fbpx
2024. március 5. kedd

Vonatok helyett buszok tíz vonalon

Nem a hodászi baleset miatt szűnik meg a személyszállítás a regionális vasútvonalakon.

A MÁV–Volán-csoport augusztus elsejétől – további intézkedésig – 10 regionális vasútvonalon vonathelyettesítő autóbuszokkal szolgálja ki utasait. Az érintett mellékvonalakon közlekedő korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé utasainknak – írja a MÁV közleménye.

Ezekről a vasúti mellékvonalakról tűnnek el a személyszállító vonatok a jövő hónaptól:

- Hirdetés -
  • 89 sz. (Miskolc-Tiszai―) Nyékládháza ― Tiszaújváros,
  • 114 sz. (Mátészalka―) Kocsord alsó ― Csenger,
  • 121 sz. Újszeged―Mezőhegyes,
  • 125 sz. Mezőhegyes―Battonya,
  • 38 sz. Somogyszob―Nagyatád,
  • 47 sz. (Dombóvár―) Godisa ― Komló,
  • 78 sz. Balassagyarmat―Ipolytarnóc,
  • 98 sz. Abaújszántó―Hidasnémeti,
  • 103 sz. Karcag―Tiszafüred,
  • 146 sz. Lakitelek ― Kunszentmárton (―Szentes).

Bár a döntés az után kerül nyilvánosságra, hogy Lázár János építési és közlekedési miniszter vizsgálatot rendelt el az utasok sérülésével járó hodászi baleset miatt, a közlemény hangsúlyozza, hogy a döntés korábbi, nem azzal összefüggésben született:

Noha az érintett mellékvonalak többségén a balesetben is érintett Bz-motorvonatok közlekednek,

fontosnak tartjuk leszögezni, hogy az intézkedés nincs összefüggésben a hodászi Bz-balesettel, a módváltás tervezése már korábban elindult. A Bz-flotta valóban elöregedett, ami gyakran vezet a járművek meghibásodáshoz, ugyanakkor a kiegyenlítő tartály – balesetet okozó – meghibásodása nem magyarázható a járművek életkorával. Ennek a – járművek koránál fiatalabb, többször cserélt és rendszeresen ellenőrzött – alkatrésznek a meghibásodása kifejezetten ritka. A hiba okának feltárása alapos vizsgálatot igényel, amely jelenleg is zajlik.

Így a módváltásba bevont 10 regionális mellékvonal esetében hangsúlyosan nem az utasbiztonsággal kapcsolatos kérdések indokolják az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését, hanem a jármű- és személyzethiány.

Nyitóképünkön archív felvétel Bz-szerelvényekről Abaújszántón (fotó: Tevan Imre)

Ezek is érdekelhetik

Olcsóbb lesz az utazás Szeged és Szabadka között

Március 1-jétől a nemzetközi jegyek és a bérletek is olcsóbbak lesznek.

Miért drága az olcsó bérlet?

Ekés András mobilitási szakértő, a Mobilissimus ügyvezetője és a FAIRTIQ kelet-közép-európai képviselőjének írása a részletszabályozást még nem ismerve járja körül az olcsó árazásban rejlő lehetőségeket és kockázatokat, nem csak a közlekedés területéről.

Megkezdődtek az új állomási liftek építési munkálatai Tatabányán

A MÁV akadálymentesítést célzó projektjének keretében a tatabányai állomáson három új lift épül, mintegy 1 milliárd forintból.

Csökkenő pontosság: közös pont a svéd és a magyar vasútban

A skandináv országban tavaly késtek a vonatok a legtöbbet 2010 óta. Az adatokat torzítja egy egyszeri, kirívó eset. 

Kisokos a helyközi közlekedés új tarifarendszeréről

Március 1-jén lép életbe a magyar helyközi közlekedés új tarifarendszere.

Hároméves a MÁV-START CO2-számlálója

A MÁV-START 2021. február 17. óta működteti a CO2-számlálót. A vasúttársaság azzal a céllal indította el a kezdeményezést, hogy tudatosítsa, a közlekedési mód választásával is jelentősen csökkenthető a légkörbe kerülő károsanyag mennyisége.

Legfrissebb híreink

Elindult a Magyar Vasút Podcast csatorna!

Beszélgetőpartnereink:
Dr. Mosóczi László vezérigazgató, MÁV-START Zrt. vezérigazgató, VOLÁNBUSZ Zrt.
Dr. Kormányos László műszaki és üzemeltetési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Hegyi Zsolt szolgáltatásfejlesztési és értékesítési vezérigazgató-helyettes, MÁV-START Zrt.
Kruchina Vince általános vezérigazgató-helyettes ,VOLÁNBUSZ Zrt.

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

Vasúton és rolleren kedvezménnyel

Február 15-től elérhető a GYSEV-nél a 700 forintos Lime E-mobilitási jegy. A GYSEV és a Lime megállapodása értelmében február 15-től elérhető a GYSEV jegypénztáraiban a...

A rovat további cikkei

Felújítják a Madrid-Sevilla nagysebességű vasútvonalat

Több 700 millió euróból újítják meg az első spanyol nagysebességű vasútvonal komplett infrastruktúráját.

MV Körkérdés: csendes vasútvonalak

Akik válaszolnak:
Németh Réka forgalmi és üzemviteli főigazgató, MÁV Zrt.
Dr. Katona László vezérigazgató, MMV Magyar Magánvasút Zrt.
Hegedűs Zsolt teherkocsi üzembentartás vezető, Rail Cargo Hungaria Zrt.

Az Egyesült Királyság a legbiztonságosabb, Magyarország a középmezőnyben

Az elmúlt években megnőtt a vasúti balesetek és siklások száma Magyarországon. Európai összevetésben azonban még így is a középmezőnybe tartozik hazánk.
$('.slider').slick({ infinite: true, dots: true, arrows: false, autoplay: true, autoplaySpeed: 3000, fade: true, fadeSpeed: 1000 });