Együttműködési megállapodást kötött a Hungrail a Nemzetközi Közúti-Vasúti Kombinált Fuvarozási Szövetséggel a Transport Logistic rendezvényén.
A piaci szereplők szükségét érzik annak, hogy a nemzetközi példákhoz hasonlóan Magyarország is aktívan vegye ki a részét a kombinált fuvarozás fejlesztésében, arányának növelésében az árufuvarozáson belül. Ezt szolgálja a Dr. Mosóczi László Hungrail-elnök és Ralf-Charley Schultze, az UIRR elnöke által aláírt megállapodás. Az UIRR, a Nemzetközi Közúti-Vasúti Kombinált Fuvarozási Szövetség és a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület május 11-én Münchenben, a Transport Logistic szakvásáron állapodott meg a közös cselekvésben.
A két szervezet a jövőben intenzíven együttműködik, hogy kölcsönösen erősítsék egymást közös céljuk, az intermodális szállítás ügyének előmozdítása érdekében.
Az UIRR és a Hungrail segíti egymást állásfoglalások, közlemények kidolgozásában, kicseréli egymással a kombinált fuvarozással kapcsolatos információkat, együttműködnek a témába vágó rendezvényeken, kutatási projektekben, tanulmányok elkészítésében, a kölcsönösen elfogadott álláspontok terjesztésében. A Hungrail az UIRR által koordinált – a konténerek, félpótkocsik, más intermodális rakodási egységek szabványos jelölését, a tulajdonos azonosítását szolgáló – ILU-kódok információs pontjaként működik a jövőben Magyarországon.
A Hungrail egyik kiemelt feladatának tekinti, hogy Magyarországon mihamarabb konkrét intézkedések szülessenek a kombinált fuvarozás támogatására, hiszen
az európai zöld megállapodásában és Magyarország Kormányának klímavédelmi stratégiájában is lefektetett célok, például a közúti áruszállítás 30 százalékának környezetkímélő módokra, elsősorban vasútra terelése nem valósulhat meg a kombinált fuvarozás jelentős térnyerése nélkül,
de az európai szinten tapasztalható sofőrhiány, a közúti kapacitások hiánya is megköveteli az átállást. Az UIRR-rel kiépülő kapcsolat segít a legjobb európai gyakorlatok megismerésében és adaptálásában, a nemzetközi háttérnek köszönhetően a Hungrail erősíteni tudja szakmai érdekvédelmi tevékenységét.
Ugyanakkor olyan elképzelések is vannak, hogy a nemzeti pénzügyi ösztönzők helyett, illetve mellett egy összeurópai szintű pénzelosztási módszertan és gyakorlat kidolgozása lenne célszerű, tekintettel arra, hogy a kombinált fuvarozás jellemzően több országot érintő, hosszú távú fuvarozásokat foglal magába, így egy-egy fuvar megvalósulása több országban jelent feladatot, a hozzá kapcsolódó szén-dioxid-kibocsájtás-
Ugyanez mondható el a CT4EU (Combined Transport for Europe) kommunikációs kampányban való együttműködésről, mivel a kampány egyik nemzeti koordinátori szerepét Magyarországról a Hungrail ügyvezető igazgatója, Hódosi Lajos látja el.
Mosóczi László, a MÁV-START vezérigazgatója és a Hungrail elnöke több Hungrail tagvállalat standját is meglátogatta Münchenben. A Siemensnél a legnagyobb érdeklődést a Vectron mozdony Dual Mode verziója váltotta ki. Ez a típus egy-egy teljes értékű elektromos és dízelüzemű mozdony egybeépítésének tekinthető, előbbi 2400, utóbbi 2000 kilowattos.
A Metransszal áttekintett témák között a legfontosabb a kombinált fuvarozás volt. A Hungrail egyik kiemelt feladatának tekinti, hogy Magyarországon mihamarabb konkrét intézkedések szülessenek a kombinált fuvarozás támogatására, ennek érdekében elkezdődött egy Intermodális kerekasztal megszervezése, ebben a Hungrail számít a Metranszra.