Olaszországban két régióban is üzemanyagcellás szerelvényekkel zöldítenek 950 milliméteren.
A Ferrovie della Calabria (FdC) három új keskeny nyomtávú hidrogénvonatot hívott le a Stadlertől a tavaly megkötött keretszerződés alapján a korábban már berendelt hat szerelvény után – írja a Stadler közleménye. Az eredeti kontraktus legfeljebb 15 hidrogénüzemű vonatra vonatkozott az olasz csizma orrán elhelyezkedő régióba, ugyanakkor a Szardínia szigetén keskenynyomtávú hálózatot üzemeltető ARST is kikötött magának tíz hasonló járművet.
A motorvonatok tulajdonságai:
- Ötvenméteres hosszúság
- Középen a hajtást hordozó kocsi az üzemanyagcellákkal és a hidrogéntartályokkal
- A két végén a két alacsonypadlós személyszállító kocsi
- Helyek és mosdó kerekesszékeseknek,
- Összesen 155 utas, 89 ülőhely
- Alumínium kocsiszekrény
- Svájcban, Bussnangban készülnek
Az FdC a hidrogénprojektre több mint 400 millió eurót (150 milliárd forintot) költ. Ebben benne van egy hidrogénfejlesztő üzem költsége is.
A Stadler a nem villamosított vasútvonalak számára egyaránt kínál akkumulátoros és hidrogénhajtású járműveket.
Nyitóképünkön a középső kocsi (forrás: Stadler).