Jövő keddtől tíz mellékvonalon buszok járnak a vonatok helyett.
A vonathelyettesítő autóbuszok menetrendjének szerkesztésekor a lehető legszorosabban próbálták a ma még közlekedő vonatokat pótolni. A buszok a végállomásokon a vasútállomások mellől indulnak, bár a köztes megállóknál már nem mindig térnek be a vasúti megállóhelyekhez. Ahogy a vonatok zöme, a komlói buszok Dombóvárról indulnak majd, tehát Godisáig a természetesen megmaradó fővonallal párhuzamosan haladnak. Ugyanígy, a tiszaújvárosi buszok sem csak a megmaradó vasútig, Nyékládházáig mennek, hanem a legtöbb esetben Miskolcig.
Az autóbuszok nagyjából ugyanakkor mennek majd, mint most a vonatok. A menetrendek percnyi pontos egyezésére azonban nincs mód, mert több vonalon a buszok a vonatoknál lényegesen lassabban fognak járni. Éppen az előbb említett két példánál a legjelentősebb ez a különbség. Miskolcról Tiszaújvárosba 32 perc helyett 49 perc lesz a menetidő. Dombóvárról Komlóra a leggyorsabb vonatok 45 perc alatt értek, a buszoknak ehhez 69 percre lesz szükségük.
A MÁV július 21-én jelentette be, hogy augusztus 1-jétől ezen a tíz regionális vonalon nem járnak a vonatok, helyettük autóbuszokkal lehet majd utazni:
- 89 sz. (Miskolc-Tiszai―) Nyékládháza ― Tiszaújváros,
- 114 sz. (Mátészalka―) Kocsord alsó ― Csenger,
- 121 sz. Újszeged―Mezőhegyes,
- 125 sz. Mezőhegyes―Battonya,
- 38 sz. Somogyszob―Nagyatád,
- 47 sz. (Dombóvár―) Godisa ― Komló,
- 78 sz. Balassagyarmat―Ipolytarnóc,
- 98 sz. Abaújszántó―Hidasnémeti,
- 103 sz. Karcag―Tiszafüred,
- 146 sz. Lakitelek ― Kunszentmárton (―Szentes).
Nyitóképünkön a karcagi motorkocsi járja körül mellékkocsiját Tiszafüreden (a szerző fotója).