fbpx
2024. március 5. kedd

A déli körvasút második környezetvédelmi engedélyét is megsemmisítették

A szóbeli indoklás szerint nem teljesültek a bíróság korábbi előírásai.

A Fővárosi Törvényszék kedden ítéletet hirdetett az 1-es vasútvonal Ferencváros és Kelenföld állomások közötti szakaszának kapacitásbővítését szolgáló beruházás környezetvédelmi engedélyéről, és megsemmisítette azt, a Pest Vármegyei Kormányhivatalt új eljárás lefolytatására kötelezte.

A bírósághoz egy civilszervezet fordult, hozzá pedig csatlakozott néhány önkormányzat: a fővárosi, a XI. és a IX. kerületi. A déli körvasút beruházásának korábbi környezetvédelmi engedélyét egy korábbi eljárásban már megsemmisítette a bíróság, és meghatározta, hogy milyen vizsgálatokkal kell kiegészíteni az új (második) engedélyt megalapozó tanulmányt, milyen új előírásokkal kell bővíteni az új engedélyt. A mostani, új ítélet éppen arról szól, hogy a bíróság megítélése szerint a második engedély megadása során nem teljesítették maradéktalanul az első ítéletben foglaltakat.

- Hirdetés -

Az ítéletet még csak szóban kihirdető tanácsvezető bíró hangsúlyozta, hogy a fentiek szerint formális, jogi ítélet született, semmilyen értelemben nem vizsgálták, hogy a beruházás, a vasúti kapacitás bővítése milyen hasznokkal vagy károkkal járna. Az előző ítélet által előírt, de a bíróság szerint továbbra is hiányzó elemek közül példaként kettőt említett, mindkettő a zajvédelem körébe esik.

Ezek is érdekelhetik

Épül a déli körvasút

A projekt harmadszor is megszerezte a környezetvédelmi engedélyt. Hétfőn elkezdődött a Déli Körvasút fejlesztésének következő üteme, amely a vasúti pálya átépítését – kettőről három, néhol...

Javultak a déli körvasút fejlesztésének esélyei

Katonai célúvá minősítették a beruházást. A Kelenföld és Ferencváros állomások közötti vasúti szakasz kapacitásbővítését, a városon belüli és elővárosi személyszállítás fejlesztését szolgáló beruházás elleni jogi...

Egyelőre nem épülnek meg a pesti körvasút fontos elemei

A Déli körvasút fejlesztéséhez kapcsolódó, a pesti oldalon elhelyezkedő beruházások kerültek ki a nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű ügyek köréből. A júliusban még csak tervezett változtatások mára véglegesültek.

Már nem ellenzi a főváros a déli körvasutat

Támogatjuk az elővárosi vasútfejlesztést, szerezzék be a déli körvasút környezetvédelmi engedélyét! – mondta a főpolgármester kabinetfőnöke. A Heti Válasz podcastja legújabb adásának Balogh Samu főpolgármesteri...

Két magyar vasúti fejlesztés a CEF-listán

107 projektben 6,2 milliárd eurót osztanak ki közlekedési célra, 80%-ban vasútra és vízi közlekedésre. Az Európai Unió hálózatfinanszírozási eszköz (CEF) elnevezésű forrása idén támogatott közlekedési...

Gulyás Gergely: vizsgálja a kormány a déli körvasút megvalósíthatóságát

A kormány vizsgálja a déli körvasút megvalósításának lehetőségeit, ha nincs rá esély, más fejlesztésre fordítják a pénzt - mondta a miniszter.

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });