fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Megnyílt a Transport Logistic Münchenben

A Hungraillel közös standon néhány magyar cég is bemutatkozik a világ legnagyobb logisztikai szakvásárán.

A szokásosnál is nagyobb érdeklődés előzte meg az idei rendezvényt, hiszen a ‘70-es évek óta kétévente, Münchenben megrendezett Transport Logistic expók sorából a világjárvány miatt kimaradt a 2021-es, így utoljára 2019-ben találkozott itt a szakma.

A saját önmeghatározása szerint a logisztikai, mobilitási, informatikai és ellátásilánc-menedzsment területek vezető nemzetközi szakkiállítására 63 országból 2374 kiállító jött el. Ez a szám 10 százalékos bővülés a négy évvel ezelőtti adathoz képest. A Transport Logistic a bajor főváros keleti részén 1998-ra felépült Neue Messe München területén május 9-től 12-ig tíz pavilonban és a szabadtéri kiállításon összesen 125 ezer négyzetmétert tölt meg – ebben benne van az anyakiállítással együtt rendezett Air Cargo Europe is.

- Hirdetés -

A rendezvényen számos konferenciát, fórumot tartanak, általában párhuzamosan hármat. Csak a témák széles merítésének illusztrálására álljon itt két cím a nyitónapról: A geopolitika hatása az ön ellátási láncára, illetve: Sofőr nélkül az úton – Az autonóm teherautó megoldhatja a közlekedési ágazat munkaerő-toborzási problémáit?

Egy ilyen szakkiállítás konkrét üzletek megkötésére is alkalmas, az első napon jelentették be, hogy a Rail Cargo Group az Ukrán Vasúttal együttműködve indít Budapesten át járatot konténerek és cserélhető felépítmények számára Bécs és Kijev között.

A közúti, légi, vízi szállításra is kiterjedő kiállításon a magyar vasúti szakmát, elsősorban a vasúti árufuvarozási területet képviseli a Hungrail Magyar Vasúti Egyesület, amely a B5 pavilon ​​329-es standján, az épület egyik bejárathoz közel kapott helyett. Társkiállítóként négy egyesületi tagvállalat, partner is bemutatkozik ugyanitt: GYSEV Cargo, Rail Cargo Hungaria, Trenecon, V-Híd, illetve az ukrajnai Csapról a Pacobo logisztikai vállalkozás.

Nyitóképünk a Hungrail standja a Transport Logistic B5 pavilonjában (fotó: Szilvási János)

Ezek is érdekelhetik

10 milliárd eurós vasúti beruházás van tervben

A vasút fejlesztésére a politikai akarat megvan, de az uniós források elmaradása miatt a nemzeti mobilitási szektor finanszírozási mixe nem ideális.

Kritikus vágányzárhelyzetre kell felkészülni augusztusban

Az érintett hazai vasúti árufuvarozó szerint a vágányzárak idején több napra lebénulhat a hazai intermodális forgalom legnagyobb része.

Figyelmeztetnek a vasúti szervezetek a DAC-kal kapcsolatban

A tervezés és koordináció fontosságát hangsúlyozták, legyen szó a DAC migrációs stratégiáról, karbantartási ütemezésről vagy infrastrukturális munkafolyamatokról.

Dráguló vasúti pályadíj: felgyorsulhat a hazai vállalkozó vasúti társaságok piacvesztése

Fuvarozó vasútvállalatok, a HUNGRAIL és az ÉKM is nyilatkoztak a Világgazdaságnak az emelt vasúti pályadíj miértjéről, hatásairól.

Gőzerővel robog az I. Vasúti Járműipari Szimpózium

2030-ig 100.000 férőhelynyi új vasúti járműre van szüksége a magyar vasúti piacnak.

A pályahasználati díj emelése ellentétes a kormányzati célokkal 

A pályahasználati díj szeptemberi emelése alapvetően rontja a vasúti áruszállítás versenyképességét - mondta el Hódosi Lajos, a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület ügyvezető igazgatója a...

Legfrissebb híreink

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.