Mindkét ország hatóságai Röszkén végzik majd az ellenőrzést.
Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Belgrádban tárgyalt. A megbeszélések középpontjában – az MTI beszámolója szerint – az infrastrukturális hálózatok összekapcsolásának ügye állt az energetika és a közlekedés terén.
A miniszter beszámolt arról, hogy október 24-től megindulhat a személyszállítás a Szegedet Szabadkával összekötő vasútvonalon, a magyar oldalon kettő, a szerb oldalon öt megállóval. Mint emlékezetes, itt nyolc éve szűnt meg a forgalom a migránshelyzetre hivatkozva.
Az elmúlt években azonban felújították a vasútvonal szerbiai szakaszát, és a magyar oldalon is folyik az átépítés. A vonalon a sínek már járhatóak, így korlátozott módon a tehervonatok számára ez most a szintén megújuló Szabadka–Budapest vonal kerülő útiránya.
A felsővezeték még nincs kész, így a Magyar Vasút információi szerint október 24-én két (egy-egy magyar és szerb), orosz gyártmányú, Uzsgyi becenevű motorvonattal indul a forgalom. (Szerbia a 2010-es évek elején vásárolt a Metrovagonmastól dízel motorvonatokat, így az ő ŽS 711 jelű, korszerűsített járműveik modernebb külsőt mutatnak a Magyarország által egy évtizeddel korábban beszerzett 416-os sorozatú szerelvényeknél, de műszakilag és utaskomfortot tekintve hasonlóak.)
Az itt közlekedő személyvonatoknak körülbelül 1 óra 15 perces menetidővel kell számolni, de ez majd jelentősen csökkenhet, ha végre nem kell megállni határellenőrzésre. Abban már sikerült megállapodni, hogy egy helyszínen fog zajlani a határellenőrzés, Magyarországon, ahol a két állam határőrei együtt fognak dolgozni a várakozás lerövidítése érdekében –
mondta a miniszter.
Nyitóképünkön a szabadkai vasútállomás (fotó: Wikipedia).