fbpx
2024. május 19. vasárnap

Tengeri szél hajtja majd a mozdonyokat Németországban

Az Északi-tengeri szél termelte energia hajtja 2025-től a Deutsche Bahn villanymozdonyait és motorvonatait – egyelőre a 365-ből csak három napig.

A DB Csoport leányvállalata, a DB Energie és a karlsruhei székhelyű EnBW Energie Baden-Württemberg AG energiaipari vállalat megkötötte a zöldáramra vonatkozó áramvásárlási szerződést (PPA). Ez a hosszú távú szállítási szerződés egy új szélerőműparkot foglal magában, amely a tervek szerint 2025 végén kezdi meg működését – tette közzé az EnBW

Az EnBW tengeri szélenergia projektet a „He Dreiht” névre keresztelték el. A tervek szerint a körülbelül 20 megawatt (MW) kapacitású létesítményből a zöld villamos energiát a Deutsche Bahn felsővezeték-hálózatába irányítják.

Ez a nagyságrendű teljesítmény egyenértékű a teljes német vasúti hálózat vontatási igényének három napig tartó fenntartásával. A kezdeményezés a szén-dioxid-kibocsátást becslések szerint évi 60 000 tonnával csökkenti.

- Hirdetés -

A szélerőműparkot 2024-től kezdődően létesítik körülbelül 90 kilométerre északnyugatra a németországi Borkum szigettől és körülbelül 110 kilométerre nyugatra a Helgoland szigetcsoporttól. A termelés várhatóan 2025 végén kezdődik. Az EnBW, miután a 2017-es németországi tenderen megszerezte a kezdeti offshore ajánlatot egy úttörő, nulla költségű ajánlattal, mintegy 2,4 milliárd eurós beruházást tett a tengeri szélenergia projekt érdekében.

Jelenleg a DB már túllépte a 65 százalékos határt a megújuló források vontatási áramában, ami jelentős ugrás a német állami zöldáram-egyesülésnél, ahol az átlag jelenleg az 50 százalékos küszöb alatt mozog. A DB leányvállalata,

a DB Energie 2038-ra teljesen zöld vontatási áram elérésére törekszik,

erőművi és ezért a szállítási szerződések portfóliójának átfogó átalakításába kezd. A hagyományos fosszilis tüzelőanyagok fokozatosan átadják a terepet a fenntartható energiáknak.

Borítókép: EnBW

Ezek is érdekelhetik

Rekordmélységben a Deutsche Bahn pontossága

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

Legyen a MÁV-nak saját zöldenergia-termelése!

A Szabadjelzés konferencia és partnertalálkozó energia-kerekasztala az alkalmazkodásról szólt. Beszámoltunk már a MÁV Szabadjelzés című konferenciájának több részletéről is. Az energetikai témájú kerekasztal-beszélgetés indító előadását...

A hatezer milliárd forintos vasútfejlesztés, ami sosem akar elkészülni

A Deutsche Bahnnak nem csak a vonatai, a projektjei is elképesztő sokat késnek. Hiába a jelentős vasúti beruházások Baden-Württembergben, az elszálló költségek miatt a vasútbarátok is fanyalognak.

A német vasút válófélben van Kínától?

A nagypolitika nyomására el kellene távolítani a német vasút Huawei technológiáját, amely jelenleg a DB informatikai infrastruktúrájának létfontosságú része. A csere akár 400 millió eurójába kerülhet a cégnek.

Kevesebb pénz, kevesebb vasút, mondta Berthold Huber (DB)

Abban hibáztak, hogy nem jelezték a kormányzatnak egyértelműen, a számukra biztosított pénz nem elég a német vasút színvonalának a fenntartásához - nyilatkozta Berthold Huber, a Deutsche Bahn infrastruktúráért felelős igazgatósági tagja a The Pioneer Briefing kérdésére.

Németország megduplázza a tehergépjárművek útdíját és eurómilliárdokat fektet a vasútba

A szennyező teherautók fogják a zöld vasúti fejlesztéseket finanszírozni a következő években.

Legfrissebb híreink

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Nem lesz szükség Ukrajnába nyomtávváltásra?

Már épülnek Ukrajnában a normál nyomtávú szakaszok, amik feleslegessé teszik nem csak Záhonynál, hanem a lengyel, szlovák szakaszon is a költséges átrakásokat. Már fektetik a...