fbpx
2024. március 5. kedd

Kevesebb pénz, kevesebb vasút, mondta Berthold Huber (DB)

Abban hibáztak, hogy nem jelezték a kormányzatnak egyértelműen, a számukra biztosított pénz nem elég a német vasút színvonalának a fenntartásához – nyilatkozta Berthold Huber, a Deutsche Bahn infrastruktúráért felelős igazgatósági tagja a The Pioneer Briefing kérdésére.

A német vasút pontossági válságban van. Tavaly a távolsági vonatoknak csak 65,2 százaléka érkezett meg a célállomásra a megfelelő időben – és még az is csak mindenféle statisztikai trükkökkel. A hálózat korszerűsítése érdekében a vasút a vállalat történetének legnagyobb felújítási offenzíváját tervezi a következő években.

Berthold Huber feladata, hogy ez a lehető leggyorsabban megtörténjen. Huber 2022 júliusa óta a Deutsche Bahn infrastruktúráért felelős igazgatósági tagja. Huber a Pioneer Podcastban beszélgetett a szerkezetátalakítási tervekről. Elismerte, hogy a Deutsche Bahn által kínált szolgáltatásokkal az utasok már nem elégedettek

- Hirdetés -

– Következetesen fel kell újítanunk a vasúti hálózatot, hogy az ügyfelek ismét elégedettebbek legyenek.

A kérdésre, hogy miért nem kezdték el korábban a rehabilitációt, Huber azt válaszolta, kétségtelenül követtek el hibákat. Sokáig abban reménykedtek, hogy az infrastruktúrára rendelkezésre álló szűkös pénzeszközökből valahogyan meg tudják oldani a felújítást.

Túl későn mondták ki egyértelműen: ez így egyszerűen nem mehet tovább.

Ehhez a vasútnak további milliárdokra van szüksége. Huber optimista, hogy a szövetségi kormány biztosítja számára ezeket a pénzeket: – Feltételezem, hogy további 45 milliárdot kapunk. Ha kevesebb pénz van, akkor kevesebb vasút is lesz. És akkor újra kell majd tárgyalni a közlekedéspolitikai célokat.

Ezek is érdekelhetik

Rekordmélységben a Deutsche Bahn pontossága

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

A hatezer milliárd forintos vasútfejlesztés, ami sosem akar elkészülni

A Deutsche Bahnnak nem csak a vonatai, a projektjei is elképesztő sokat késnek. Hiába a jelentős vasúti beruházások Baden-Württembergben, az elszálló költségek miatt a vasútbarátok is fanyalognak.

Tengeri szél hajtja majd a mozdonyokat Németországban

Az Északi-tengeri szél termelte energia hajtja 2025-től a Deutsche Bahn villanymozdonyait és motorvonatait - egyelőre a 365-ből csak három napig.

A német vasút válófélben van Kínától?

A nagypolitika nyomására el kellene távolítani a német vasút Huawei technológiáját, amely jelenleg a DB informatikai infrastruktúrájának létfontosságú része. A csere akár 400 millió eurójába kerülhet a cégnek.

Németország megduplázza a tehergépjárművek útdíját és eurómilliárdokat fektet a vasútba

A szennyező teherautók fogják a zöld vasúti fejlesztéseket finanszírozni a következő években.

Egymillió darab tíz eurós jegyet kínál a nyárra a DB

A Deutsche Bahn bejelentette, hogy az utazók nyár közepéig 10 euró alatti áron kaphatnak jegyet bizonyos rövid távú ICE-utakra.

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });