fbpx
2024. április 16. kedd

Megnyílt a Transport Logistic Münchenben

A Hungraillel közös standon néhány magyar cég is bemutatkozik a világ legnagyobb logisztikai szakvásárán.

A szokásosnál is nagyobb érdeklődés előzte meg az idei rendezvényt, hiszen a ‘70-es évek óta kétévente, Münchenben megrendezett Transport Logistic expók sorából a világjárvány miatt kimaradt a 2021-es, így utoljára 2019-ben találkozott itt a szakma.

A saját önmeghatározása szerint a logisztikai, mobilitási, informatikai és ellátásilánc-menedzsment területek vezető nemzetközi szakkiállítására 63 országból 2374 kiállító jött el. Ez a szám 10 százalékos bővülés a négy évvel ezelőtti adathoz képest. A Transport Logistic a bajor főváros keleti részén 1998-ra felépült Neue Messe München területén május 9-től 12-ig tíz pavilonban és a szabadtéri kiállításon összesen 125 ezer négyzetmétert tölt meg – ebben benne van az anyakiállítással együtt rendezett Air Cargo Europe is.

- Hirdetés -

A rendezvényen számos konferenciát, fórumot tartanak, általában párhuzamosan hármat. Csak a témák széles merítésének illusztrálására álljon itt két cím a nyitónapról: A geopolitika hatása az ön ellátási láncára, illetve: Sofőr nélkül az úton – Az autonóm teherautó megoldhatja a közlekedési ágazat munkaerő-toborzási problémáit?

Egy ilyen szakkiállítás konkrét üzletek megkötésére is alkalmas, az első napon jelentették be, hogy a Rail Cargo Group az Ukrán Vasúttal együttműködve indít Budapesten át járatot konténerek és cserélhető felépítmények számára Bécs és Kijev között.

A közúti, légi, vízi szállításra is kiterjedő kiállításon a magyar vasúti szakmát, elsősorban a vasúti árufuvarozási területet képviseli a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület, amely a B5 pavilon ​​329-es standján, az épület egyik bejárathoz közel kapott helyett. Társkiállítóként négy egyesületi tagvállalat, partner is bemutatkozik ugyanitt: GYSEV Cargo, Rail Cargo Hungaria, Trenecon, V-Híd, illetve az ukrajnai Csapról a Pacobo logisztikai vállalkozás.

Nyitóképünk a Hungrail standja a Transport Logistic B5 pavilonjában (fotó: Szilvási János)

Ezek is érdekelhetik

Új elnökkel folytatja a HUNGRAIL árufuvarozási bizottsága

Sok a feladat a vasút körül, hiszen egyre messzebb látszanak a 2030-as EU-s célok. A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület továbbra is elkötelezetten képviseli a hazai...

Újra Kovács Imre a Rail Cargo Hungaria vezérigazgatója

Raisz Csaba az RCH új pénzügyi vezérigazgató-helyettese. Dr. Kovács Imre, a Rail Cargo Hungaria (RCH) igazgatóságának elnöke a Rail Cargo Group (RCG) igazgatóságában betöltött ötéves...

Bővül a HUNGRAIL aktivitása a CER-ben

A Magyar Vasúti Egyesület egy pénzügyi munkabizottság tagja lett. A HUNGRAIL csatlakozott az Európai Vasúti és Pályahálózat-működtetők Közössége (CER) a vasúti infrastruktúra finanszírozása biztonságának megteremtését...

Segíteni kell a kombinált fuvarozás vasúti ágát!

A HUNGRAIL elküldte javaslatait a szaktárcához az intermodális árufuvarozás EU-s irányelv módosításához. Az intermodális szállítás, ezen belül a kombinált fuvarozás részarányának növelésében nyilvánvalóan a vasútnak...

Olcsóbbá kell tenni a kombinált fuvarozást

A szlovák és a magyar vasúti közszolgáltatás és a pályahálózat finanszírozásának összehasonlítása azt mutatja, hogy a karbantartásra és üzemeltetésre többet fordítva olcsóbban és jobb minőségben üzemeltetik északi szomszédunk vasúti hálózatát.

Újra kell szabályozni a veszélyes áruk vasúti szállításának ellenőrzését

A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület veszélyesáru-szállítási munkacsoportjában folyó munkáról a testület vezetőjét, Sárosi Györgyöt, a Hungária Veszélyesáru Mérnöki Iroda Kft. ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

Legfrissebb híreink

Új európai vasúti közlekedési folyosók jönnek létre

A kilenc kijelölt folyosóból öt Magyarország területét is érinti.

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.