fbpx
2025. november 17. hétfő

Tíz éve szolgálnak Flirtök a GYSEV-nél

Azóta már a Stadler motorvonatainak két generációja dolgozik a Nyugat-Dunántúlon.

Tíz éve avatta fel első Flirt motorvonatát Sopronban a GYSEV. A gyártó Stadler a járműveket a tervezetthez képest korábban leszállította, így 2013 decemberében két új zöld-sárga Flirt is útjára indulhatott a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd szakaszon – írja a GYSEV közleménye. A Flirt kategóriájának egyik legsikeresebb és legkiforrottabb terméke, nagy tetszésnek örvend mind az utazóközönség, mind a munkavállalók körében. A modern motorvonatok az utazást és a fedélzeten szolgálatot teljesítő munkatársaknak is kényelmesebbé, vonzóbbá és digitalizálttá tették.

A GYSEV az átadást követően folyamatosan bővítette Flirt-flottát: a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd nagyprojekt keretében négy járművet szerzett be. Ezután egy MÁV-START-tal közös projektnek köszönhetően újabb hat Flirt került a GYSEV-hez. A vasúttársaságnál 2019-ig újabb tíz villamos motorvonat állt forgalomba – ez utóbbiak már a Flirt 3-as generációt képviselik. Jelenleg húszdarabos a flotta, így a vasúttársaság regionális forgalmait kizárólag ezekkel a modern járművekkel bonyolítja a villamosított szakaszokon.

Németh Lajos GYSEV-es mozdonyvezető gyakran vezeti az első generációs, 10 éves Flirtöket és nagy lelkesedéssel fogadta a felkérést a második generációs Flirt motorvonatok futópróbáztatására is.

Teljesen más világ egy régi Szili mozdony és a Flirt, ahol egy számítógép vezérel mindent. Össze sem lehet hasonlítani egy 12 órás szolgálatot: Flirt esetében számunkra fontos szempont, hogy egy kulturált, tiszta, ápolt vezetőfülke fogad bennünket

– mondta.

A zöld-sárga Flirt 1-es flotta az elmúlt 10 év alatt összesen csaknem 18 millió kilométert futott már, a nyugati régió közösségi közlekedésének fontos részévé vált.

A GYSEV szakemberei szerint a személyszállításban rendkívül komoly előrelépés volt a villamos motorvonatok szolgálatba állítása. Számos szempontból könnyítik meg és teszik kényelmesebbé, komfortosabbá az utazóközönség közlekedését. Az utasszámok növekedése is bizonyíték lehet arra, hogy egyre többen választják az alacsonypadlós, biztonságos, csendes motorvonatokat közlekedési eszközként.

Ezek is érdekelhetik

Új szigetperon és átépített vágányhálózat Kapuváron – befejeződött a GYSEV fejlesztése

Befejeződött a kapuvári vasútállomás teljes körű átépítése, amelynek eredményeként kényelmesebbé és akadálymentesebbé vált az utasforgalom.

6,2 milliárdos beruházással bővíti budapesti K+F központját a Siemens Mobility

A fejlesztés új mérnöki munkahelyeket teremt, és tovább növeli Magyarország szerepét a nemzetközi vasúti innovációban.

KÉKTÚRA mozdonyt és motorvonatot mutatott be a GYSEV

Az újonnan matricázott járművekkel a természetjárás és a fenntartható közlekedés kapcsolatát népszerűsíti a GYSEV.

Ilyen lesz GYSEV új InterCity-motorvonata – indul a hazai gyártás Szolnokon

Elkészült a GYSEV által rendelt 11 db új FLIRT InterCity-motorvonat végleges arculata, és még ősszel elkezdődik a kocsiszekrények gyártása.

Utaskomfort-növelő beruházások a GYSEV-nél

A júliusi MÁV-GYSEV vasútvonal-átvételt követően a GYSEV több helyszínen utaskomfort-növelő beruházásokat végzett és folytat jelenleg is.

A MÁV és a GYSEV aláírták a vonalátadásról szóló szerződést

Július elsejével a GYSEV 752 km nyugat-magyarországi vasúti pálya üzemeltetését vette át a MÁV-csoporttól.

Legfrissebb híreink

Újra gépi vasútkocsi-tisztítás Szegeden

A MÁV közel 800 millió forintos fejlesztésének köszönthetően Szeged-Rendező állomáson egy új kocsimosó létesült.

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Digitalizáció és innovatív megoldások a hazai közlekedés fejlődéséért

Vezető technológiai vállalatként a Siemens Mobilitynél a vasúti ágazatban egyedülálló módon kapcsolják össze a valós és a digitális világot.

Mesterséges Intelligencián alapuló megoldások a Hitachi Rail-nél

HMAX-ot a vonatok, a jelzőrendszerek és a teljes infrastruktúra optimalizálása érdekében fejlesztette a Hitachi Rail.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

A rovat további cikkei

60 milliárd forint saját forrást áldoz a MÁV a jövő évi pályaberuházásokra

A program országos szintű, a lassújelek felszámolásán túl lesznek olyan helyszínek is, ahol komolyabb beavatkozásokra kerül sor.

A METRANS tovább fejleszti szolgáltatását a Xi’an–Budapest vasúti folyosón

A METRANS együttműködési megállapodást (MoU) írt alá a Beijing Trans Eurasia-val és a Xi’an Nemzetközi Kikötővel

Új vezérigazgató a GYSEV CARGO Zrt. élén

Riegler Andrást, a GYSEV CARGO Zrt. jelenlegi Gazdálkodási vezetőjét választották a vállalat új vezérigazgatójának.