fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

Ősztől bővül a kalauz nélküli közlekedés Budapest elővárosában

Ahogy arról korábban hírt adtunk, április 7. és május 31. között a Pilisvörösvár és Rákos között közlekedő S76-os vonatok teszt jelleggel jegyvizsgáló nélkül közlekedtek. Most a MÁV-START Zrt. arról tájékoztatott, hogy sikeresen zárta a kalauz nélküli közlekedés tesztüzemét, és folytatja, sőt, ki is terjeszti a projektet.

A tesztelési és értékelési folyamatot követően a személyszállító vállalat úgy határozott, hogy a számos elővárosi és vidéki vonalra is kiterjeszti a jegyvizsgáló személyzet nélküli közlekedést – persze csak ott, ahol a feltételek is megfelelők. A MÁV-START közleménye szerint nem csak az utasok, hanem a vállalat munkatársai is pozitívan fogadták a próbaüzemet, nem mellesleg Nyugat-Európában és néhány térségbeli országban már megszokott ez a közlekedési forma.

Hol lesz kalauz nélküli közlekedés ősztől?

Szeptember 2-tól valamennyi Rákos és Pilisvörösvár között közlekedő S76-os járat esetében visszaáll a kalauz nélküli rendszer.

- Hirdetés -

Majd szeptember 16-tól

  • Budapest és Esztergom között,
  • a Budapest–Győr vonalon a reggeli csúcsidőszakban Bicske és Budapest–Kelenföld között közlekedő G10-es,
  • egy-egy Déli pályaudvar és Komárom közötti S10-es,
  • valamint a hétvégente közlekedő egyes – szeptember 2-tól már Rába InterRégió

vonatokon fog megvalósulni a jegyvizsgáló nélküli közlekedés.

A következő szakaszban, szeptember 30-tól a Budapest és Székesfehérvár közötti vonalon közlekedő S36 és G43-as járatokat, valamint a Déli pályaudvarról Százhalombattára és Pusztaszabolcsra induló S40-es vonatokat vonja be a rendszerbe a vasúttársaság.

Október 14-től az előváros keleti részét is érinteni fogja a változás, a Nyugati pályaudvar és Monor között közlekedő S50-esek, hétköznap egyes ceglédi, illetve hétvégente egyes szolnoki vonatok, a Keleti pályaudvar és Sülysáp, illetve éjszaka Nagykátára közlekedő S60-osok és a Keleti és Gödöllő közötti S80-as személyvonatok fognak jegyvizsgáló személyzet nélkül közlekedni.

A MÁV újra felhívja a figyelmet, hogy az utazást kizárólag érvényes menetjeggyel vagy bérlettel lehet megkezdni, szúrópróbaszerű jegyellenőrzések továbbra is lesznek a vonatokon. Korábban már megírtuk kalauz nélküli utazás további feltételeit és legfontosabb tudnivalóit, erről itt olvashat bővebben.

Fotó: MÁV

Ezek is érdekelhetik

MÁV-integráció: a munkavállalók tovább foglalkoztatását garantálja az Integrált Kollektív Szerződés

megszületett a megállapodás a kollektív szerződésről az új, integrált személyszállító vállalatban is

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű villamos motorvonatok közlekedtetése lehetővé teszi a környezetterhelés csökkentését.

Országos Haváriaközpontot hoz létre a MÁV

Új gyakorlatot fog bevezetni a MÁV a rendkívüli forgalmi helyzetek kezelésére, legkésőbb 2025. január elsejétől éles lesz a rendszer.

Hegyi Zsolt: nem lesz menetrendváltozás a HÉV-eknél!

A MÁV Zrt. vezérigazgatója, Hegyi Zsolt videóban üzent az utasoknak, a vállalat közleményt is kiadott a HÉV-ek menetrendje kapcsán.

Több mint 100 db új jegykiadó automatát telepít a MÁV-VOLÁN-csoport

A Volánbusz hálózatán 93, a HÉV-nél 11, a MÁV-START-nál pedig 6 db új automata fog üzemelni, ezzel országszerte 658-ra nő az automaták száma.

Újabb bérelt mozdonyok érkezhetnek a MÁV-START-hoz

Az Alstom által gyártott Astride villanymozdonyokat tesztel a vasúttársaság a megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében.

Legfrissebb híreink

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.

Országos állomásmegújítási program indul

Az Építési és Közlekedési Minisztérium és a MÁV közös állomásmegújítási programot indított, melyre a pályázati kiírások már elérhetők.

A rovat további cikkei

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.