fbpx
2024. május 6. hétfő

Közel hatmilliárd forintos fejlesztési programmal növeli gyártási kapacitásait az Alstom

A fejlesztési program eredményeként 40 százalékkal tervezi növelni gyártási kapacitásait az Alstom a mátranováki forgóvázkeret-gyártó telephelyén.

A Mátranovák 2030 program keretében az Alstom Csoporthoz 2021-ben csatlakozott gyárat a legkorszerűbb gépekkel szerelik fel, új, az Alstom szabványoknak megfelelő gyártási módszereket vezetnek be és közel 150 új munkatárssal bővítik létszámát. A vállalat a modernizációs programot Magyarország Kormányának támogatásával valósítja meg – tájékoztatott az MTI.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a mátranováki sajtóeseményen elmondta, hogy a francia gépipari konszern hatmilliárd forintos fejlesztése keretében olyan korszerű gépek beszerzésére került sor, amelyek révén 40 százalékkal bővülhet a gyártási kapacitás. Ennek nyomán a magyarországi lesz a csúcstechnológiájú közlekedési alkatrészek területén globális éllovasnak számító cég egyik legnagyobb forgóváz-kereteket előállító üzeme Európában. A miniszter hozzátette, hogy a projektet az állam 1,2 milliárd forinttal támogatta, így hozzájárulva 150 új munkahely létrehozásához. Kiemelte, hogy a társaság nem csak nagy számban foglalkoztat hiányszakmákban dolgozó szakembereket, hanem új hegesztési technológiát is meghonosít Mátranovákon.

- Hirdetés -

Szijjártó Péter rávilágított arra is, hogy Franciaország az Európai Unió második legnagyobb gazdasága, az ország az öt legjelentősebb beruházó között van továbbra is Magyarországon, kétezer milliárd forintnyi vállalati beruházási értékkel. Kiemelte, hogy alapvetően exportra termelés történik, ami a magyar gazdaság megerősítése szempontjából kulcsfontosságú, hiszen exportorientált, versenyképes a magyar gazdaság.

Az Alstom tájékoztatása szerint a vállalat a következőképp modernizálja gépparkját: új élhajlító gépeket szerez be, növeli a három dimenziós mérésekre használt cellájának kapacitásait, modernizálja plazmavágó gépét, közel 60 új emelő és forgató berendezést szerez be és telepít, valamint egy új hegesztő robotot is üzembe állít. Az elmúlt időszakban elindult egy új, cellaalapú gyártási rendszerre történő átállás is, amelynek köszönhetően hatékonyabban, kisebb helyigény mellett lesznek képesek a szakemberek előállítani a forgóvázkereteket. A fejlesztési program várhatóan 2025 év végén záródik le egy új logisztikai csarnok kialakításával és átadásával.

Balázs Gáspár az Alstom Hungary Kft. ügyvezető igazgatója kiemelte: „A fejlesztési programnak köszönhetően a mátranováki telephely válhat az Alstom európai szervezetének egyik, ha nem a legfontosabb vasúti forgóvázkereteket gyártó telephelyévé. A jelenleg zajló termelési kapacitás növelésének elengedhetetlen feltétele a szakember állomány bővítése is. Az elmúlt évben közel 150 új dolgozó – magasan képzett hegesztők és lakatosok, CNC gépkezelők, mérnökök és projekt menedzserek – csatlakoztak a mátranováki Alstom gyár csapatához, amely így eléri a 720 főt. Mindamellett, hogy a cég Nógrád vármegye legnagyobb foglalkoztatója, Magyarország Kormányának stratégiai partnereként évi 42 millió euróval járulunk hozzá az export teljesítményhez. Fontosnak tartom hangsúlyozni azt is, hogy a MÁV, a MÁV-HÉV, és a BKV számára kínált valamennyi vasúti jármű forgóvázkeretei ebben a gyárban készülhetnek majd.”

A mátranováki gyárban négy évtizede kezdték meg a forgóvázkeretek gyártását metró- és vasúti szerelvényekhez. Ezekre szerelik fel a tengelyeket, rugókat és fékeket, ezért minőségük meghatározó a vasúti biztonság szempontjából. A mátranováki forgóvázkeretek gyártásakor az általánosan elvártnál bonyolultabb, magasabb szintű, kombinált hegesztési technikákat alkalmaznak. Ma már a Mátranovákon előállított termékek számos szerelvénytípusban megtalálhatóak Európa-szerte: a hagyományos és a nagysebességű vonatokban, elővárosi vonatokban, mozdonyokban és emeletes vasúti kocsikban.

