fbpx
2024. május 6. hétfő

Óriási konténerszállító-flottával bővít az ÖBB RCG

A logisztikai vállalat a svájci vasútijármű-lízingcég MFD Raillel kötött keretszerződést akár hatszáz teherkocsi beszerzéséről, elősegítve az árufuvarozás közútról vasútra való átállását.

Napjainkban egyre népszerűbbé válik a változatos kezelési technikákat és különböző szállítási módok kombinációját ötvöző multimodális logisztika (MML) – a megoldást az ÖBB Rail Cargo Group (RCG) is nagyra értékeli. Európa vezető vasúti logisztikai vállalata olyan személyre szabott, teljes körű logisztikai megoldásokat fejleszt ki, amelyek során az áruk az útvonal nagy részét környezetbarát módon, vasúton teszik meg, csak az első és utolsó kilométereken szállítják rugalmasan közúton.

A svájci, Rotkreuz székhelyű MFD Rail aktívan részt vesz az üvegházhatású gázok kibocsátásának csökkentésében, támogatva a karbonmentes közlekedésre való áttérést. A bérbe adandó hatszáz konténerszállító kocsit kifejezetten az RCG igényei szerint és a Mobiler konfigurációval történő használatra gyártják le. A Mobiler hidraulikus emelőrendszerének alkalmazásával az árukat daru vagy rakodóvágány nélkül is át lehet rakodni vonatról teherautóra és fordítva. Az innovatív logisztikai megoldást nem utolsósorban a hulladékok vasúton történő, környezetbarát szállítására használják. Idén már több mint 200 ezer tonna hulladékot szállítottak el a módosított hulladékgazdálkodási törvénynek megfelelően, ezzel fenntartható módon kerültek át a vasúti fuvarozásba. Jövőre várhatóan ennél is sokkal több hulladékot fognak vinni a tehervonatok.

- Hirdetés -

Az első száz új teherkocsit már át is vette az RCG, a járműveket a hulladékgazdálkodási logisztika különböző területein vetik be. A következő száz, speciális márkájú vagon 2024 első felében érkezhet meg. A legmodernebb multimodális kocsiszekrényekkel az MFD jelentősen hozzájárul az RCG rugalmas logisztikai szolgáltatásainak fejlesztéséhez, alapot rakva le egy hosszú távú partnerséghez. A tapasztalt intermodális szakemberekből álló svájci vállalat korszerű és egységes járműflottát kínál az európai kombinált fuvarozási szektornak.

Az MFD Rail az egyik legjobban tőkésített és legfenntarthatóbb növekedési lehetőség az iparágban, ráadásul elkötelezett amellett, hogy ügyfeleinek a lehető legmagasabb szintű támogatást, technológiai elérhetőséget és szolgáltatást nyújtsa. A társaság alacsony zajkibocsátású, biztonságos és magas minőségű intermodális járműveket ad bérbe, rugalmas és átlátható lízing- és karbantartási szolgáltatással, a bérlési piacon kedvelt alternatívaként csökkenti a meglévő szolgáltatóktól való függőséget, korszerűbbé téve az ügyfelek járműflottáját. A lízingcég ily módon aktívan támogatja a modális váltást Európában. Az MFD Rail környezettudatos, energiahatékony és klímasemleges módon növekszik, teljes körforgású, digitális és környezetbarát járművekkel támogatja a klímastabilitást.

Ezek is érdekelhetik

Európa régiós vezetői több árut terelnének vasútra

Ha meg akarjuk fékezni, majd csökkenteni az áruszállítási ágazat károsanyag-kibocsátásának növekedését, sokkal nagyobb szerepet kell adni a vasútnak. A közlekedés, különösen a közúti közlekedés hátrányai...

Újra Kovács Imre a Rail Cargo Hungaria vezérigazgatója

Raisz Csaba az RCH új pénzügyi vezérigazgató-helyettese. Dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria (RCH) igazgatóságának elnöke a Rail Cargo Group (RCG) igazgatóságában betöltött ötéves...

Szabadabbá vált a pálya a korábbinál az európai kombinált áruszállítás előtt

Az átalakított európai szabályozás segíthet még gyorsabb pályára állítani a folyamatosan bővülő európai kombinált áruszállítási piacot. A változások részleteit azonban 2030-ig a tagországoknak kell kidolgozniuk.

Olcsóbbá kell tenni a kombinált fuvarozást

A szlovák és a magyar vasúti közszolgáltatás és a pályahálózat finanszírozásának összehasonlítása azt mutatja, hogy a karbantartásra és üzemeltetésre többet fordítva olcsóbban és jobb minőségben üzemeltetik északi szomszédunk vasúti hálózatát.

Létrejött az intermodális kerekasztal

Összefogtak a közúti és a vasúti árufuvarozás képviselői. Az új érdekérvényesítési és konzultációs fórumban ágazati civilszervezetek vesznek részt, az intermodális fuvarozás térnyerése érdekében a kerekasztal...

Legyen a MÁV-nak saját zöldenergia-termelése!

A Szabadjelzés konferencia és partnertalálkozó energia-kerekasztala az alkalmazkodásról szólt. Beszámoltunk már a MÁV Szabadjelzés című konferenciájának több részletéről is. Az energetikai témájú kerekasztal-beszélgetés indító előadását...

Legfrissebb híreink

Rónai: elképesztő, ami at RNE elért 20 év alatt

A Rail Net Europe nemzetközi esernyőszervezet 20. születésnapja alkalmából készített a szervezet interjút Rónai Péter alelnökkel.  A magyar szakember 2013 óta dolgozik az RNE igazgatóságában,...

Visszazuhant az ukrán-magyar árufuvarozás

A 2024-es első negyedévi adatok szerint az ukrán-magyar határátkelőhelyeken a vasúti áruszállítás volumene 45 százalékkal, azaz közel 650 ezer tonnával csökkent - írja a...

Összeolvad a MÁV és a VOLÁN telefonos ügyfélszolgálata

2024. május 1-től két területen is szintet lép a MÁV-START és a Volánbusz integrációja: a telefonos utas-tájékoztatás egységesítésének, a jegyváltási lehetőségek bővítésének előnyeit is...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Visszazuhant az ukrán-magyar árufuvarozás

A 2024-es első negyedévi adatok szerint az ukrán-magyar határátkelőhelyeken a vasúti áruszállítás volumene 45 százalékkal, azaz közel 650 ezer tonnával csökkent - írja a...

Összeolvad a MÁV és a VOLÁN telefonos ügyfélszolgálata

2024. május 1-től két területen is szintet lép a MÁV-START és a Volánbusz integrációja: a telefonos utas-tájékoztatás egységesítésének, a jegyváltási lehetőségek bővítésének előnyeit is...

„Last Mile” néven, kibővült feladatokkal, újjáalakult a HUNGRAIL Iparvágány munkacsoportja.

A vasút versenyképessége szempontjából kulcskérdés az “utolsó kilométerek” kezelése.

A rovat további cikkei

„Last Mile” néven, kibővült feladatokkal, újjáalakult a HUNGRAIL Iparvágány munkacsoportja.

A vasút versenyképessége szempontjából kulcskérdés az “utolsó kilométerek” kezelése.

Az LX Pantos bérbe vette a Rail Cargo Group Logisztár Terminálját

A vállalatok közösen kívánják feltérképezni a kelet-európai autóiparban és az akkumulátor-fuvarozásban rejlő üzleti lehetőségeket.

Idén is Magyar Szállítmányozók Napja

A helyszínről a Magyar Vasút is tudósítani fog, mint az esemény médiatámogatója.