A szerbek már tervezik Belgrádtól Nišig, onnan pedig Szófia, illetve Szkopje irányába a pálya fejlesztését.
A már működő, 75 kilométeres Belgrád és Újvidék közötti szakaszhoz kapcsolódó, Szabadkáig, tartó 108 kilométeren 2024. végéig elkészül az új pálya, amely a már üzemelőhöz hasonlóan 200 kilométer/órával lesz járható. Ez azt jelenti, hogy a rekonstrukciót a határidő előtt fél évvel befejezik, mondta a minap a Belgrádi Egyetemen Goran Vesić építési, közlekedési és infrastrukturális miniszter.
A forgalom tesztelése és az ellenőrzések után, 2025 májusában indulhatnak el a vonatok. Újvidéktől Szabadkáig 45-46 perc, Belgrádtól Szabadkáig egy óra 12 perc lesz a menetidő
– írja a Magyar Szó.
A miniszter arról is beszélt, hogy:
készülnek annak az új vasútnak a tervei is, amely Szófiával köti majd össze Belgrádot, de az unió közreműködésével azon is dolgozunk, hogy a Szkopjéig vezető 135 kilométeres szakaszt is megvalósítsuk.
Szabadkától északra, a Budapest–Belgrád (BuBe) vasút magyar oldalán folyó építkezés véghatárideje, a sajtóban megjelent híresztelésekkel ellentétben, továbbra is 2025. december 31., a céldátum egyértelműen tartható – mondta egy hónapja a HUNGRAIL Magyar Vasút 2023 konferenciáján Szeneczey Balázs, a projektet lebonyolító Kínai–Magyar Vasúti Nonprofit Zrt. vezérigazgatója.
Nyitóképünkön felsővezeték-oszlop szerelése a BuBe magyar szakaszán (forrás: China Railway Hungary).