Az Északi-tengeri szél termelte energia hajtja 2025-től a Deutsche Bahn villanymozdonyait és motorvonatait – egyelőre a 365-ből csak három napig.
A DB Csoport leányvállalata, a DB Energie és a karlsruhei székhelyű EnBW Energie Baden-Württemberg AG energiaipari vállalat megkötötte a zöldáramra vonatkozó áramvásárlási szerződést (PPA). Ez a hosszú távú szállítási szerződés egy új szélerőműparkot foglal magában, amely a tervek szerint 2025 végén kezdi meg működését – tette közzé az EnBW.
Az EnBW tengeri szélenergia projektet a „He Dreiht” névre keresztelték el. A tervek szerint a körülbelül 20 megawatt (MW) kapacitású létesítményből a zöld villamos energiát a Deutsche Bahn felsővezeték-hálózatába irányítják.
Ez a nagyságrendű teljesítmény egyenértékű a teljes német vasúti hálózat vontatási igényének három napig tartó fenntartásával. A kezdeményezés a szén-dioxid-kibocsátást becslések szerint évi 60 000 tonnával csökkenti.
A szélerőműparkot 2024-től kezdődően létesítik körülbelül 90 kilométerre északnyugatra a németországi Borkum szigettől és körülbelül 110 kilométerre nyugatra a Helgoland szigetcsoporttól. A termelés várhatóan 2025 végén kezdődik. Az EnBW, miután a 2017-es németországi tenderen megszerezte a kezdeti offshore ajánlatot egy úttörő, nulla költségű ajánlattal, mintegy 2,4 milliárd eurós beruházást tett a tengeri szélenergia projekt érdekében.
Jelenleg a DB már túllépte a 65 százalékos határt a megújuló források vontatási áramában, ami jelentős ugrás a német állami zöldáram-egyesülésnél, ahol az átlag jelenleg az 50 százalékos küszöb alatt mozog. A DB leányvállalata,
a DB Energie 2038-ra teljesen zöld vontatási áram elérésére törekszik,
erőművi és ezért a szállítási szerződések portfóliójának átfogó átalakításába kezd. A hagyományos fosszilis tüzelőanyagok fokozatosan átadják a terepet a fenntartható energiáknak.
Borítókép: EnBW