fbpx
2025. május 16. péntek

Calabria: újabb 3 keskenynyomközű hidrogénes Stadler-motorvonat

Olaszországban két régióban is üzemanyagcellás szerelvényekkel zöldítenek 950 milliméteren.

A Ferrovie della Calabria (FdC) három új keskeny nyomtávú hidrogénvonatot hívott le a Stadlertől a tavaly megkötött keretszerződés alapján a korábban már berendelt hat szerelvény után írja a Stadler közleménye. Az eredeti kontraktus legfeljebb 15 hidrogénüzemű vonatra vonatkozott az olasz csizma orrán elhelyezkedő régióba, ugyanakkor a Szardínia szigetén keskenynyomtávú hálózatot üzemeltető ARST is kikötött magának tíz hasonló járművet.

A motorvonatok tulajdonságai:

- Hirdetés -
  • Ötvenméteres hosszúság
  • Középen a hajtást hordozó kocsi az üzemanyagcellákkal és a hidrogéntartályokkal
  • A két végén a két alacsonypadlós személyszállító kocsi
  • Helyek és mosdó kerekesszékeseknek,
  • Összesen 155 utas, 89 ülőhely
  • Alumínium kocsiszekrény
  • Svájcban, Bussnangban készülnek

Az FdC a hidrogénprojektre több mint 400 millió eurót (150 milliárd forintot) költ. Ebben benne van egy hidrogénfejlesztő üzem költsége is.

A Stadler a nem villamosított vasútvonalak számára egyaránt kínál akkumulátoros és hidrogénhajtású járműveket.

Nyitóképünkön a középső kocsi (forrás: Stadler).

Ezek is érdekelhetik

Homolya Róbert: ha vasút, akkor zöld technológia, ha pedig zöld technológia, akkor Stadler!

Dr. Homolya Róberttel, a Stadler Trains Magyarország Zrt elnökével készítettünk exkluzív interjút a 2024-es InnoTrans kiállítás helyszínén.

Többet, gyorsabban, hatékonyabban! A takarópanelek mögött zajlik a valódi innováció

A kapacitásnövekedés és a modularizáció lényegesebbek a vasúti járműipar szempontjából, mint hogy a mellékvonalakon akkus vagy hidrogénhajtású vonatokkal fogunk járni.

Modern, környezetbarát, BZ utód motorkocsit mutatott be a Stadler

A Stadler bemutatott járművei közül három olyan is volt, amelyek kocsiszekrényei a vállalat szolnoki üzemében készültek.

Kiemelt érdeklődés kíséri az InnoTrans szakvásárt

Az InnoTrans 200 ezer négyzetméterén 42 csarnokban állították ki termékeiket és mutatják be szolgáltatásaikat a cégek, minden közlekedéstechnikával kapcsolatos szakterület bemutatkozott.

Stadler járműparádé Berlinben

Az alternatív meghajtású vasúti járművek technológiájában vezető szerepű cég az InnoTrans kiállításon nyolc innovatív járművet mutat be.

Együttműködik a STADLER és a MÁV VAGON az emeletes KISS vonatok karbantartásában

A Stadler a motorvonatok karbantartásában, hibajavításában, a szükséges alkatrészek biztosításában és balesetes javításokban is közreműködik.

Legfrissebb híreink

RCH: vasúttörténeti tesztfutás villany-hibrid mozdonnyal

Sikerrel zárult a Rail Cargo Hungaria villany-hibrid technológiával működő vonali mozdonyának tesztfutása.

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Hirdetésspot_img
Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Új vasúti ipari vágánnyal és rakodóterülettel bővül az iváncsai ipari terület

A beruházás tervezetten 2026 nyarára elkészül. Elsődleges cél az áruszállítás gyorsabb és költséghatékonyabb lebonyolítása.

Leállt a vonatközlekedés az Ibériai-félszigeten

A Renfe, a Ouigo, a helyi vasutak egyaránt a szolgáltatás szüneteltetését jelentették be – általános áramszünet okozza a fennakadást.

Keleten kell, nyugatról jön

Európában kiterjedt piaca van a használt vasúti járműveknek, a sikeres üzlethez azonban itt is szerencse, vagy komoly erőfeszítések kellenek. 

A rovat további cikkei

A MÁV megindította a „hosszú nyarat”

A MÁV az idei évben is elő-, fő- és utószezoni többletkapacitásokkal biztosít jobb eljutási lehetőséget a Balaton környékére utazóknak.

Az Európai Parlament nagyobb pénzügyi támogatást szán hosszú távon a közlekedésnek

Az Európai Parlament előzetes álláspontot fogadott el az EU következő, 2027-et követő időszakra vonatkozó hosszú távú költségvetéséről.

Deutsche Bahn eladta a DB Schenkert

A Deutsche Bahn értékesítette a logisztikai leányvállalatát, a DB Schenkert a DSV dán közlekedési és logisztikai társaságnak.