Az Ukrajna és Ausztria közötti intermodális vasúti kapcsolatok hamarosan valósággá válhatnak. Az Ukrán Vasutak (UZ) és az Osztrák Szövetségi Vasutak (ÖBB) árufuvarozási leányvállalata, a Rail Cargo Group (RCG) ígéretet tett a Kijev és Bécs közötti útvonal fejlesztésére. Az útvonal Lviven és Budapesten keresztül vezetne.
A két fél szeptember 14-én írt alá egyetértési megállapodást – írta meg a Railfreight.com, és a cikket olyan fotóval illusztrálta, amelyen Kovács Imre, a Rail Cargo Group Igazgatóságának tagja jegyezte ellen az okmányt. Ezt az együttműködést azonban már májusban bejelentették a müncheni szállítási logisztikai kiállításon. Az új egyetértési nyilatkozat szerint az UZ lesz felelős a gördülőállomány, a terminálok és a vámeljárások irányításáért Ukrajnában. Az RCG ugyanezekről az eljárásokról gondoskodik az útvonal Európai Unión belüli szakaszán.
Még májusban a felek abban reménykedtek, hogy idén augusztusban elindítják a próbaüzemeket és a rendszeres járatokat. Azonban előfordult némi késés, az UZ most úgy nyilatkozott, hogy a félpótkocsik előzetes próbaszállításának Kijev és Budapest között szeptember vége előtt el kell kezdődnie. Sőt, az ukrán cég hozzátette, hogy a menetrend szerinti járatok beindítása az év végére várható. Az új útvonal három (vagy négy) TEN-T folyosón haladna. A Kijev-Lviv szakasz az Északi-tenger-balti folyosó, a Lviv-Budapest vonal a Balti-Adria folyosó része, a Budapest-Bécs összeköttetés pedig a Kelet-Kelet-Med, valamint a Rajna-Duna folyosó része.