fbpx
2024. december 11. szerda
spot_img

A MÁV fizeti a dízelelőfogatot

A győri vonal vágányzára alatt a tehervonatokat villanygépükkel együtt húzzák át az 5-ös vonalon.

Speciális rendet dolgoztak ki a MÁV szakemberei a Székesfehér–Komárom közötti vonalra, amely a hegyeshalmi fővonal teljes lezárása, október 27. és november 17. között a tehervonatok zöme számára terelőútként szolgál majd. A felsővezeték nélküli mellékvonalon minél kevesebb rendezéssel kívánják átjuttatni a szerelvényeket, ezért a Kelenföldről Székesfehérvárra, illetve Győr irányából Komáromba érkező vonatokat lehetőleg egyben, villanymozdonyukkal együtt húzzák át az 5-ös vonalon, hogy Komáromtól, illetve Székesfehérvártól az eredeti mozdonnyal mehessenek tovább.

Ehhez az 5-ös vasútvonal végpontjaira nyolc nagy teljesítményű dízelmozdonyt rendelnek. Ezek költségét a vágányzári kerülőirány költségei között magára vállalja a MÁV – derült ki a cég közleményéből.

Ez a megoldás biztosítja a kerülőútirányként kijelölt vonal maximális kapacitáskihasználását, illetve azt, hogy Székesfehérváron és Komáromban az állomási vágányok ne telítődjenek, az egyéb irányú közlekedés pedig ne lehetetlenüljön el az állomás túlterhelése miatt.

- Hirdetés -

Ez lesz tehát a háromhetes vágányzár alatt a főszabály a tehervonatok közlekedésére, de a legnagyobb terhelésű szerelvényeket ketté kell majd bontani, hogy dízelvonatatással – az emelkedőket is figyelembe véve – megfelelő módon közlekedhessenek. Kisebb számban lesznek olyan tehervonatok is, amelyek nem az 5-ös vonalon, hanem Székesfehérvár–Veszprém, mások pedig Szobon és Szlovákián át mehetnek.

A MÁV pénteken a rendkívüli forgalmi rend részleteiről tájékoztatást tartott a vasútvállalatok és egyéb érintettek számára a társaság budapesti székházában. A felek konszenzusos megoldásnak fogadták el a MÁV szakemberei által felvázolt rendet, és kérték a folyamatos személyes és online kommunikáció fenntartását az ügyben.

A hegyeshalmi vasúti fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújítása szeptember közepén indult az egyik (déli) vágány lezárásával. Az alépítményhibák javítása és a talaj stabilizációja azonban átmenetileg mindkét vágány kizárását szükségessé teszi, írja a MÁV. Ahogy a személyforgalomnak, a vasúti áruszállításnak is kulcsfontosságú szakasza az 1-es fővonal, a legtöbb tehervonat itt halad át. A teljes pályazár idején a MÁV–Volán-csoport a személyforgalmat pótlóbuszokkal szolgálja ki.

Nyitóképünk archív felvétel egy tehervonatról az 5-ös vonalon (fotó: Tevan Imre).

Ezek is érdekelhetik

Összesen 13 évet késtek a START vonatai tavaly

A 2022/2023-as menetrendi év folyamatait foglalta össze a VPE. A nyílt hozzáférésű vasúti pályahálózat 7 799,8 km, ennek 93,7%-a a MÁV Zrt., 6,3%-a a GYSEV...

Három új lift Tatabánya vasútállomáson

A beruházás egymilliárd forintért, a MÁV saját forrásából készül. A MÁV akadálymentesítést célzó projektjének keretében három új felvonó épül Tatabánya vasútállomáson. Kettő a peronok, egy...

Visszaállt az eredeti pályasebesség Szárligetnél

Tavasszal még lesznek utómunkák a hegyeshalmi fővonalon. Újra 140 km/órás maximális sebességgel közlekedhetnek a vonatok a győri fővonal ősszel felújított pályaszakaszának jobb vágányán. Biatorbágy és...

Teljes vágányzár a nagymarosi siklás miatt

Üres, de nem tisztított vagonok borultak föl. Kisiklott és felborult egy üres tartályvonat négy kocsija a nagymarosi állomáson, a helyszíni vizsgálat és a műszaki mentés...

Harmadik fázisához ért a szárligeti felújítás

Ismét járnak a nemzetközi vonatok és néhány elővárosi is csúcsidőben. A győri fővonal felújításának legösszetettebb fázisa november 17-ig tartott, ebben az időszakban egyik vágányon sem...

Félezer milliárd forintnyi felújítás maradt el a MÁV pályahálózatán a forráshiány miatt

A vasúti pályahálózat karbantartására egy évtized után is alig jut több pénz, mint egy évtizede, miközben az üzemeltetés költségei legalább a két és félszeresére nőttek.

Legfrissebb híreink

A MÁV 285 db IC kocsi beszerzésére készül

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni szükséges, amelyre több megoldás is van.

Katona László: a biztonságon nem lehet takarékoskodni

Az MMV számára a biztonság az első, amin nem szabad spórolni, de látni kell, hogy racionalizálni szükséges az ellenőrzési folyamatokat.

Nagy kapacitás, kis fogyasztás – emeletes motorvonatok Magyarországon

A korszerű KISS motorvonatok környezeti előnyei az energiahatékonyság, valamint a légszennyezéstől, egyéb károsanyag-kibocsátástól mentes és zajszegény üzem.

Iratkozzon fel hírlevelünkre!

Havonta megjelenő hírlevelünkből értesülhet a vasúti világ híreiről. Íratkozzon fel ingyenes hírlevelünkre!
Email címének megadásával Ön hozzájárul, hogy a Magyar Vasút szerkesztősége személyes adatait hírlevélküldés céljából kezelje az Adatvédelmi Szabályzatnak megfelelően.

Magyar Vasut Meetup

További cikkek a szerzőtől

A MÁV 285 db IC kocsi beszerzésére készül

Hegyi Zsolt bejelentette, hogy a vasúttársaság járműállományát bővíteni és korszerűsíteni szükséges, amelyre több megoldás is van.

Bemutatkozott az első Coradia Stream regionális villamos motorvonat Romániában

A flotta összesen 37 megrendelt Alstom villamos motorvonatból áll, melyek a magyarországi Mátranovákon gyártott forgóvázkeretekre épültek.

December 15-től lép életbe az új menetrend, de kevés változás lesz

A MÁV és a GYSEV meghirdette a jövő évi belföldi közforgalmú menetrendet, mind a két szolgáltató esetében csak kisebb változások lesznek.

A rovat további cikkei

A veszélyes áru szegmens növekedésére a vasútnak is fel kell készülnie

Minél nagyobb arányban vasúton és biztonságban kell történnie a veszélyes áruk szállításának.

A Német Közlekedési Minisztérium továbbra is támogatja az egyes kocsi fuvarozást

A Német Közlekedési Minisztérium 90 millió euró értékben adott támogatást a vasúti egyes kocsi fuvarozásra.

A NAV partner a vasúti határforgalmi teljesítmény növelésében

A világ legnagyobb vasútipari és közlekedési szakvásárán az idei évben 2940 kiállító szervezet jelent meg 59 országból.