fbpx
2024. május 19. vasárnap

NTT DATA: a vállalati tanácsadás specialistája

Az NTT DATA Business Solutions SAP Platinum partnerként több mint három évtizede jelen van a vállalati informatikai piacon világszerte.

Anyacégünk a technológiai óriás japán NTT DATA a nemzetközi független elemzők szerint kategóriájában a világ első 8 vállalata között található. Az NTT DATA Business Solutions – a vállalati tanácsadási megoldásokra specializálódott cégcsoport – 30 országban, tizenháromezer munkatárssal szolgálja ki ügyfeleit.

Teljes körű IT megoldásszállító szoftver és tanácsadó cégként a hazai leányvállalat közel 250 ügyfélnél végzett munkáival csatlakozik a cégcsoport sikereihez. Közel 100 magasan képzett tanácsadó dolgozik projektjeinken, a legkülönbözőbb iparágakban. Tevékenységünk középpontjában az SAP tanácsadás és fejlesztés, a vállalati dokumentum- és információkezelés, archiválás és a felhő projektek állnak. Egyedi fejlesztéseinket ügyfeleinkkel karöltve, azok igényei alapján valósítjuk meg, támogatva hatékony működésüket. SAP projektjeink a legújabb tendenciákat követve a digitalizáció jegyében folynak csakúgy, mint a Software AG termékpalettája képviseleteként a folyamatmenedzsment és rendszerintegrációs munkák. Az NTT DATA Business Solutions Kft. éves árbevétele meghaladja a 3 milliárd forintot, és fokozatos, stabil növekedést mutat.

- Hirdetés -

Folyamatmenedzsment területünk több mint 25 éves múltra tekint vissza. Azóta következetesen fejlesztjük megoldásainkat, igazodva a legújabb, jövőbe mutató vállalati elvárásokhoz. A folyamatok tervezésétől azok optimalizációján át kínáljuk az erre alapuló alkalmazásfejlesztési, automatizációs, IT stratégiai, kockázatkezelési, rendszerintegrációs vagy éppen szervezetfejlesztési megoldásainkat – csak néhányat említve a területről.

A MÁV-csoport egyik legrégebbi ügyfelünk, számos sikeres folyamatszabályozási projektet tudhatunk hátunk mögött. Legtapasztaltabb kollégáink dolgoznak a cégcsoportnak hosszú évek óta.

Az NTT DATA (korábban IDS Scheer, majd itelligence név alatt) egy digitalizációs megoldással – konkrétan az üzleti folyamatok modellezésével – már 2006-tól hozzájárult a MÁV Zrt.-nél a vasúti személyszállítás, 2010-től pedig a vontatás-szolgáltatás területen a szolgáltatások javításához. 2014-től a MÁV-START Zrt.-nél folytatódott a közös munka, amely már nem csak az üzleti folyamatmodellezést, hanem az informatikai fejlesztések egységesítését és költségcsökkentését jelentette. Ezek alapján lehetőség nyílt a folyamatszimulációra és kockázatelemzésre, úgymint az integrált eljárási utasítások vagy a GDPR-jelentés automatikus, változáskövetett elkészítésére és a KPI-k elemzésére is.

Az NTT DATA szakmai támogatásával készült el 2019-ben a MÁV Zrt. főfolyamat-térképe. Ezt követően a folyamattérkép alapján az egyes folyamatok modelljei workshopok keretében kerültek felvételre és az ARIS alkalmazásban megrajzolásra. Az ARIS-ban a folyamatokat megjelenítő grafikus folyamatábra-modellek nem egymástól elkülönítetten, hanem az egyes folyamatok közötti kapcsolatokat is feltüntetve jelennek meg. Az ARIS, mint adatbázis alapú rendszer, számtalan lehetőséget nyújt a „folyamatbányászatra”, azaz a folyamatmodellekből kinyerhető adatok elemzésére és értékelésére.

A MÁV START Zrt és MÁV Zrt. sokéves tapasztalata a Folyamatmendzsment területen referenciaként szolgálhat más vasúti és közlekedési társaságok számára is. Kockázatmentes bevezetés mellett akár gyártási folyamatmodellezés és folyamatszimuláció is lehetséges – s mindez költséghatékonyabb fejlesztések mellett.

