Azóta már a Stadler motorvonatainak két generációja dolgozik a Nyugat-Dunántúlon.
Tíz éve avatta fel első Flirt motorvonatát Sopronban a GYSEV. A gyártó Stadler a járműveket a tervezetthez képest korábban leszállította, így 2013 decemberében két új zöld-sárga Flirt is útjára indulhatott a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd szakaszon – írja a GYSEV közleménye. A Flirt kategóriájának egyik legsikeresebb és legkiforrottabb terméke, nagy tetszésnek örvend mind az utazóközönség, mind a munkavállalók körében. A modern motorvonatok az utazást és a fedélzeten szolgálatot teljesítő munkatársaknak is kényelmesebbé, vonzóbbá és digitalizálttá tették.
A GYSEV az átadást követően folyamatosan bővítette Flirt-flottát: a Sopron–Szombathely–Szentgotthárd nagyprojekt keretében négy járművet szerzett be. Ezután egy MÁV-START-tal közös projektnek köszönhetően újabb hat Flirt került a GYSEV-hez. A vasúttársaságnál 2019-ig újabb tíz villamos motorvonat állt forgalomba – ez utóbbiak már a Flirt 3-as generációt képviselik. Jelenleg húszdarabos a flotta, így a vasúttársaság regionális forgalmait kizárólag ezekkel a modern járművekkel bonyolítja a villamosított szakaszokon.
Németh Lajos GYSEV-es mozdonyvezető gyakran vezeti az első generációs, 10 éves Flirtöket és nagy lelkesedéssel fogadta a felkérést a második generációs Flirt motorvonatok futópróbáztatására is.
Teljesen más világ egy régi Szili mozdony és a Flirt, ahol egy számítógép vezérel mindent. Össze sem lehet hasonlítani egy 12 órás szolgálatot: Flirt esetében számunkra fontos szempont, hogy egy kulturált, tiszta, ápolt vezetőfülke fogad bennünket
– mondta.
A zöld-sárga Flirt 1-es flotta az elmúlt 10 év alatt összesen csaknem 18 millió kilométert futott már, a nyugati régió közösségi közlekedésének fontos részévé vált.
A GYSEV szakemberei szerint a személyszállításban rendkívül komoly előrelépés volt a villamos motorvonatok szolgálatba állítása. Számos szempontból könnyítik meg és teszik kényelmesebbé, komfortosabbá az utazóközönség közlekedését. Az utasszámok növekedése is bizonyíték lehet arra, hogy egyre többen választják az alacsonypadlós, biztonságos, csendes motorvonatokat közlekedési eszközként.