fbpx
2024. november 14. csütörtök

Calabria: újabb 3 keskenynyomközű hidrogénes Stadler-motorvonat

Olaszországban két régióban is üzemanyagcellás szerelvényekkel zöldítenek 950 milliméteren.

A Ferrovie della Calabria (FdC) három új keskeny nyomtávú hidrogénvonatot hívott le a Stadlertől a tavaly megkötött keretszerződés alapján a korábban már berendelt hat szerelvény után írja a Stadler közleménye. Az eredeti kontraktus legfeljebb 15 hidrogénüzemű vonatra vonatkozott az olasz csizma orrán elhelyezkedő régióba, ugyanakkor a Szardínia szigetén keskenynyomtávú hálózatot üzemeltető ARST is kikötött magának tíz hasonló járművet.

A motorvonatok tulajdonságai:

- Hirdetés -
  • Ötvenméteres hosszúság
  • Középen a hajtást hordozó kocsi az üzemanyagcellákkal és a hidrogéntartályokkal
  • A két végén a két alacsonypadlós személyszállító kocsi
  • Helyek és mosdó kerekesszékeseknek,
  • Összesen 155 utas, 89 ülőhely
  • Alumínium kocsiszekrény
  • Svájcban, Bussnangban készülnek

Az FdC a hidrogénprojektre több mint 400 millió eurót (150 milliárd forintot) költ. Ebben benne van egy hidrogénfejlesztő üzem költsége is.

A Stadler a nem villamosított vasútvonalak számára egyaránt kínál akkumulátoros és hidrogénhajtású járműveket.

Nyitóképünkön a középső kocsi (forrás: Stadler).

Ezek is érdekelhetik

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

Kiemelt érdeklődés kíséri az InnoTrans szakvásárt

Az InnoTrans 200 ezer négyzetméterén 42 csarnokban állították ki termékeiket és mutatják be szolgáltatásaikat a cégek, minden közlekedéstechnikával kapcsolatos szakterület bemutatkozott.

Stadler járműparádé Berlinben

Az alternatív meghajtású vasúti járművek technológiájában vezető szerepű cég az InnoTrans kiállításon nyolc innovatív járművet mutat be.

Együttműködik a STADLER és a MÁV VAGON az emeletes KISS vonatok karbantartásában

A Stadler a motorvonatok karbantartásában, hibajavításában, a szükséges alkatrészek biztosításában és balesetes javításokban is közreműködik.

A Stadler bemutatta a Szerb Vasutaknak gyártott legújabb FLIRT motorvonatot

A szerb nemzeti vasúttársaság 2021-ben rendelt tizennyolc FLIRT motorvonatot a Stadlertől, teljesítése 2025. tavaszára várható.

Legfrissebb híreink

Országos Haváriaközpontot hoz létre a MÁV

Új gyakorlatot fog bevezetni a MÁV a rendkívüli forgalmi helyzetek kezelésére, legkésőbb 2025. január elsejétől éles lesz a rendszer.

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A Német Közlekedési Minisztérium továbbra is támogatja az egyes kocsi fuvarozást

A Német Közlekedési Minisztérium 90 millió euró értékben adott támogatást a vasúti egyes kocsi fuvarozásra.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Országos Haváriaközpontot hoz létre a MÁV

Új gyakorlatot fog bevezetni a MÁV a rendkívüli forgalmi helyzetek kezelésére, legkésőbb 2025. január elsejétől éles lesz a rendszer.

A Német Közlekedési Minisztérium továbbra is támogatja az egyes kocsi fuvarozást

A Német Közlekedési Minisztérium 90 millió euró értékben adott támogatást a vasúti egyes kocsi fuvarozásra.

Új cégstruktúrához megújuló márkanevek és logók a MÁV-nál

Az utasok szóhasználatának megfelelő módon újulnak meg a MÁV-csoport személyszállítói szolgáltatásaihoz kapcsolódó márkanevek és logók.

A rovat további cikkei

Piaci konzultáció a gördülőállomány biztosítása érdekében

A 950 milliárd forintos keret 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes javításokra.

A Német Közlekedési Minisztérium továbbra is támogatja az egyes kocsi fuvarozást

A Német Közlekedési Minisztérium 90 millió euró értékben adott támogatást a vasúti egyes kocsi fuvarozásra.

Megkezdődött a Keleti pályaudvar rekonstrukciós programja

Az utasok szóhasználatának megfelelő módon újulnak meg a MÁV-csoport személyszállítói szolgáltatásaihoz kapcsolódó márkanevek és logók.