A valenciai üzem az 50 Eurolight Dual mozdonyra szóló keretszerződés alapján először 13-at szállít.
A Stadler Eurolight mozdonyai könnyűek, tengelyterhelésük nem haladja meg a 20 tonnát, ugyanakkor erősek, 21 ezrelékes emelkedőn is vontathatnak. A 3000 voltos egyenárammal, illetve dízelhajtással is működő járművek így a Trenitalia bármelyik pályáján bevethetőek. Az olasz vasúttársaság személyszállító ingavonatok, illetve műszaki szerelvények továbbítására tervezi használni a mozdonyokat.
A tavaly kiírt tender nyomán megkötött szerződés a mozdonyok teljes körű karbantartását is magában foglalja 10 évre, ez további 5 + 5 évre meghosszabbítható – írja közleményében a Stadler.
Az Eurolight négytengelyes mozdonyplatformra épülő járművek maximális sebessége 160 km/óra. A páneurópai ETCS B3R2 és az olasz SCMT vonatbefolyásolással egyaránt fölszerelik őket. A takarékosságot és klímavédelmet a fékezési visszatáplásás is szolgálja.