Többi szakterületünk által a nagyvállalati SAP megoldások teljes portfólióját, az ehhez kapcsolódó átfogó vállalati archiválási, információ- és dokumentummenedzsment megoldásainkat és egyedi fejlesztési kapacitásunkat ­­– a nemzetközi legjobb gyakorlatokra alapozva kínáljuk ügyfeleinknek. Vállalati mérettől függetlenül, a nagyvállalatoktól egészen a kis- és középvállalatok igényeit is képesek vagyunk kiszolgálni.

Tevékenységünket a piaci visszajelzések alapján a megbízhatóság és a szakértelem jellemzi.

www.nttdata-solutions.com/hu

Kapcsolat: info-solutions-hu@nttdata.com

Ezek is érdekelhetik

A köfi-központba könnyebb munkaerőt találni, mint a kisebb állomásokra

A MÁV négyezer kilométernyi országos törzshálózatából jelenleg 1117 kilométeren működik központi forgalomirányítás, azaz köfi. A nagyobbik magyar pályaműködtető a jövőben a szobi, miskolci, ceglédi vonalon is tervezi az állomások távoli irányítását. Kérdéseinkkel megpróbáltuk körüljárni a témát, a MÁV válaszait alább közöljük.

Nem hívogató a vasút jövője az egységes kommunikációs rendszer nélkül

A jövő még csak részben jött el – foglalhatjuk össze a Pwc tanulmányának lényegét.

A MÁV-START digitalizációja az értékesítésben: EGY JEGY rendszer és automata bővítés

A technológiai fejlődés eredményeképpen a közösségi közlekedési szolgáltatók értékesítésében az informatikai rendszerek szerepe megnőtt. A közösségi közlekedésben az értékesítési rendszerek fejlesztése és fejlődése az egységesítés irányába mozdult az EGY JEGY rendszer bevezetésével.

Mi szavatol a vonatok biztonságáért?

A biztosítóberendezések és a vonatbefolyásolás olyan szakterület, ahol sokszor a vasút iránt egyébként érdeklődők sem tájékozódnak jól. A Prolannál dolgozó biztosítóberendezési főmérnök, Tóth Péter segítségével az alapok megértésében szeretnénk segíteni.

Digitalizáció – a technológiai megújulás törvényszerűsége

A digitalizáció lényegének megértéséhez álljon itt két idézet! „A digitális átalakulásnak nincs alternatívája. Az előrelátó vállalatok új stratégiai lehetőségeket fognak kidolgozni maguknak – akik nem...

QR kódos utastájékoztatás az állomásokon

A MÁV továbbfejlesztette a mikorindul.hu/ szolgáltatását. A kijelzőkön lévő adatokat az utasok a saját mobiltelefonjukon is megnézhetik számos vasútállomás, például az összes villamosított budapesti elővárosi...

Legfrissebb híreink

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Új tarifarendszer teszi olcsóbbá és egyszerűbbé a közlekedést

A közösségi közlekedésben az elmúlt évtizedek legjelentősebb tarifareformja lépett hatályba március 1-jén.

Minden szegmensben kínál zöld vonatokat a Stadler

Rövidebb vagy hosszabb távolsági vasúti közlekedés, elővárosi gyorsvasút, tram-train – a kötöttpályás személyszállítás a Stadler termékeivel akkor is megoldható zéró helyi emisszióval, ha nem...

Az utasok a MÁV-START szolgáltatására szavaznak, rekordokat hoz 2023

A HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület veszélyesáru-szállítási munkacsoportjában folyó munkáról a testület vezetőjét, Sárosi Györgyöt, a Hungária Veszélyesáru Mérnöki Iroda Kft. ügyvezető igazgatóját kérdeztük.

A rovat további cikkei

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Nem lesz szükség Ukrajnába nyomtávváltásra?

Már épülnek Ukrajnában a normál nyomtávú szakaszok, amik feleslegessé teszik nem csak Záhonynál, hanem a lengyel, szlovák szakaszon is a költséges átrakásokat. Már fektetik a...