Forrás: MTI/Alstom

Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Ezek is érdekelhetik

Felújítják a MÁV-START 25 Traxx mozdonyát

A forgóvázak, a hajtóművek, a kerékpárok és a motorok is javítást kapnak. Az Alstom és a MÁV Vagon Kft. mintegy 3 millió euró értékű szerződést...

Három év múlva elkészülhet Erdély első metrója

Mivel Románia hazánkkal ellentétben hozzáfér az Európai Unió helyreállítási és ellenállóképességi eszköze (RRF) forrásaihoz, a nagyot álmodó, agglomerációval mintegy 420 ezres Kolozsvár metrója hamarosan...

Nyolcvan helyett 95 motorvonatot szerezne be a MÁV-START

A visszavont előzetes piaci konzultációt bővítve írjak majd ki. A közbeszerzési rendszer szerint a MÁV-START lezárta azt az előzetes piaci konzultációt (EPK), amelyet nyolcvan –...

Közszolgáltatási versenyzés után vihet utasokat a CFR

Az ügyletben a vonatokat is az állami hatóság adja Romániában. A román országos vasúti közlekedésszervező, a Vasúti Reformhatóság (Autoritatea pentru Reformă Feroviară – ARF) a...

Alstom hidrogénbemutatók

Olaszországban a Brescia–Iseo–Edolo vonalon 2025 elején már üzemanyagcellás Coradia Stream motorvonatok szolgálnak. Egy rendezvényhez kapcsolódva mutatták be az olasz Camonica-völgyben az Alstom hidrogénüzemű Coradia Stream...

Az első osztálytól a hidrogénig

A Magyar vasút konferencia második szekciójának témája a magyarországi járműhelyzet jelene és jövője volt. A konferencia kezdetéről itt, az első szekcióról itt közvetítettünk. Homolya Róbert: A...

Legfrissebb híreink

Rónai: elképesztő, ami at RNE elért 20 év alatt

A Rail Net Europe nemzetközi esernyőszervezet 20. születésnapja alkalmából készített a szervezet interjút Rónai Péter alelnökkel.  A magyar szakember 2013 óta dolgozik az RNE igazgatóságában,...

Visszazuhant az ukrán-magyar árufuvarozás

A 2024-es első negyedévi adatok szerint az ukrán-magyar határátkelőhelyeken a vasúti áruszállítás volumene 45 százalékkal, azaz közel 650 ezer tonnával csökkent - írja a...

Összeolvad a MÁV és a VOLÁN telefonos ügyfélszolgálata

2024. május 1-től két területen is szintet lép a MÁV-START és a Volánbusz integrációja: a telefonos utas-tájékoztatás egységesítésének, a jegyváltási lehetőségek bővítésének előnyeit is...

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

Visszazuhant az ukrán-magyar árufuvarozás

A 2024-es első negyedévi adatok szerint az ukrán-magyar határátkelőhelyeken a vasúti áruszállítás volumene 45 százalékkal, azaz közel 650 ezer tonnával csökkent - írja a...

Összeolvad a MÁV és a VOLÁN telefonos ügyfélszolgálata

2024. május 1-től két területen is szintet lép a MÁV-START és a Volánbusz integrációja: a telefonos utas-tájékoztatás egységesítésének, a jegyváltási lehetőségek bővítésének előnyeit is...

„Last Mile” néven, kibővült feladatokkal, újjáalakult a HUNGRAIL Iparvágány munkacsoportja.

A vasút versenyképessége szempontjából kulcskérdés az “utolsó kilométerek” kezelése.

A rovat további cikkei

Visszazuhant az ukrán-magyar árufuvarozás

A 2024-es első negyedévi adatok szerint az ukrán-magyar határátkelőhelyeken a vasúti áruszállítás volumene 45 százalékkal, azaz közel 650 ezer tonnával csökkent - írja a...

Összeolvad a MÁV és a VOLÁN telefonos ügyfélszolgálata

2024. május 1-től két területen is szintet lép a MÁV-START és a Volánbusz integrációja: a telefonos utas-tájékoztatás egységesítésének, a jegyváltási lehetőségek bővítésének előnyeit is...

Afrikában épít vasutat a Ganz

Megegyezés született a Ganz és tunéziai partnere között, amelynek értelmében nagyszabású vasútipari együttműködés indulhathat az észak-afrikai ország vasúti hálózatának modernizálása terén - jelentette be...