fbpx
2024. május 22. szerda

Meloni privatizálná az államvasút kisebbségi tulajdonát

Az FS részvényeinek piacra dobása egyértelműen a költségvetés bevételeinek növelését célozná.

Újra napirendre került Olaszországban a vasúti privatizáció, mint az államkassza feltöltésének eszköze.

Az olasz miniszterelnök megerősítette, hogy a kormány fontolgatja az Olasz Államvasutak (FS) és az olasz posta privatizációját, hogy adóemelés nélkül növeljék a költségvetés bevételeit.

Az az elképzelésem, hogy csökkentsem az állam jelenlétét ott, ahol nem szükséges, és megerősítem az állam jelenlétét, ahol szükséges

- Hirdetés -

– mondta Giorgia Meloni.

Az elképzelések szerint a magánosítás nem csökkentené az állam szabályozó és ellenőrző szerepét, és csak kisebbségi részesedést dobnának piacra – írja az International Railway Journal.

Az Il Sole 24 Ore előrejelzése szerint az állam 4,7 és 6,7 milliárd dollár közötti bevételre tehet szert, ha az FS 49 százalékát és a posta kevesebb mint 30 százalékát privatizálják.

Korábban arról volt szó, hogy három év alatt mintegy 20 milliárd euró bevétele lehet összesen Olaszországnak nagy állami vállalatok részleges eladásából. A vasútból azonban nem lesz gyorsan pénz, Meloni jelezte, hogy hosszú időre és sok lépésre van szükség a privatizációhoz.

Nyitóképünk Trieszt pályaudvarán készült (fotó: Tevan Imre).

Ezek is érdekelhetik

Calabria: újabb 3 keskenynyomközű hidrogénes Stadler-motorvonat

Olaszországban két régióban is üzemanyagcellás szerelvényekkel zöldítenek 950 milliméteren. A Ferrovie della Calabria (FdC) három új keskeny nyomtávú hidrogénvonatot hívott le a Stadlertől a tavaly...

Afrikába viszi az RCH a magyar gabonát

Fiumén keresztül Egyiptomba és Tunéziába jut el a kalászos termés. Új piacokra juttatja el a kiváló minőségű magyar gabonát a Rail Cargo Hungaria (RCH). A...

Alstom hidrogénbemutatók

Olaszországban a Brescia–Iseo–Edolo vonalon 2025 elején már üzemanyagcellás Coradia Stream motorvonatok szolgálnak. Egy rendezvényhez kapcsolódva mutatták be az olasz Camonica-völgyben az Alstom hidrogénüzemű Coradia Stream...

Olaszország logisztikai kutyaszorítóba került az esőzések miatt

Magyarországnak is tanulságos, hogyan lehet elkerülni az extrém időjárási helyzetek okozta logisztikai összeomlást.

Az energiaárak feszítik a vasút költségvetését

Sikerrel végezte az elmúlt év feladatait a MÁV-START, de az idén is folyamatosan egyeztet a minisztériumokkal, hogy biztosított legyen a közlekedés finanszírozása a vállalat költségvetésében.

A Stadler egyenáramú-dízel mozdonyokat ad el a Trenitalianak

A valenciai üzem az 50 Eurolight Dual mozdonyra szóló keretszerződés alapján először 13-at szállít.

Legfrissebb híreink

Megújult a vasútállomás és annak környéke Szentgotthárdon

Átadták a teljesen megújult vasútállomás épületét Szentgotthárdon. A GYSEV Zrt. egy év alatt végezte el a nagyszabású munkálatokat: megújult és átalakult a váróterem, megtörtént...

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Rónai: elképesztő, ami at RNE elért 20 év alatt

A RailNetEurope nemzetközi ernyőszervezet 20. születésnapja alkalmából készített a szervezet interjút Rónai Péter alelnökkel.

Lázár János: „Sínre tesszük a vasútfejlesztést!”

Lázár János építési és közlekedési miniszter vezetői állománygyűlést tartott az elért eredményekről és kitűzött célokról.

Az SBB további öt Girunót rendel a Stadlertől

Folyamatosan szállítja a Stadler a nagy sebességű vonatokat, amelyek a Gotthard-alagútban járnak majd. Az SBB további öt Giruno nagy sebességű vonatot vesz a Stadlertől az...

A rovat további cikkei

20 éve nem látott, példátlan díjemelést hozaz ősz a magyar vasútnak

Az elmúlt 20 évben nem fordult elő, hogy évközben emelik a magyar vasúti pályáért fizetendő díjat. Versenyképes fuvardíj nélkül nincs versenyképes szolgáltatás, folytatódhat az...

Hibrid tolatómozdonyok Pekingben

A CRRC Dalian Locomotive and Rolling Stock Co. által kifejlesztett Fuxing FXN3B tolatómozdonyok első tételét a közelmúltban telepítették a kínai főváros több pályaudvarára. A mozdonyok...

Új távlatokat nyit az európai vasúti járművek üzemeltetési modelleiben a műszaki standardizáció

A Siemens és az Alstom már elindította a saját projektjeit, de az egész szektor ugrásra kész – a HUNGRAIL Vasúti Járműipari Szimpóziumán Ön is ott lehet az első sorban!