fbpx
2024. május 19. vasárnap

MÁV–Volán-csoport, Mol, Waberer’s: közösen a zöld hidrogénért

Hamarosan indul a karbonsemleges hidrogént termelése Százhalombattán, a Mol elektrolizálóüzemében.

A hazai közlekedés és energetika meghatározó szereplői a jövőben közösen vizsgálják a zöld, megújuló hidrogén előállítási lehetőségeit, logisztikáját és közlekedési célú hasznosítását. A vállalatok egyeztetik fejlesztési terveiket, összehangolják pályázati projektjavaslataikat, és közösen dolgoznak ki koncepciókat a hidrogén-üzemanyagcellás közlekedés elterjesztésére, valamint az ehhez kapcsolódó infrastruktúra kiépítésére – ezt célozza az a stratégiai együttműködési megállapodás, amelyet a Hidrogéntechnológiai Szövetség által rendezett Hydrogen Open 2024 konferencián írtak alá a Mol-Campusban.

A klímacélok elérésében jelentős szerep juthat a megújuló hidrogénnek és a hidrogéntechnológiák elterjedésének. Most négy hazai nagyvállalat fogott össze azért, hogy előmozdítsa a hidrogén logisztikai és közlekedési célú hasznosítását:

a Mol, a MÁV, a Volánbusz és a Waberer’s célja, hogy a jövőben teszteljék és üzemeltessék az új hidrogén-üzemanyagcellás járműveket, közös erővel kiépítsék az ehhez kapcsolódó töltési infrastruktúrát.

A Mol-csoport stratégiai célkitűzése, hogy alternatív energiaforrásokkal tegye fenntarthatóbbá mind az ipari szereplők, mind a mobilitási szektor működését. Saját fejlesztéseink és beruházásaink mellett arra törekszünk, hogy minél több partnerünket bevonjuk a közös munkába. Hamarosan az első gyakorlati lépést is megtesszük majd, hiszen a Dunai Finomítóban megvalósuló zöldhidrogén-beruházás lehetővé teszi a Mol számára, hogy 2024-től megújuló villamos energiából állítson elő karbonsemleges hidrogént.

- Hirdetés -

– mondta Bacsa György, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója.

A most aláírt stratégiai megállapodás értelmében a cégek a folyamatos szakmai párbeszéd és tapasztalatcsere mellett fejlesztési terveiket is egyeztetik, valamint közösen dolgoznak ki koncepciókat a hidrogén-üzemanyagcellás közlekedés elterjesztése érdekében. Az együttműködés részeként a négy vállalat a hidrogénmobilitás fejlesztéséhez szükséges EU-s és hazai kormányzati forrásokra is összehangolt projektjavaslatokkal fog pályázni.

Mi a Waberer’s-Csoportnál abban hiszünk, hogy fejlődni és érdemi eredményt elérni a fenntarthatóság terén csak egymást támogatva és összefogással lehet. A hidrogénhajtású járművek kompromisszummentes alternatívái lehetnek a hagyományos dízelmeghajtással működő nehézgépjárműveknek. Reméljük, hogy két év múlva a legkorszerűbb üzemanyagcellás Waberer’s járművek is elérhetőek lesznek a magyar utakon, és közösen alakíthatunk ki egy komplex beruházási és támogatási rendszert a hidrogéntechnológia terjedésének elősegítésére.

– mondta Barna Zsolt, a Waberer’s International elnök-vezérigazgatója.

Nyitóképünkön Pafféri Zoltán, a MÁV–Volán-csoport vezérigazgatója, Bacsa György, a Mol Magyarország ügyvezető igazgatója és Barna Zsolt, a Waberer’s International elnök-vezérigazgatója (fotó: Waberer’s).

Ezek is érdekelhetik

Calabria: újabb 3 keskenynyomközű hidrogénes Stadler-motorvonat

Olaszországban két régióban is üzemanyagcellás szerelvényekkel zöldítenek 950 milliméteren. A Ferrovie della Calabria (FdC) három új keskeny nyomtávú hidrogénvonatot hívott le a Stadlertől a tavaly...

Az áruszállítás jövője a közút és a vasút együttműködésén alapul

Barna Zsolt úgy véli, a vasútnak megbízhatóságban, szolgáltatási minőségben, de kapacitásban is javulnia kell, különben nem tud teret hódítani a kombinált fuvarozás.

A MÁV-START vezérigazgatója lett a Volánbuszé is

Mosóczi László személyén kívül az igazgatóság és az fb is közös mától. Az állam tulajdonosi jogait gyakorló Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) részvényesi határozatában úgy...

A Waberer’s megveszi a Petrolsped-csoport többségét

A tranzakció 2024 elején, a feltételek teljesülése és a versenyhatósági jóváhagyás után zárulhat. Újabb fontos akvizíciót hajt végre a Waberer’s International, miután adásvételi szerződést kötött...

Ismét Szolnokon készülnek a kaliforniai hidrogénvonatok kocsiszekrényei

Újabb négy üzemanyagcellás Flirt H2-t rendelt Kalifornia, plusz 25-re kért opciót. Kalifornia állam és a Stadler megállapodást írt alá, ennek értelmében a svájci járműgyártó négy...

Alstom hidrogénbemutatók

Olaszországban a Brescia–Iseo–Edolo vonalon 2025 elején már üzemanyagcellás Coradia Stream motorvonatok szolgálnak. Egy rendezvényhez kapcsolódva mutatták be az olasz Camonica-völgyben az Alstom hidrogénüzemű Coradia Stream...

Legfrissebb híreink

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Rónai: elképesztő, ami at RNE elért 20 év alatt

A RailNetEurope nemzetközi ernyőszervezet 20. születésnapja alkalmából készített a szervezet interjút Rónai Péter alelnökkel.

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

A rovat további cikkei

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Nem lesz szükség Ukrajnába nyomtávváltásra?

Már épülnek Ukrajnában a normál nyomtávú szakaszok, amik feleslegessé teszik nem csak Záhonynál, hanem a lengyel, szlovák szakaszon is a költséges átrakásokat. Már fektetik a...