fbpx
2024. május 21. kedd

Nemzetközi perspektíva a felhagyandó mellékvonalakon

Kassa, Szatmárnémeti, Arad, Losonc felé lehetne kapcsolat.

Az augusztus 1-jétől leálló személyszállító vonatok közül az Abaújszántó és Hidasnémeti között járók problémáján úgy lehetne segíteni, ha nem a regionális, hanem az interregionális közlekedés részének tekintjük a vonalat, azaz Kassa és Szerencs között járnának a vonatok – írja a Facebook-bejegyzésében a Magyar Közlekedési Klub, amely egyébként – másfél tucatnyi más civilszervezettel együtt – Orbán Viktornak írt nyílt levélben fejtette ki, hogy miért ellenzi, hogy augusztus 1-jétől tíz mellékvonalon megszűnik a személyszállítás.

Az Abaújszántó és Hidasnémeti közötti szakasz legnagyobb problémája, hogy Abaújkér és Göncruszka között rosszul tárja föl a településeket, távol vezet tőlük. Ha azonban ezekről a falvakból autóbuszos ráhordással távolabbra lehetne eljutni a vonattal, északra közvetlenül Kassára, délre pedig Szerencsre, ahol a kör-IC-re lehetne átszállni, akkor ezt a hátrányt kompenzálná a vasúti utazás kényelme, a ritkábban megálló vonat rövidebb eljutási ideje.

A vonal kisforgalmú megállóit (Korlát-Vizsoly, Fony, Hejce-Vilmány) fel kell hagyni, közülük csupán egyet kell megtartani közös peronos buszos átszállóhelynek, ahová oda kell vinni az elszórtan elhelyezkedő kisebb falvak közönségét

- Hirdetés -

– írja a klub.

A térség természetes központja Kassa, sokan járnak oda Borsod-Abaúj-Zemplén északi részéből iskolába, bevásárolni, dolgozni, de az abaújszántói vonatokról csak többórás várakozással lehet átszállni Kassa felé.

A személyszállító vonatok leállítása több másik, határmenti térséget is érint, ahol a közelben külföldön van jelentősebb város. A Balassagyarmat–Ipolytarnóc vonal folytatása Losoncra vezet. Itt már rég nem lépik át a határt vonatok, noha ennek nem lenne akadálya, sőt, Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár nemrég arról írt a Facebookon, hogy folytak is korábban erről tárgyalások a szlovák szaktárcával.

A Mezőhegyes–Battonya szakasz folytatása Ópécskán át Aradra vezetett egykor, a Mátészalka–Csenger vonalé Szatmárnémetibe. Ezeknél a vonalaknál azonban nem lehet rövid távon kiterjeszteni a szolgáltatást, hiszen a román oldalon föl is szedték a síneket, itt tehát előbb újjá kellene azokat építeni, igaz, mindkét esetben csak rövid szakaszon.

Némileg hasonló a helyzet a Mezőhegyes–Makó–Újszeged vonallal, amelynek az adhatna perspektívát, ha elérné a közeli nagyváros belvárosát. Igaz, itt nem az országhatár, hanem „csupán” a Tisza akadályozza, hogy a vonatok a szegedi nagyállomásra járhassanak. A tervezett új Tisza-hídra a korábbi elgondolások szerint vágány is került volna, de az újabb elképzelésekben ez már nem szerepel.

Nyitóképünkön a Szerencsről jövő és a Hidasnémetibe induló motorvonat Abaújszántón (a szerző fotója).

Ezek is érdekelhetik

Kamionnal ütközött a tehervonat

Baleset miatt késtek a vonatok a Budapest-Miskolc-Sátoraljaújhely, illetve a Hidasnémeti és a Budapest-Eger vonalon - közölte a Mávinform kedd délelőtt. A balesetben tehervonat kamionnal ütközött...

Összeolvad a MÁV és a VOLÁN telefonos ügyfélszolgálata

2024. május 1-től két területen is szintet lép a MÁV-START és a Volánbusz integrációja: a telefonos utas-tájékoztatás egységesítésének, a jegyváltási lehetőségek bővítésének előnyeit is...

Bevált a tarifareform a MÁV-VOLÁN-csoportnál

Márciusban rekordszámú, 932 ezer ország- és vármegyebérletet, valamint napijegyet váltottak az utasok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.

Szorosabbra fűződnek a szlovák-magyar vasúti kapcsolatok

Az egyeztetés célja a felvidéki magyarok és az anyaország közötti vasúti kapcsolat erősítése, a két ország közötti vasúti közlekedés fejlesztése.

Szükség van az infrastruktúra fejlesztésére!

Mind a hálózatméretet, mind a nyújtott szolgáltatásokat a lehető legpontosabban és hatékonyabban szükséges megtervezni.

Legfrissebb híreink

Egyre több vasutast támadnak meg

Drasztikusan, közel 40 százalékkal emelkedett tavaly a korábbi évekhez képest a MÁV dolgozói ellen elkövetett, erőszakos támadások száma. 2023-ban összesen 78 alkalommal rontottak az...

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

Gigakamionok: drága, veszélyes, de legalább környezetszennyező – videó

A magyarok 88 százaléka szerint a nehezebb és hosszabb tehergépkocsik - más néven megakamionok vagy gigakamionok - súlyos károkat okoznak a közúti infrastruktúrában és...

Cseh cégek mutatkoztak be a magyar vasúti szektornak

Magyar részről a Hungrail Magyar Vasúti Egyesületet kérte fel szervezőnek és koordinátornak Csehország budapesti nagykövetsége, hogy létre jöhessen a vasúti szektorban tevékenykedő vállalatok találkozója....

Nem lesz szükség Ukrajnába nyomtávváltásra?

Már épülnek Ukrajnában a normál nyomtávú szakaszok, amik feleslegessé teszik nem csak Záhonynál, hanem a lengyel, szlovák szakaszon is a költséges átrakásokat. Már fektetik a...