A német szövetségi közlekedési miniszter a Transport Logistic szakkiállítás megnyitóján a nullemissziós teherautók gyors elterjedését prognosztizálta.
Úgy tűnik, Volker Wissing, az FDP által delegált miniszter végleg a közút – és a német autóipar – lobbistájaként vonul be a történelembe. Nyugat-Európában 2023-ban már nem mondhat olyat egy politikus, hogy a vasutat nem kell fejleszteni, Wissing is megfutotta a tiszteletköröket ebben a tárgyban, amikor kedden hivatalosan megnyitotta a világ legnagyobb logisztikai vásárát Münchenben. A vasutat korszerűsíteni és digitalizálni fogjuk – mondta az eurotransport beszámolója szerint –, egyik korridort a másik után fel fogjuk újítani. Ez persze minden esetben teljes vágányzárral jár majd – szúrta oda, mintha lehetetlen lenne a forgalom fenntartásával megszervezni a rekonstrukciókat.
Viszont – folytatta a Transport Logistic expót megnyitó miniszter – a 2051-re várható 46 százalékos teherforgalom-növekedést nem lehet teljes egészében a vasútra terelni, továbbra is utakat kell építeni.
Meglepődöm, amikor a klímaaktivisták azt követelik, hogy ne építsünk több utat. Ez visszavetne bennünket az éghajlatvédelemben
– tette hozzá Volker Wissing.
A miniszter igyekezett cáfolni azt a gyakran hangoztatott ellenvetést, hogy még nincs elég alternatív hajtású közúti jármű az átálláshoz. „2030-ra négy újonnan bejegyzett haszongépjárműből három emissziómentes lesz” – mondta, a teherautó-gyártók adataira hivatkozva.
Nyitóképünkön Volker Wissing beszél a megnyitón (fotó: Transport Logistic)