Új gyakorlatot fog bevezetni a MÁV a rendkívüli forgalmi helyzetek kezelésére.
Hegyi Zsolt, a MÁV Zrt. vezérigazgatója a social média csatornáján jelentette be, hogy a jövő év kezdetéig Országos Haváriaközpontot hoz létre a vasúttársaság annak érdekében, hogy a forgalmi zavarhelyzeteket még hatékonyabban tudják kezelni.
A MÁV-vezér arra a nagy médiavisszhangot kiváltó esetre reagált a fejlesztés felvezetésképp, amikor egy mozdonyvezetőnek lejárt az a maximum 10 órás időszaka, amit a törvény előír folyamatos munkavégzésre, jelen esetben mozdonyvezetésre. Hegyi Zsolt tisztázta, hogy a vasúttársaság mozdonyvezetője nem ment haza, sőt, nem hagyta el a szerelvényt sem, rendben megvárta a váltótársát, ahogy egy ilyen helyzetben el kell járni,. A vezérigazgató kiemelte, hogy az eset kapcsán azonnali vizsgálatot rendelt el, amely megállapította, hogy minden szabályosan, a szakmai protokolloknak megfelelően történt.
Kijelentette, hogy ez viszont nem jelenti automatikusan azt, hogy a rendszer jól működik:
„ha ugyanis egy protokollnak az az eredménye, hogy az utas végül jelentős késéssel érkezik meg a célállomásába, akkor az a protokoll nem jó, vagy megérett a változásra. Változtatunk is!” – hangsúlyozta.
Hegyi Zsolt bejelentette, hogy 2025. január 1-ig a vasúttársaság létrehozza az Országos Haváriaközpontot, amely a zavar elhárításáért és a rendkívüli forgalmi helyzetek kezeléséért felelős végrehajtó szolgálat munkáját irányítja, hangolja össze.
Kiemelte, hogy a változtatásokra azért is szükség van, mert az egyik legfontosabb, hogy egy-egy haváriahelyzet elsődleges érintettjei – az utasok, valamint a mozdonyvezetők és a jegyvizsgálók – minél előbb, minél pontosabb és minél gyakorlatiasabb információkat kapjanak a Haváriaközponttól.
A bejelentésben arra is kitért, hogy pótlóbuszok rendszerében is változás lesz: a cél, ha a vasúti közlekedés átmenetileg ellehetetlenül valahol, minél előbb folytatható legyen az utazás a MÁV-csoport autóbuszaival.
A változásokról a vasúttársaság tájékoztatást fog adni a közeljövőben.
Fotó: MÁV