A felújítás keretében az összesen 123 darabos flotta elsőként beszerzett egységeinek műszaki színvonalát emelték a később érkező, korszerűbb vonatok szintjére.
A Stadler Szerviz üzletágának magyarországi csapata sikerrel végezte el 60 db első generációs FLIRT motorvonat felújítását a MÁV Zrt. részére – tájékoztatott közleményében a vállalat. A felújítás keretében az összesen 123 darabos flotta elsőként beszerzett egységeinek műszaki színvonalát emelték a később érkező, bizonyos tulajdonságaiban korszerűbb vonatok szintjére. A járművek korszerűsítését a terveknek megfelelően 4 éven belül végezte el a Stadler által vezetett konzorcium, amelynek eredményeként a MÁV-START műszakilag egységes, homogén járműállományt üzemeltethet.
A MÁV Zrt. 2006. és 2010. között, két lépcsőben 60 FLIRT típusú motorvonatot szerzett be a budapesti elővárosi közlekedés modernizálása érdekében. Ezek voltak az első, úgynevezett „piros” FLIRT-ök, amelyek, alacsony fajlagos energiafelhasználásuk, intenzív gyorsítóképességük, 160 km/h engedélyezett sebességük, megbízhatóságuk és üzemkészségük miatt népszerűvé váltak az utazóközönség körében, és nagyban hozzájárultak a MÁV szolgáltatási színvonalának növeléséhez.
A növekvő utasigényekre reagálva a MÁV-START Zrt. 2014. és 2016. között több lépcsőben, további 63 új FLIRT típusú motorvonatot vásárolt. Ugyan mind az első, mind pedig a második beszerzési hullámban utasforgalomba állt FLIRT motorvonatok egy járműtípushoz tartoznak, a folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően a korszerűsítések, az utazási komfort növelését, az esélyegyenlőséget és az üzemeltetés egyszerűsítését célzó fejlesztések miatt a különböző generációt képviselő járművek mégis eltértek egymástól. Ezért a MÁV-START Zrt. úgy döntött, hogy a régebbi flotta felszereltségét, műszaki színvonalát és külső megjelenését az újabb FLIRTökhöz igazítja.
A munkát a Stadler vezette konzorcium nyerte el, a 60 db FLIRT átalakítása négy évet vett igénybe. A munka 2019 decemberében kezdődött, és 2023 decemberében fejeződött be, amely során korszerűsítésre került többek között az utastájékoztató-rendszer, illetve laptopok, mobiltelefonok töltéséhez használható dugaszoló aljzatokat és USB-töltőket szereltek be az ülések mellé. Fejlesztették az ajtóknál beszerelt mozgássérült-emelőket, amelynek köszönhetően az azt használók már nem csak szemből, hanem oldalról is fel tudnak szállni a járműre a keskenyebb peronokról. A mosdók belső felületét graffiti- és karcálló fóliával fedték be, a vakok és gyengénlátók tájékoztatása érdekében Braille-írásos szövegeket helyeztek fel. Korszerűsítésre került a videós térfigyelő rendszer is, a képminőség javulása mellett a készülékek éjjellátó funkcióval is rendelkeznek. A járművezetők kényelmét szolgálja, hogy a vezetőfülkékbe felszerelésre kerültek számítógépes tablet dokkolók. A fejlesztés opciós feladatként tartalmazta a külső színterv és feliratok egységesítését, így a piros járművek az újabbakkal megegyező kék-fehér külső színvilágot kaptak, továbbá a járművek padlóburkolata is megújult.
A vonatok elsősorban a dunántúli vonalakon, így Budapest-Győr-Hegyeshalom, Székesfehérvár- Balatonfüred, Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa, Budapest-Pusztaszabolcs-Dombóvár, illetve Budapest és Dunaújváros között közlekedtek, az átalakítás és az egységesítés után is itt álltak újból forgalomba.