fbpx
2024. május 19. vasárnap

Kevesebb pénz, kevesebb vasút, mondta Berthold Huber (DB)

Abban hibáztak, hogy nem jelezték a kormányzatnak egyértelműen, a számukra biztosított pénz nem elég a német vasút színvonalának a fenntartásához – nyilatkozta Berthold Huber, a Deutsche Bahn infrastruktúráért felelős igazgatósági tagja a The Pioneer Briefing kérdésére.

A német vasút pontossági válságban van. Tavaly a távolsági vonatoknak csak 65,2 százaléka érkezett meg a célállomásra a megfelelő időben – és még az is csak mindenféle statisztikai trükkökkel. A hálózat korszerűsítése érdekében a vasút a vállalat történetének legnagyobb felújítási offenzíváját tervezi a következő években.

Berthold Huber feladata, hogy ez a lehető leggyorsabban megtörténjen. Huber 2022 júliusa óta a Deutsche Bahn infrastruktúráért felelős igazgatósági tagja. Huber a Pioneer Podcastban beszélgetett a szerkezetátalakítási tervekről. Elismerte, hogy a Deutsche Bahn által kínált szolgáltatásokkal az utasok már nem elégedettek

- Hirdetés -

– Következetesen fel kell újítanunk a vasúti hálózatot, hogy az ügyfelek ismét elégedettebbek legyenek.

A kérdésre, hogy miért nem kezdték el korábban a rehabilitációt, Huber azt válaszolta, kétségtelenül követtek el hibákat. Sokáig abban reménykedtek, hogy az infrastruktúrára rendelkezésre álló szűkös pénzeszközökből valahogyan meg tudják oldani a felújítást.

Túl későn mondták ki egyértelműen: ez így egyszerűen nem mehet tovább.

Ehhez a vasútnak további milliárdokra van szüksége. Huber optimista, hogy a szövetségi kormány biztosítja számára ezeket a pénzeket: – Feltételezem, hogy további 45 milliárdot kapunk. Ha kevesebb pénz van, akkor kevesebb vasút is lesz. És akkor újra kell majd tárgyalni a közlekedéspolitikai célokat.

Ezek is érdekelhetik

Rekordmélységben a Deutsche Bahn pontossága

Novemberben csak minden második távolsági vonat érkezett meg időben: ez az 52 százalékos eredmény új negatív rekord idén. A masszív restancia elsődleges okaként az országszerte zajló felújítási munkálatokat nevezte meg a német vasúttársaság.

A hatezer milliárd forintos vasútfejlesztés, ami sosem akar elkészülni

A Deutsche Bahnnak nem csak a vonatai, a projektjei is elképesztő sokat késnek. Hiába a jelentős vasúti beruházások Baden-Württembergben, az elszálló költségek miatt a vasútbarátok is fanyalognak.

Tengeri szél hajtja majd a mozdonyokat Németországban

Az Északi-tengeri szél termelte energia hajtja 2025-től a Deutsche Bahn villanymozdonyait és motorvonatait - egyelőre a 365-ből csak három napig.

A német vasút válófélben van Kínától?

A nagypolitika nyomására el kellene távolítani a német vasút Huawei technológiáját, amely jelenleg a DB informatikai infrastruktúrájának létfontosságú része. A csere akár 400 millió eurójába kerülhet a cégnek.

Németország megduplázza a tehergépjárművek útdíját és eurómilliárdokat fektet a vasútba

A szennyező teherautók fogják a zöld vasúti fejlesztéseket finanszírozni a következő években.

Egymillió darab tíz eurós jegyet kínál a nyárra a DB

A Deutsche Bahn bejelentette, hogy az utazók nyár közepéig 10 euró alatti áron kaphatnak jegyet bizonyos rövid távú ICE-utakra.

Legfrissebb híreink

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Tovább gyorsulnak a vonatok és a vasúti beruházások Kínában

A kínai Guiyang -Guangzhou gyorsvasút 250 kilométer/óráról 300-ra emeli üzemi sebességét. A China Railway országosan 432 milliárd jüant (59,2 milliárd dollárt) fektetett be 2023 első nyolc hónapjában vasútfejlesztésbe, ami 7,2 százalékkal több, mint tavaly.

A vasút valódi nyelve a jelzések rendszere

Továbbra is zajlik az EU és a vasúti szakmai szövetségek között a mozdonyvezetők nyelvtudását előíró szabályozás körüli egyeztetés. Az ALLRAIL és az ERFA szakmai szövetségek konszenzusos javaslatokat terjesztettek elő a közelmúltban. A HUNGRAIL azonban továbbra sem látja megvalósíthatónak, hogy a hazai mozdonyvezetőket B1 szintű angol nyelvtudással lássák el. 

Az idei és a jövő évi juttatásokról tárgyaltak a közlekedési vállalatok és a szakszervezetek

A béremelésről tárgyaltak a MÁV-VOLÁN-csoport és a szakminisztérium képviselői az érdekképviseletekkel.

A rovat további cikkei

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Nem lesz szükség Ukrajnába nyomtávváltásra?

Már épülnek Ukrajnában a normál nyomtávú szakaszok, amik feleslegessé teszik nem csak Záhonynál, hanem a lengyel, szlovák szakaszon is a költséges átrakásokat. Már fektetik a...