A Hungraillel közös standon néhány magyar cég is bemutatkozik a világ legnagyobb logisztikai szakvásárán.
A szokásosnál is nagyobb érdeklődés előzte meg az idei rendezvényt, hiszen a ‘70-es évek óta kétévente, Münchenben megrendezett Transport Logistic expók sorából a világjárvány miatt kimaradt a 2021-es, így utoljára 2019-ben találkozott itt a szakma.
A saját önmeghatározása szerint a logisztikai, mobilitási, informatikai és ellátásilánc-menedzsment területek vezető nemzetközi szakkiállítására 63 országból 2374 kiállító jött el. Ez a szám 10 százalékos bővülés a négy évvel ezelőtti adathoz képest. A Transport Logistic a bajor főváros keleti részén 1998-ra felépült Neue Messe München területén május 9-től 12-ig tíz pavilonban és a szabadtéri kiállításon összesen 125 ezer négyzetmétert tölt meg – ebben benne van az anyakiállítással együtt rendezett Air Cargo Europe is.
A rendezvényen számos konferenciát, fórumot tartanak, általában párhuzamosan hármat. Csak a témák széles merítésének illusztrálására álljon itt két cím a nyitónapról: A geopolitika hatása az ön ellátási láncára, illetve: Sofőr nélkül az úton – Az autonóm teherautó megoldhatja a közlekedési ágazat munkaerő-toborzási problémáit?
Egy ilyen szakkiállítás konkrét üzletek megkötésére is alkalmas, az első napon jelentették be, hogy a Rail Cargo Group az Ukrán Vasúttal együttműködve indít Budapesten át járatot konténerek és cserélhető felépítmények számára Bécs és Kijev között.
A közúti, légi, vízi szállításra is kiterjedő kiállításon a magyar vasúti szakmát, elsősorban a vasúti árufuvarozási területet képviseli a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület, amely a B5 pavilon 329-es standján, az épület egyik bejárathoz közel kapott helyett. Társkiállítóként négy egyesületi tagvállalat, partner is bemutatkozik ugyanitt: GYSEV Cargo, Rail Cargo Hungaria, Trenecon, V-Híd, illetve az ukrajnai Csapról a Pacobo logisztikai vállalkozás.
Nyitóképünk a Hungrail standja a Transport Logistic B5 pavilonjában (fotó: Szilvási János)