Abban hibáztak, hogy nem jelezték a kormányzatnak egyértelműen, a számukra biztosított pénz nem elég a német vasút színvonalának a fenntartásához – nyilatkozta Berthold Huber, a Deutsche Bahn infrastruktúráért felelős igazgatósági tagja a The Pioneer Briefing kérdésére.
A német vasút pontossági válságban van. Tavaly a távolsági vonatoknak csak 65,2 százaléka érkezett meg a célállomásra a megfelelő időben – és még az is csak mindenféle statisztikai trükkökkel. A hálózat korszerűsítése érdekében a vasút a vállalat történetének legnagyobb felújítási offenzíváját tervezi a következő években.
Berthold Huber feladata, hogy ez a lehető leggyorsabban megtörténjen. Huber 2022 júliusa óta a Deutsche Bahn infrastruktúráért felelős igazgatósági tagja. Huber a Pioneer Podcastban beszélgetett a szerkezetátalakítási tervekről. Elismerte, hogy a Deutsche Bahn által kínált szolgáltatásokkal az utasok már nem elégedettek
– Következetesen fel kell újítanunk a vasúti hálózatot, hogy az ügyfelek ismét elégedettebbek legyenek.
A kérdésre, hogy miért nem kezdték el korábban a rehabilitációt, Huber azt válaszolta, kétségtelenül követtek el hibákat. Sokáig abban reménykedtek, hogy az infrastruktúrára rendelkezésre álló szűkös pénzeszközökből valahogyan meg tudják oldani a felújítást.
Túl későn mondták ki egyértelműen: ez így egyszerűen nem mehet tovább.
Ehhez a vasútnak további milliárdokra van szüksége. Huber optimista, hogy a szövetségi kormány biztosítja számára ezeket a pénzeket: – Feltételezem, hogy további 45 milliárdot kapunk. Ha kevesebb pénz van, akkor kevesebb vasút is lesz. És akkor újra kell majd tárgyalni a közlekedéspolitikai célokat.