A Szeged és Szabadka közötti nyitást Szijjártó Péter külügyminiszter jelentette be.
A magyarvasut.hu információ szerint egy-egy magyar és szerb, Uzsgyi becenevű ikermotorkocsival fog elindulni átmenetileg a 2015 óta szünetelő személyszállítás Szabadka és Szeged között. Szerbia a 2010-es évek elején vásárolt az orosz Metrovagonmastól dízel motorvonatokat, így az ő ŽS 711 jelű, korszerűsített járműveik modernebb külsőt mutatnak a Magyarország által egy évtizeddel korábban beszerzett 416-os sorozatú szerelvényeknél, de műszakilag és utaskomfortot tekintve hasonlóak. Persze ideiglenes megoldásról van szó, hiszen a nemzetközi vonal szerb oldalon már lezárult, nálunk folyamatban lévő rekonstrukciója villamosítást is jelent.
Következő nemzeti ünnepünkön, október 23-án megindul a személyforgalom az új Szeged-Szabadka-vasútvonalon –
írta Facebook-oldalán Szijjártó Péter külügyminiszter az Aleksandar Vučić szerb köztársasági elnök és Orbán Viktor magyar miniszterelnök részvételével Budapesten zajlott tárgyalások után. A poszt egy új közúti beruházást is bejelent:
Határozott célunk az, hogy Európa egyik legforgalmasabb határátkelőhelye, Röszke és Horgos között egyúttal Európa legmodernebb és legkulturáltabb közúti átkelőhelye is legyen.
A MÁV 136-os vonala 1869-ben épült az Alföld–Fiumei vasút részeként a Trianonban Szerbiához került folytatással együtt. A személyszállítás a magyar szakaszon 1971-ben megszűnt, 1988-ban újraindult, majd 2015-ben ismét leállt. A Szabadka–Szeged vonal rekonstrukciója és fejlesztése a szerb oldalon már befejeződött, a magyar szakaszon 2021-ben indult. A Szeged–Röszke vonal egy éve – miközben a munkálatok még folynak – a Budapest–Kelebia vonal átépítése miatt a teherforgalom számára ideiglenes és korlátozott kerülőútként üzemel, az áruszállító vonatok éjjel és dízelvontatással haladhatnak át.