Az AŽD Praha a csehországi Obrnice–Čížkovice vonalat követően a V-Híddal partnerségben Magyarországon is tesztelni fogja az úgynevezett „Intelligens vasút 4.0” digitális mellékvonali koncepciót.
A jelző- és biztosítóberendezéseket gyártó vállalat 2016-ban igencsak leromlott állapotban szerezte meg a csehországi úgynevezett „Szilvavasutat” (képünkön), amit három év alatt korszerűsített a jelentősen digitalizált üzemeléshez. A személyszállítás 2019 decemberében indulhatott újra.
A telepített technológia magába foglalja az 1-es és 2-es szintű ETCS-t, valamint az LTE-t/wifit az automatizált üzem érdekében. A vasúti átjárókat ellátták állapotadat-átviteli eszközökkel, hogy lehetővé tegyék a kommunikációt a digitálisan felszerelt közúti járművekkel, a kialakulóban lévő C-Roads előírásoknak megfelelően.
Ugyanakkor az AŽD Praha szerint optimalizálták a különböző vezérlő, automatizálási és eszközfelügyeleti rendszerek megbízhatóságát egy olyan modell kidolgozása érdekében, melyet más regionális vasútvonalaknál is alkalmazni lehet. A vállalat három éven keresztül intenzíven fejlesztett, fektetett be jelentős forrásokat, majd fokozatosan telepítette azokat a technológiákat, melyek a digitális kommunikációnak köszönhetően ma már az úgynevezett intelligens vasút 4.0-t alkotják. Ezt most a hagyományos, órás követésű forgalom mellett igazolni is tudják a biztonság, a megbízhatóság és a rendelkezésre állás szempontjából.