fbpx
2025. június 16. hétfő
spot_img

Nyolcéves szünet után lehet vonattal utazni Szeged és Szabadka között

Folytatódik a röszkei vasútvonal rekonstrukciója.

Az összetartozás vasútvonalának nevezte Lázár János építési és közlekedési miniszter a személyforgalomnak nyolc év szünet után kedd hajnalban visszaadott Szeged-Szabadka vasútvonalat, ahol – az ingázók igényeinek figyelembevételével – mostantól napi öt járatpár közlekedik, megkönnyítve ezzel a reggeli munkába és iskolába járást, illetve a délutáni és esti hazatérést – írja a MÁV közleménye.

A Szeged-Rendező és Röszke országhatár közötti vasútvonal fejlesztésének keretében több mint 13 kilométer hosszan újult meg a vasúti pálya, és annak környezete, tavaly augusztus óta közlekednek a tehervonatok a szakaszon, november 28-tól pedig a személyforgalom is elindulhatott. A villamosítás is megtörténik, a rekonstrukció végső határideje 2025. A vonal folytatásában, a szerb oldalon, Szabadkáig már elkészült a fejlesztés, igaz, Szabadka állomáson magán javában dolgoznak a fővonal magyar határ és Újvidék közötti szakaszának felújítása keretében.

A tíz járatból négyet magyar, hatot szerb Uzsgyi becenevű dízel motorvonat szolgál ki jelenleg. A menetidő Szeged és Szabadka között nagyjából másfél óra a határrendészeti vizsgálatokkal együtt.

A Budapest-Nyugatiból 5:53-kor induló Napfény IC-vel, illetve oda 21:07-kor érkező Napfény IC-vel akár egynapos vasúti utazás is tervezhető a magyar fővárosból Szabadkára vagy Palicsra.

Az első járat utasai között ott volt Lázár János építési és közlekedési miniszter, Pafféri Zoltán, a MÁV vezérigazgatója és Mosóczi László, a MÁV-Start vezérigazgatója, a HUNGRAIL elnöke is.

A miniszter úgy fogalmazott:

Ez a vasútvonal az összetartozás vasútvonala, amely Magyarország és Szerbia összetartozását, közös múltját és jövőjét jelképezi. Ugyanakkor puszta jelképnél több: érdemi segítség a hétköznapokban mindazoknak a diákoknak és munkavállalóknak, akik rendszeresen ingáznak a két ország között, és természetesen azoknak a családoknak is, akik a határ túlfelén élő szeretteikkel igyekeznek tartani a kapcsolatot. Fontos lépés: kezdete a két ország közötti együttműködés új korszakának.

A beruházó MÁV nevében Pafféri Zoltán vezérigazgató kifejtette:

Magyar és szerb vasúti szakemberek szoros és hatékony együttműködésére volt szükség ahhoz, hogy ne csak a teherforgalom, de nyolc évnyi szünet után immár a személyközlekedés is újraindulhasson ezen a vasútvonalon, méghozzá olyan menetrendi kínálattal – nem kevesebb, mint napi 5 vonatpárral – amely képes kiszolgálni a valódi mobilitási igényeket is. Köszönet minden vasutasnak határon innen és túl.

A szabadkai vonatjegyek a MÁV-START nemzetközi jegypénztáraiban, vagy a jegy.mav.hu felületen érhetők el. A Szegedtől Palicsig, illetve Szabadka végállomásig érvényes, teljesárú menetjegy ára 6,20 euró, jelenlegi árfolyamon 2356 forint. Szeged–Horgos, Szeged–Bácsszőlős, Szeged–Hajdújárás között pedig 4,80 euróért, jelenleg 1824 forintért lehet utazni. Gyermekek 6 éves korukig ingyen utazhatnak, továbbá Magyarországon 15., Szerbiában 14. életévük betöltéséig féláron. A vonatokra a rendelkezésre álló helyek mértékéig kerékpárjegy is váltható 2 euróért a vonat személyzetnél.

Az ország- és vármegyebérletek nemzetközi utazásra nem vehetők igénybe, azaz szerbiai úti cél esetén az országhatárig sem érvényesek, az ilyen bérletek tulajdonosainak utazásuk teljes hosszára érvényes menetjeggyel kell rendelkezniük. A kizárólag belföldön, Szeged-Röszke állomások között utazók használhatják az ország- és Csongrád-Csanád vármegyebérleteket is.

Nyitóképünkön a magyar és szerb Uzsgyi első találkozása Horgoson (fotó: Kormányos László).

Ezek is érdekelhetik

Célegyenesben a MÁV-GYSEV vonalátadás előkészítése

Célegyenesben a vonalátadás: 2025. július 1-től a GYSEV 752 km vasúti pálya üzemeltetését veszi át a MÁV-csoporttól.

Már élesben működik a MÁV késési biztosítása

Életbe lépett a késési biztosítás a MÁV-csoport járatain: az adott járat 20 percet elérő késése esetén a menetjegy árának fele visszajár.

Ez történt a II. Vasúti Járműipari Szimpóziumon – összefoglaló

A II. Vasúti Járműipari Szimpóziumon elhangzott előadások, panelbeszélgetések legfontosabb momentumait foglaltuk össze egy helyen.

Lázár János: jövőre már 100 bérelt mozdonya lehet a MÁV-nak

A nyári szezon kihívás lesz a közösségi közlekedésben, de kiemelten készülnek. Hamarosan élesben is indul késésbiztosítás.

MÁV: rekord utasforgalom és rendkívüli mentesítő járatok a májusi hosszú hétvégén

A MÁV rekordforgalmat bonyolított és rendkívüli, eddig nem alkalmazott megoldásokat is eszközölt a hatékony utasszállítás érdekében.

Figyelmeztető piktogramok a vasúti átjárókban

Növekszik a súlyos vagy akár halálos kimenetelű balesetek száma a vasúti átjárókban, amelyek oka az okoseszközök miatti figyelmetlenség.

Legfrissebb híreink

A hétvégén főszezoni forgalomra készül a MÁV – megerősítve, újraszervezve

A MÁV már a mostani hétvégén is kiemelt, csúcsidőszaki utasforgalommal számol, megtették a szükséges intézkedéseket.

Az Alstom 6600 négyzetméternyi napelem telepítésével zöldíti áramfelhasználását Mátranovákon

A 1,5 megawatt kapacitású napelempark évente a gyár áramfogyasztásának több mint 20 százalékát biztosítja majd megújuló energiaforrásból.

Szergej dízelmozdonyokkal erősít az RCH

A vontatási képessége fejlesztése érdekében két korszerűsített M62-es dízelmozdonnyal bővítette flottáját a Rail Cargo Hungaria.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A hétvégén főszezoni forgalomra készül a MÁV – megerősítve, újraszervezve

A MÁV már a mostani hétvégén is kiemelt, csúcsidőszaki utasforgalommal számol, megtették a szükséges intézkedéseket.

Az Alstom 6600 négyzetméternyi napelem telepítésével zöldíti áramfelhasználását Mátranovákon

A 1,5 megawatt kapacitású napelempark évente a gyár áramfogyasztásának több mint 20 százalékát biztosítja majd megújuló energiaforrásból.

A fafuvarozás vasúti megoldásának fenntartása gazdasági és környezeti érdek

A vasúti fuvarozás lehetővé teszi a károsanyag-kibocsátás jelentős csökkentését és hozzájárul a logisztikai folyamatok biztonságához és hatékonyságához.

A rovat további cikkei

Az Alstom 6600 négyzetméternyi napelem telepítésével zöldíti áramfelhasználását Mátranovákon

A 1,5 megawatt kapacitású napelempark évente a gyár áramfogyasztásának több mint 20 százalékát biztosítja majd megújuló energiaforrásból.

Szergej dízelmozdonyokkal erősít az RCH

A vontatási képessége fejlesztése érdekében két korszerűsített M62-es dízelmozdonnyal bővítette flottáját a Rail Cargo Hungaria.

Rekordokat döntött az idei transport logistic – köztük magyar szereplőkkel

Az összesen 2722 kiállítóval és a több mint 77 ezer látogatóval a transport logistic új rekordokat döntött.