A regionális vasútvonalakra a következő három évben villamos, akkus és dízeles járművek érkeznek.
Vigyázó szemünket mindig érdemes Prágára vetnünk, ha mintát keresünk a magyar vasút fejlesztéséhez. Csehország Magyarországhoz hasonló területű, lakosságszámú és fejlettségű állam, vasútsűrűsége a miénket is jelentősen meghaladja. A České dráhy most bejelentett beszerzése keretében 19 kétrészes, 60 háromrészes elektromos motorvonat, 76 kétrészes dízeljármű áll üzembe szerte az ország különböző tájain 2026-ig, és ha hozzászámoljuk a négy akkumulátoros egység szintén folyamatban lévő vásárlását, összesen 159 akadálymentes szerelvényt kapunk.
Ülőhely-kapacitásban az összes szóban forgó jármű a vásárlásról beszámoló iho.hu számítása szerint 26 ezret jelent, vagyis valamivel nagyobb érték adódik, mint a MÁV-START negyven Kiss emeletes motorvonatánál. A beszerzés összértéke 20 milliárd korona, azaz 320 milliárd forint körül van.
A dízeljárműveket a lengyel PESA szállítja RegoiFox fantázianévvel. A bydgoszcziak a cseh vasút számára fejlesztették a Pesa Link típust a 2010-es évek elején, azóta Lengyelországba és Németországba, Berlin környékére is került belőlük.
A 115 ülőhelyes, 120 kilométer/órás legnagyobb sebességű „Mellékvonali rókák”-kal a csehek már azokat a Regionovákat (814-es sorozat) helyettesítik, amelyeket a nálunk is ismert és máig használt Bz-kkel azonos 810-es sorozat lecserélésére fejlesztettek ki 2005-től részben azokból átépítve, részben új gyártással.
A felsővezetékes szakaszokra a Škoda RegioPanter elnevezésű járművei kerülnek a nagy múltú hazai gyártó ostravai és plzeňi üzeméből. A Škoda 7Ev-t 2011-ben vették gyártásba elsősorban a cseh vasút számára különböző változatokban, de vásároltak már belőlük Szlovákiába, Lettországba és Észtországba is. A „Párduc”-ok 2, 3 és 4 kocsis kivitelben készülnek, több szerelvény kapcsolt üzemben is szállíthat utasokat, részben alacsonypadlósak. A mai kornak megfelelően klímával, akadálymentes mosdóval, vizuális utastájékoztatással, konnektorral, wifivel is felszerelték őket. Az újabb megrendelések során fejlődtek is a RegioPanterek, ETCS fedélzeti berendezést, USB-portokat is kaptak. InterPanter néven 2015-ben távolsági változatot is kifejlesztettek.
Csehország (és Szlovákia) kuriózumként azon kisebb országok közé tartozik, ahol a villamosítás két szisztémában történt, így a RegioPanterek 3000 voltos egyenáramú, 25 ezer voltos, 50 periódusú és mindkettővel kompatibilis verzióban is készültek. Mivel Csehország fokozatos átáll a tisztán váltóáramú táplálásra, a korábban rendelt egyenáramú motorvonatoknál sor került kétáram-neműsítésre, a mostani rendelésben pedig már csak duális járművek érkeznek.