubban arról is szó esett, hogy az alkatrészellátás miatt nagyon nehéz helyzetben van a járműgazdálkodás. Február elsejétől hasonló belső felépítéssel működik a...

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Újabb mérföldkőhöz érkezett a Magyar Vasút portfólió: podcast csatornát indítottunk.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Belépnének a kínai piacra az európai vasútgyártók

Az EU keményebb fellépéssel próbálkozik Kínával szemben, többek közt a vasúti járművek piacán.

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Online szerkesztőségünk egy körkérdés formájában új rovattal jelentkezik: a vasúti ágazatban tevékenykedő szakembereket kérdezünk meg egy-egy aktuális témában, akik röviden véleményt nyilvánítanak arról. Elsőként a csendes vasútvonalakkal kapcsolatban kérdeztünk három szakembert.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });