fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Indul a BuBe fővárosi szakasza is

Hatályba lépett a vállalkozói szerződés a Ferencváros és Soroksár állomások közötti részre.

Egy június 28-i kormányhatározat nyomán csütörtökön megszületett az alapítói határozat is a beruházó MÁV számára az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) részéről a projekt forrásának biztosításáról – értesült a Világgazdaság Csepreghy Nándortól, az ÉKM parlamenti államtitkárától.

Mint emlékezetes, a Budapest–Belgrád vonal magyar szakaszának fejlesztésére eredetileg aláírt nemzetközi szerződés még a teljes Ferencváros–Kelebia szakaszra vonatkozott, ám később először csak a Soroksár–Kelebia közötti projekt indult közös kínai-magyar szervezésben. Később azonban a fővárosi szakasz előkészítése is megtörtént, ehhez a beszerzési tendert 2022 januárjában nyerte el 53 milliárd forintért a V-Híd Építő Zrt. és a China Railway Magyarország Kft. konzorciuma.

- Hirdetés -

A tender érdekessége volt, hogy az általában szokásos eljárástól eltérően a tervezési és kivitelezési munkákra együtt írták ki a beszerzést. A 6,9 kilométer hosszú Soroksár–Ferencváros szakasz a beruházás végén a 150-es vonal délebbi részének rekonstrukció utáni állapotához lesz hasonló: kétvágányú, villamosított, az uniós korridorokra vonatkozó követelményeket teljesítő, tehát 22,5 tonna tengelyterhelésű, ETCS Level 2 vonatbefolyásolással felszerelt pálya épül. A szakasz tervezési és engedélyezési sebessége 80 kilométer per óra.

Nyitóképünkön a Budapest és Kelebia közötti munkálatok (fotó: MÁV).

Ezek is érdekelhetik

Bemutatták a Budapest-Belgrád vasútvonal új kínai vonatát

A kínai szupervonatok Magyarországon is közlekednek majd, amennyiben rendelkezni fognak a szükséges engedélyekkel.

Kínai vasútipari vállalatot először vizsgálnak külföldi támogatások miatt az Európai Unióban

Az Európai Bizottság átfogó vizsgálatot kezdeményezett a külföldi támogatások ügyében a kínai CRRC Qingdao Sifang Locomotive, az állami tulajdonú CRRC Corporation leányvállalata ellen, amely anyavállalat érdekelt a Budapest-Belgrád vasútvonal építésében.

Még idén holdinggá alakulhat a MÁV

Az államvasút átszervezéséről a V-Híd konferenciáján beszélt Kikina Artúr vezérigazgató-helyettes. Az Építési és Közlekedési Minisztérium vasútépítésért felelős addigi helyettes államtitkárát, Kikina Artúrt január 15-i hatállyal...

A vasút tíz éve jön

Megnyílt a V-Híd első, kétnapos, nemzetközi mérnökkonferenciája Balatonalmádiban. Miért hívtuk össze ezt a kétnapos mérnökkonferenciát? – tette föl a kérdést megnyitója elején Sárváry István, a...

Újvidék és Szabadka között 2025 tavaszán indulhatnak a vonatok

A szerbek már tervezik Belgrádtól Nišig, onnan pedig Szófia, illetve Szkopje irányába a pálya fejlesztését. A már működő, 75 kilométeres Belgrád és Újvidék közötti szakaszhoz...

A V-Híd Cargo alkalmazkodik a kihívásokkal teli környezethez

Vanya László, a V-Híd Cargo Zrt. vezérigazgatója arról is beszélt a vele készült interjúban, hogy a pályaüzemeltetés rendelkezzen olyan kiszámítható stratégiával, amely alapján a piaci szereplők tervezhetnek.

Legfrissebb híreink

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.

Országos állomásmegújítási program indul

Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV közös állomásmegújítási programot indított, melyre a pályázati kiírások már elérhetők.