Hatályba lépett a vállalkozói szerződés a Ferencváros és Soroksár állomások közötti részre.
Egy június 28-i kormányhatározat nyomán csütörtökön megszületett az alapítói határozat is a beruházó MÁV számára az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) részéről a projekt forrásának biztosításáról – értesült a Világgazdaság Csepreghy Nándortól, az ÉKM parlamenti államtitkárától.
Mint emlékezetes, a Budapest–Belgrád vonal magyar szakaszának fejlesztésére eredetileg aláírt nemzetközi szerződés még a teljes Ferencváros–Kelebia szakaszra vonatkozott, ám később először csak a Soroksár–Kelebia közötti projekt indult közös kínai-magyar szervezésben. Később azonban a fővárosi szakasz előkészítése is megtörtént, ehhez a beszerzési tendert 2022 januárjában nyerte el 53 milliárd forintért a V-Híd Építő Zrt. és a China Railway Magyarország Kft. konzorciuma.
A tender érdekessége volt, hogy az általában szokásos eljárástól eltérően a tervezési és kivitelezési munkákra együtt írták ki a beszerzést. A 6,9 kilométer hosszú Soroksár–Ferencváros szakasz a beruházás végén a 150-es vonal délebbi részének rekonstrukció utáni állapotához lesz hasonló: kétvágányú, villamosított, az uniós korridorokra vonatkozó követelményeket teljesítő, tehát 22,5 tonna tengelyterhelésű, ETCS Level 2 vonatbefolyásolással felszerelt pálya épül. A szakasz tervezési és engedélyezési sebessége 80 kilométer per óra.
Nyitóképünkön a Budapest és Kelebia közötti munkálatok (fotó: MÁV).