fbpx
2024. április 14. vasárnap

Megjelent a vonatpótló buszok menetrendje

Jövő keddtől tíz mellékvonalon buszok járnak a vonatok helyett.

A vonathelyettesítő autóbuszok menetrendjének szerkesztésekor a lehető legszorosabban próbálták a ma még közlekedő vonatokat pótolni. A buszok a végállomásokon a vasútállomások mellől indulnak, bár a köztes megállóknál már nem mindig térnek be a vasúti megállóhelyekhez. Ahogy a vonatok zöme, a komlói buszok Dombóvárról indulnak majd, tehát Godisáig a természetesen megmaradó fővonallal párhuzamosan haladnak. Ugyanígy, a tiszaújvárosi buszok sem csak a megmaradó vasútig, Nyékládházáig mennek, hanem a legtöbb esetben Miskolcig.

Az autóbuszok nagyjából ugyanakkor mennek majd, mint most a vonatok. A menetrendek percnyi pontos egyezésére azonban nincs mód, mert több vonalon a buszok a vonatoknál lényegesen lassabban fognak járni. Éppen az előbb említett két példánál a legjelentősebb ez a különbség. Miskolcról Tiszaújvárosba 32 perc helyett 49 perc lesz a menetidő. Dombóvárról Komlóra a leggyorsabb vonatok 45 perc alatt értek, a buszoknak ehhez 69 percre lesz szükségük.

- Hirdetés -

A MÁV július 21-én jelentette be, hogy augusztus 1-jétől ezen a tíz regionális vonalon nem járnak a vonatok, helyettük autóbuszokkal lehet majd utazni:

  • 89 sz. (Miskolc-Tiszai―) Nyékládháza ― Tiszaújváros,
  • 114 sz. (Mátészalka―) Kocsord alsó ― Csenger,
  • 121 sz. Újszeged―Mezőhegyes,
  • 125 sz. Mezőhegyes―Battonya,
  • 38 sz. Somogyszob―Nagyatád,
  • 47 sz. (Dombóvár―) Godisa ― Komló,
  • 78 sz. Balassagyarmat―Ipolytarnóc,
  • 98 sz. Abaújszántó―Hidasnémeti,
  • 103 sz. Karcag―Tiszafüred,
  • 146 sz. Lakitelek ― Kunszentmárton (―Szentes).

Nyitóképünkön a karcagi motorkocsi járja körül mellékkocsiját Tiszafüreden (a szerző fotója).

Ezek is érdekelhetik

Szorosabbra fűződnek a szlovák-magyar vasúti kapcsolatok

Az egyeztetés célja a felvidéki magyarok és az anyaország közötti vasúti kapcsolat erősítése, a két ország közötti vasúti közlekedés fejlesztése.

Szükség van az infrastruktúra fejlesztésére!

Mind a hálózatméretet, mind a nyújtott szolgáltatásokat a lehető legpontosabban és hatékonyabban szükséges megtervezni.

Megnyílt a felújított keresztaluljáró a Nyugatiban

Mostantól az utasok előtt is nyitva áll az új, peronokhoz vezető átjáró a Nyugati pályaudvaron.

Új tarifarendszer teszi olcsóbbá és egyszerűbbé a közlekedést

A közösségi közlekedésben az elmúlt évtizedek legjelentősebb tarifareformja lépett hatályba március 1-jén.

Vasútüzemi területen tartózkodni életveszélyes!

Évente többen szenvednek súlyos sérüléseket, amikor vasútüzemi területen illegálisan tartózkodnak.

Befejezte a hatvan darab első generációs FLIRT korszerűsítését a Stadler

Az összesen 123 darabos flotta elsőként beszerzett egységeinek műszaki színvonalát emelték a később érkező, korszerűbb vonatok szintjére.

Legfrissebb híreink

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A közszolgáltatási piacon 2034-től lehet verseny

A MÁV-val és a GYSEV-vel megkötötték a szerződéseket, a buszközlekedésre márciusban jön a pályázat. A tervek szerint idén márciusban írják ki a tendert Magyarország teljes...

Több mint negyedmillió éjszakai utas a MÁV-START-nál

Budapest Béccsel versenyez a legtöbb éjszakai járattal érintett csomópont címéért. Európában néhány éve megfordult a trend, elsősorban az osztrák államvasút befektetése nyomán növekszik a hálókocsis,...

Violeta Bulc és a Dán Államvasutak kapták a vasúti Oscar-díjat

Az Európai Vasúti Díjat a CER és az UNIFE ítélte oda az Európai Bizottság korábbi közlekedési biztosának, illetve a DSB-nek. Az Európai Vasúti Díjat már...

A rovat további cikkei

A hazai vasúti piac számára is tanulságos konstrukcióban indult el az European Sleeper új éjszakai járata

Az új éjszakai járat Prága és Brüsszel között március 25-én indult.

Rendszerszintű megoldásokat kell találni az infrastruktúra fejlesztések során

Egy-egy rosszul előkészített fejlesztés miatt forgalomszervezési lehetőségeket veszítenek el az árufuvarozó társaságok.

Kalauz nélküli tesztüzem a MÁV-nál

A Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatokon teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekednek.