fbpx
2025. február 6. csütörtök

Újvidék és Szabadka között 2025 tavaszán indulhatnak a vonatok

A szerbek már tervezik Belgrádtól Nišig, onnan pedig Szófia, illetve Szkopje irányába a pálya fejlesztését.

A már működő, 75 kilométeres Belgrád és Újvidék közötti szakaszhoz kapcsolódó, Szabadkáig, tartó 108 kilométeren 2024. végéig elkészül az új pálya, amely a már üzemelőhöz hasonlóan 200 kilométer/órával lesz járható. Ez azt jelenti, hogy a rekonstrukciót a határidő előtt fél évvel befejezik, mondta a minap a Belgrádi Egyetemen Goran Vesić építési, közlekedési és infrastrukturális miniszter.

A forgalom tesztelése és az ellenőrzések után, 2025 májusában indulhatnak el a vonatok. Újvidéktől Szabadkáig 45-46 perc, Belgrádtól Szabadkáig egy óra 12 perc lesz a menetidő

– írja a Magyar Szó.

- Hirdetés -

A miniszter arról is beszélt, hogy:

készülnek annak az új vasútnak a tervei is, amely Szófiával köti majd össze Belgrádot, de az unió közreműködésével azon is dolgozunk, hogy a Szkopjéig vezető 135 kilométeres szakaszt is megvalósítsuk.

Szabadkától északra, a Budapest–Belgrád (BuBe) vasút magyar oldalán folyó építkezés véghatárideje, a sajtóban megjelent híresztelésekkel ellentétben, továbbra is 2025. december 31., a céldátum egyértelműen tartható – mondta egy hónapja a HUNGRAIL Magyar Vasút 2023 konferenciáján Szeneczey Balázs, a projektet lebonyolító Kínai–Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. vezérigazgatója.

Nyitóképünkön felsővezeték-oszlop szerelése a BuBe magyar szakaszán (forrás: China Railway Hungary).

Ezek is érdekelhetik

Új szabályok tárnak fel új lehetőségeket ősztől az európai járműgyártásban

Az átjárhatósági műszaki előírások (ÁME-k, TSI-k) 2024-es frissítése nem csak egyszerűsíti a személykocsik engedélyezését, de forradalmasíthatja azok piacát is – mit jelent ez a...

Kínai vasútipari vállalatot először vizsgálnak külföldi támogatások miatt az Európai Unióban

Az Európai Bizottság átfogó vizsgálatot kezdeményezett a külföldi támogatások ügyében a kínai CRRC Qingdao Sifang Locomotive, az állami tulajdonú CRRC Corporation leányvállalata ellen, amely anyavállalat érdekelt a Budapest-Belgrád vasútvonal építésében.

A cél az egységes európai hálózat

A vonatok még nem, a tárgyalások már nagy sebességre kapcsoltak az EU-ban. Az Európai Bizottság, Parlament és Tanács is elszánt, hogy még a nyári európai...

Segíteni kell a kombinált fuvarozás vasúti ágát!

A HUNGRAIL elküldte javaslatait a szaktárcához az intermodális árufuvarozás EU-s irányelv módosításához. Az intermodális szállítás, ezen belül a kombinált fuvarozás részarányának növelésében nyilvánvalóan a vasútnak...

Sikerül vasútra hangolnia Európát a belga uniós elnökségnek?

Jelentősebb európai uniós szerepvállalás kellene, hogy a személy- és áruszállításban nagyobb részesedést szerezhessen a vasút. Az eddigi liberalizációs lépéseken túl jóval több kell a...

Sikeres terhelési próba a BuBe legnagyobb hídján

Dunaharaszti és Taksony között teljesen új híd épül a Duna–Tisza-csatorna fölött. A Duna–Tisza-csatornának kalandos története van. Már a 18. század elejétől napjainkig számos ötlet, javaslat...

Legfrissebb híreink

Európai összefogás a fenntartható és hatékony vasúti áruszállításért

A nyilatkozat hangsúlyozza, hogy a döntéshozóknak konkrét intézkedések végrehajtásával javítaniuk kell az általános versenyképességi lehetőségeken.

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Európai összefogás a fenntartható és hatékony vasúti áruszállításért

A nyilatkozat hangsúlyozza, hogy a döntéshozóknak konkrét intézkedések végrehajtásával javítaniuk kell az általános versenyképességi lehetőségeken.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

Továbbra is biztosított a vasúti forgalom a Gubacsi Duna-ág hídon

A Gubacsi Duna-ág híd állapotának felülvizsgálata után a vasúti forgalom további fenntartását engedélyezték 2025. július 31-ig.

A rovat további cikkei

UNIFE: az európai vasútipar jobb szabályozással és uniós forrássokkal gyorsítana

Az európai vasútipar jelentős átalakuláson megy keresztül: a digitalizáció, új technológiák és a finanszírozás kihívásai a legfontosabb trendek az UNIFE éves jelentése szerint.

Ma reggel szolgálatba állt a MÁV új Vectron mozdonya

Az új jármű a Budapest – Miskolc – Sátoraljaújhely vonalon kezdte meg a közlekedést.

MV Körkérdés: hazai vasúti járműhelyzet

Körkérdés a hazai vasúti járműhelyzetről. Véleményt mond Balázs Gáspár, Homolya Róbert, Ludvig László és Vécsey Balázs.