fbpx
2024. július 23. kedd
spot_img

Wissing szerint utakat kell építeni

A német szövetségi közlekedési miniszter a Transport Logistic szakkiállítás megnyitóján a nullemissziós teherautók gyors elterjedését prognosztizálta.

Úgy tűnik, Volker Wissing, az FDP által delegált miniszter végleg a közút – és a német autóipar – lobbistájaként vonul be a történelembe. Nyugat-Európában 2023-ban már nem mondhat olyat egy politikus, hogy a vasutat nem kell fejleszteni, Wissing is megfutotta a tiszteletköröket ebben a tárgyban, amikor kedden hivatalosan megnyitotta a világ legnagyobb logisztikai vásárát Münchenben. A vasutat korszerűsíteni és digitalizálni fogjuk – mondta az eurotransport beszámolója szerint –, egyik korridort a másik után fel fogjuk újítani. Ez persze minden esetben teljes vágányzárral jár majd – szúrta oda, mintha lehetetlen lenne a forgalom fenntartásával megszervezni a rekonstrukciókat.

Viszont – folytatta a Transport Logistic expót megnyitó miniszter – a 2051-re várható 46 százalékos teherforgalom-növekedést nem lehet teljes egészében a vasútra terelni, továbbra is utakat kell építeni.

Meglepődöm, amikor a klímaaktivisták azt követelik, hogy ne építsünk több utat. Ez visszavetne bennünket az éghajlatvédelemben

- Hirdetés -

– tette hozzá Volker Wissing.

A miniszter igyekezett cáfolni azt a gyakran hangoztatott ellenvetést, hogy még nincs elég alternatív hajtású közúti jármű az átálláshoz. „2030-ra négy újonnan bejegyzett haszongépjárműből három emissziómentes lesz” – mondta, a teherautó-gyártók adataira hivatkozva.

Nyitóképünkön Volker Wissing beszél a megnyitón (fotó: Transport Logistic)

Ezek is érdekelhetik

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Rekordmélységben a Deutsche Bahn pontossága

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

Újra felmerült, hogy versenyre hívják az Eurostart

Többen is próbálkoztak már személyszállító járatot indítani a Csalagúton, de eddig az Eurostaron kívül senkinek sem sikerült. Kétszeresére növelhetőnek látja a Nagy-Britannia és Franciaország közötti...

MÁV–Volán-csoport, Mol, Waberer’s: közösen a zöld hidrogénért

Hamarosan indul a karbonsemleges hidrogént termelése Százhalombattán, a Mol elektrolizálóüzemében. A hazai közlekedés és energetika meghatározó szereplői a jövőben közösen vizsgálják a zöld, megújuló hidrogén...

Németország: érkeznek még új dízelvonatok is

Szlovénia, Ausztria és Szlovákia járműhelyzetének bemutatása után szeptemberi számunkban a német regionális vonalak elektromos járműveit vettük sorra. Most a felsővezeték nélküli vonalak vonataival folytatjuk. Elöljáróban: a német piac a kezdeti extremitások után megtalálni látszik az üzemidő-optimumot is.

Idegen mozdonyokba szerel ETCS-t a Stadler

A cég a MÁV mozdonyaiba is szívesen telepíteni az ETCS fedélzeti berendezéseit. A DB, a Stadler és annak mérnöki vegyesvállalata, az AngelStar először készített fel...

Legfrissebb híreink

Meghatározták a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre

A CLECAT, az Európai Szállítmányozók Szövetsége meghatározta a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre.

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Meghatározták a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre

A CLECAT, az Európai Szállítmányozók Szövetsége meghatározta a vasúti teherszállítás prioritásait a következő öt évre.

Akadályfelismerő rendszert tesztel a Siemens Mobility

A projekt célja egy balesetmegelőzést és vezető nélküli vasúti működést segítő rendszer kifejlesztése.

Ünnepel a vasút: 74. alkalommal tartják a Vasutasnapot

A 74. vasutasnap alkalmából az egész országban ünnepel a vasúti szektor, cikkünkben a MÁV, a GYSEV és a Rail Cargo Hungaria ünnepségeiről adunk összefoglalót.

A rovat további cikkei

Emeletes vonattal a Balatonra

Utazzon emeletes motorvonattal a Balatonra a Jégmadár vagy a Panoráma expresszvonattal!

MÁV-VOLÁN járatokkal a Forma-1 Magyar Nagydíjra!

A MÁV-HÉV, a Volánbusz és a MÁV-START járatai egyszerű és gyors megoldást jelentenek a Hungaroringre érkezőknek a hétvégi eseményre.

Akadályfelismerő rendszert tesztel a Siemens Mobility

A projekt célja egy balesetmegelőzést és vezető nélküli vasúti működést segítő rendszer kifejlesztése.